Löv för mig är en lite annan sakJa, allstå sån där påse med salkadsblad (= löv) som redan är sköljda och klara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Löv för mig är en lite annan sakJa, allstå sån där påse med salkadsblad (= löv) som redan är sköljda och klara
Det är det nog för de flesta det var barnet som började kalla det löv och nu har det fastnat...Löv för mig är en lite annan sak
Det är det nog för de flesta det var barnet som började kalla det löv och nu har det fastnat...
Alltså... Så irriterande när man tror att man lagar jättegod mat och så blir det bara... bleh? Vi gjorde biffar på anammas formbara färs med olika sorters lök, vitlök, soltorkade tomater, svarta oliver, färsk persilja m.m., den råa blandningen smakade helt fantastiskt! Men efter stekningen var de mest torra och smaklösa. Till hade vi ugnsrostade rotfrukter, tzatziki, tomatsallad, lite grönsallad och vitlöksbaguette men det var liksom samma där, smakade inte alls så gott som det brukar eller såg ut. Jag känner mig lurad, vill ha tillbaka två timmar av mitt liv!
Jag kan ta tider som vart över kan jag göra stekt ris imornJag och maken satt helt rådlösa på soffan och funderade på hur nödvändigt det egentligen var att ge barnen kvällsmat? Kunder det räcka med popcorn och smoothie månne?
Efter ett tag kom vi på att vi nog var mest sugna på indiskt och jag pytsade lite på en höft en curry som banne mig var en av dem bästa jag har gjort! Inget märkvärdigt egentligen (blomkål, paprika, lök, kikärtor, cashewkärnor, kokosgrädde och kryddor) men blomkålen blev helt perfekt al dente. Allt gick åt utom lite ris.
Till efterrätt blev det fruktsallad, som var ovanligt lyxig, med vaniljsås. Det var nämligen extrapris på mango och papaya den här veckan och ungarna hade pratat om att de ville prova att odla mango, så jag köpte färskt. Tror inte den frysta växer så bra. Frukt över så det blir fruktmandala imorgon bitti.
Lunchen blev bara en grillad smörgås fylld med hummus, champinjoner, squash, paprika och soltorkade tomater. Var även bjuden på frukostmöte idag där man hade ansträngt sig jättegulligt för mig. Fanns både havre- och mandelmjölk och en massa bredbara pålägg!
Visa bifogad fil 27772
Jag kan ta tider som vart över kan jag göra stekt ris imorn
Pepparkakssallad?
Pepparkakssallad?