Utställningstråden 2015

Vi har klubbutställning på fredag och EDS på lördagen :)
Rackarns, då lär vi inte precis springa på varandra ;)
Hur ligger er klubbutställning i pris i förhållande till EDS-kostnaden? Norska griffonklubben anordnar klubbutställning för oss, anmälningskostnaden var lite utöver det vanliga om vi säger så, så jag är nyfiken på hur det är för andra raser.

Rackarns, då lär vi inte precis springa på varandra ;)
Hur ligger er klubbutställning i pris i förhållande till EDS-kostnaden? Norska griffonklubben anordnar klubbutställning för oss, anmälningskostnaden var lite utöver det vanliga om vi säger så, så jag är nyfiken på hur det är för andra raser.

Klubbarna fick inte själva bestämma pris utan det är NKK som har bestämt att de ska ta samma som på EDS. Dock höjde min specialklubb inte priset utan låg på lägsta hela tiden, tror det var 550?

Åh, jag är lite ledsen över att jag missar rasklubbens 25 års-jubileum. Utställning, agility, rallylydnad, klubbmästerskap och massor med supertrevligt mingel. Det kommer folk med hundar ända från Holland och det hade varit så roligt att vara med. Tyvärr är det två veckor före min ena tiks nedkomst, så planeringen blev lite fel där:cry::p det är heller inte så nära att jag kan kvista över för några timmar heller direkt.

Nej, det blir inget Åland för vår del. Insåg att jag behövde ett WCC för att ens kunna tävla om CACIB, och eftersom anmälningstiden går ut på måndag så... :p Vi får satsa på nästa år i stället, då är hon förhoppningsvis ännu snyggare med en jaktsäsong till i kroppen :up:

• Gilla
Reactions: Laa
Varför glömmer man alltid något när man ska iväg? :p

Denna gång var det utställningskavajen så får väl se mindre proffsig ut imorgon ;)
Jaa!! Och det är lite svårt ikväll att veta riktigt vilket väder det blir. När jag och @bollen__ for dit ikväll och satte upp tältet såg det ut att bli regnoväder, sedan sol, sedan blåst. Jag har nästan frusit ihjäl när vi gått ut med hundarna ikväll för här inne i Östersund är det kallt!

Min slyngel och jag var inte riktigt överrens idag. Han spottade ut köttbulle redan innan vi gick in i ringen så där satte han ribban. :p När domaren dessutom påpekade att han var tunn tänkte jag att det blir vg igen. Men nej! Exc och ck! Slutade BHKL:3 och hon sa, kom igen när han vuxit på sig :D

Det är så kul att läsa om era planer och resultat. Ni har så fina hundar allihopa! :love:

Vi har nästa utställning 9 augusti. Idag passade hunden på att bli halt :meh: Så nu är det koppelpromenader och hålla tummarna i en vecka. Antagligen är det inget allvarligt, han har sprungit som en tok och det har varit halt ute efter allt regn så lite vila gör nog susen. Hoppas jag. Är såååå sugen på att ställa ut, och det är en bra domare för oss :up:

Den här helgen är det dalmatinerspecial men jag kunde tyvärr inte åka :( Är en bra bit för mig och jag både jobbar och flyttar den här helgen, sånt jäkla oflyt :down: Har sett resultat från idag på facebook och glädjs de ägare/uppfödare som placerat sig, kul när inte såna som alltid syns i ringarna vinner lite.

Tillbaka från dagens äventyr med VeryGood.:up: Kunde hamnat i konkurensen men tillslut skrapade man ihop tillräckligt många excellentar.

Jag är jättenöjd, jämten behöver växa i sej lite och kopelhållaren fila lite på framförandet. Fick en riktigt fin kommentar dock i 'Mycket trevligt visad, det är enkelt att bedöma när de visas såhär'. Jättekul!

Tyvärr började dagen mer kaos eftersom bara föraren till hunden fick äntra området (mässa på platsen) innan kl nio (visade det sej när vi skulle gå in kl åtta....). Så jag fick lämna mannen med bebis i bilen medan jag fick ta yrvädret i andra änden av kopplet och gå in. Jycken går fort och högt upp i varv och blir oerhört stark och lyssnar pissdåligt och jag hade behövt mannen med mej, åtminstone som stöd. Totalt nybörjare vågade jag ju inte gå för långt ifrån ringen heller och jag vågade inte gå ut igen.
I efterhand hade vi behövat den där timmen med att gå undan lite och coola ner och få kontakt. Jag var helt förstörd istället, ledsen och stressad och kom inte alls till ordning. Och inte alls likt mej, men kanske finns det hormoner kvar efter förlossningen för tre månader sen :angel:
Väl i ringen sprang jämte jättefint dock så mina högst ensamna ringträningar har verkligen gett resultat!
Att han blir stark och på ute bland hundar och folk är ju en träningssak så det är inga konstigheter :)

Dessutom hamnade vi i en monter hos en hundtränare som tog jycken och gav oss några jättebra handfasta tips och råd hur vi kan göra när han blir sån här, mer eller mindre ren grundlydnad alltså. Såg ju plättenkelt ut :angel::D . :bow:till honom!

Jag var i Åsarna idag på Terrierklubbens utställning. Hade med mig precis nyfyllda 2årstiken som står inför championat samt min gamla gubbe som debuterade veteranklass efter att inte ha ställts sedan han var 1,5 år gammal.

Resultatet: Tiken fick VG och domaren riktigt AVSKYDDE henne. Han skaka på huvet och suckade när han kände igenom henne och han fyllde en hel kritiklapp om allt dåligt. Allt var för kort eller för långt, för löst eller för stabbigt och för feminint uttryck.. Han avslutar med meningen: i helhet saknas för mycket av rastyp. Det är min hund som står inför championat det.. Haha :laugh::meh: Bedömingssport är kul...

Min fina (?) tik..

Hanen hade jag tänkt lämna hemma för uppfödaren hade med sig hans kullbrorsa som ställts två ggr, båda ggr som veteran och båda ggr med Cert. Men min gamla gubbe går in och kniper Certet och blir Bir Veteran! Helt otroligt!! :banana: 2Bhkl efter en extremt meriterad kuperad hane som vinner allt jämt så jag tar det som en vinst att hamna tvåa bakom han! Min hane är kastrerad, även kullbrorsan som fick Ekc med CK.

Gammelgubben:

Så jävla roligt att det går att meritera kastrat. Trodde och har hört att det var omöjligt. Men domarna verkar inte bry sig alls. Nu har vi ställt kullbrorsorna totalt (tillsammans då) 4 ggr med resultatet 4 CK och 3 Cert. Fränt.

Nej, det blir inget Åland för vår del. Insåg att jag behövde ett WCC för att ens kunna tävla om CACIB, och eftersom anmälningstiden går ut på måndag så... :p Vi får satsa på nästa år i stället, då är hon förhoppningsvis ännu snyggare med en jaktsäsong till i kroppen :up:

Fast näe? Du måste ha wcc för att få ställa upp i working class, men du kan få cert (SA i Finland) och cacib även om hunden går i öppen klass. Championatet trillar dock inte ut förrän du har rätt meriter. Du kan ju bli CIE utan att ha provmerit alls.

Jag var i Åsarna idag på Terrierklubbens utställning. Hade med mig precis nyfyllda 2årstiken som står inför championat samt min gamla gubbe som debuterade veteranklass efter att inte ha ställts sedan han var 1,5 år gammal.

Resultatet: Tiken fick VG och domaren riktigt AVSKYDDE henne. Han skaka på huvet och suckade när han kände igenom henne och han fyllde en hel kritiklapp om allt dåligt. Allt var för kort eller för långt, för löst eller för stabbigt och för feminint uttryck.. Han avslutar med meningen: i helhet saknas för mycket av rastyp. Det är min hund som står inför championat det.. Haha :laugh::meh: Bedömingssport är kul...

Min fina (?) tik..

Hanen hade jag tänkt lämna hemma för uppfödaren hade med sig hans kullbrorsa som ställts två ggr, båda ggr som veteran och båda ggr med Cert. Men min gamla gubbe går in och kniper Certet och blir Bir Veteran! Helt otroligt!! :banana: 2Bhkl efter en extremt meriterad kuperad hane som vinner allt jämt så jag tar det som en vinst att hamna tvåa bakom han! Min hane är kastrerad, även kullbrorsan som fick Ekc med CK.

Gammelgubben:

Så jävla roligt att det går att meritera kastrat. Trodde och har hört att det var omöjligt. Men domarna verkar inte bry sig alls. Nu har vi ställt kullbrorsorna totalt (tillsammans då) 4 ggr med resultatet 4 CK och 3 Cert. Fränt.
Grattis till CERT! Jättekul att du (och uppfödaren) lyckas meritera kastrater, jag har också hört att det ska vara omöjligt :D

Ang tiken så tycker jag att det var väldigt märkligt att ge VG till en hund som domaren tydligen tyckte var så ful? Med tanke på hur du beskriver kritiken så låter det som att det max skulle bli ett Good.

Iallafall, jag kan inget om AST men tycker båda dina hundar ser skitsnygga ut! :up: Bedömningssport är jättekul, eller hur ;)

Fast näe? Du måste ha wcc för att få ställa upp i working class, men du kan få cert (SA i Finland) och cacib även om hunden går i öppen klass. Championatet trillar dock inte ut förrän du har rätt meriter. Du kan ju bli CIE utan att ha provmerit alls.

Wachtlarna får bara cert i jaktklass, vet dock inte om de kan få cacib i öppen...

Grattis till CERT! Jättekul att du (och uppfödaren) lyckas meritera kastrater, jag har också hört att det ska vara omöjligt :D

Ang tiken så tycker jag att det var väldigt märkligt att ge VG till en hund som domaren tydligen tyckte var så ful? Med tanke på hur du beskriver kritiken så låter det som att det max skulle bli ett Good.

Iallafall, jag kan inget om AST men tycker båda dina hundar ser skitsnygga ut! :up: Bedömningssport är jättekul, eller hur ;)

Tack så mycket! :) Ja det är verkligen jättekul att det går. Jag har tagit förgivet att det inte gör det och har skippat att ställa.

Haha ja bedömningssport är verkligen ingen höjdare! Upp som en sol och ner som en pannkaka ;) Tack för den fina komplimangen om mina hundar :heart

Du jag blev alldeles svettig när jag hörde han ge kritiken till ringsekreteraren under bedömningen. Jag var beredd på ett good. Kritiklappen är lite bättre och lite mer tvättad än hur han betedde sig när han pratade om henne. När han kände igenom henne så tog han handen och tröck över länden och gungade till henne rejält över ryggen och sen klappade han som till henne som man klappar en häst över länden och suckade. Så det var massa sådana småsaker som gjorde att man märkte att han inte gillade henne. Han höjde ögonbrynen ofta och skakade lite lätt på huvudet när han stod och tittade på henne. Dom uppfödarna jag var där med var lite förundrade över hur han uttryckte sig kroppsmässigt när han bedömde henne. Speciellt när min hund är lite omtalad i amstaffkretsarna som en väldigt fin hund och lovande avelstik. Men såhär är det ju med utställning. Bara bita ihop och komma igen. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 371
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025