Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Jag laddar om hemma just nu efter min och mammas 12 km skidtur, heja oss! Fint väder ute så tänkte ta en promenad också. Men utan mål är det trist att gå själv, så vill ha ett mål.

Har inget jag behöver handla, men tänkte kan ju gå och handla nån stapelvara... krossade tomater och sånt. Har ni fler tips på bra att ha hemma-varor som inte blir dåliga? :) Har inte särskilt stor frys ska tilläggas.
 
Mums! :d
 

Bifogade filer

  • 20190214_185132.webp
    20190214_185132.webp
    159,6 KB · Visningar: 31
Idag till frukost blev det polentagröt och till lunch bovetegröt! Gröthumör, men sugen på omväxling! Så gott med bovetegröt, det var länge sen! Brukar ha pistagenötter till, men hade inga, men var gott ändå! Apelsin hade nog också kunnat passa? Och vallmofrön?

Jag hade blåbär på först, men bara gröten kommer på bild :p
 

Bifogade filer

  • 20190215_123200.webp
    20190215_123200.webp
    108,2 KB · Visningar: 22
Tänkte göra vego lasagne ikväll men känner för att testa ett nytt recept istället för min gamla trotjänare :) vad har ni för grymma recept på lasagne?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 742
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 480
Senast: Badger
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp