Vi är där på lördagen. På söndagen är det specialklubbsutställning i Åsarna.
Ska du dit också?
Jag ska hänga med @bollen_ dit på lördagen när hon ska ställa men mina får vara hemma då ska jag hålla utkik efter er ring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är där på lördagen. På söndagen är det specialklubbsutställning i Åsarna.
Ska du dit också?
Rackarns, då lär vi inte precis springa på varandraVi har klubbutställning på fredag och EDS på lördagen
Jag ska hänga med @bollen_ dit på lördagen när hon ska ställa men mina får vara hemma då ska jag hålla utkik efter er ring
Rackarns, då lär vi inte precis springa på varandra
Hur ligger er klubbutställning i pris i förhållande till EDS-kostnaden? Norska griffonklubben anordnar klubbutställning för oss, anmälningskostnaden var lite utöver det vanliga om vi säger så, så jag är nyfiken på hur det är för andra raser.
Ah, då förstår jag prissättningen. TackKlubbarna fick inte själva bestämma pris utan det är NKK som har bestämt att de ska ta samma som på EDS. Dock höjde min specialklubb inte priset utan låg på lägsta hela tiden, tror det var 550?
Har hittat er ring, så jag letar upp er i morgonJa, både jag och @Malibu_Stacy är där. Har ett lila tält, och lila stolar som det står kennel La Leia's på. Kom och säg hej!
Har hittat er ring, så jag letar upp er i morgon
Jaa!! Och det är lite svårt ikväll att veta riktigt vilket väder det blir. När jag och @bollen__ for dit ikväll och satte upp tältet såg det ut att bli regnoväder, sedan sol, sedan blåst. Jag har nästan frusit ihjäl när vi gått ut med hundarna ikväll för här inne i Östersund är det kallt!Varför glömmer man alltid något när man ska iväg?
Denna gång var det utställningskavajen så får väl se mindre proffsig ut imorgon
Nej, det blir inget Åland för vår del. Insåg att jag behövde ett WCC för att ens kunna tävla om CACIB, och eftersom anmälningstiden går ut på måndag så... Vi får satsa på nästa år i stället, då är hon förhoppningsvis ännu snyggare med en jaktsäsong till i kroppen
Grattis till CERT! Jättekul att du (och uppfödaren) lyckas meritera kastrater, jag har också hört att det ska vara omöjligtJag var i Åsarna idag på Terrierklubbens utställning. Hade med mig precis nyfyllda 2årstiken som står inför championat samt min gamla gubbe som debuterade veteranklass efter att inte ha ställts sedan han var 1,5 år gammal.
Resultatet: Tiken fick VG och domaren riktigt AVSKYDDE henne. Han skaka på huvet och suckade när han kände igenom henne och han fyllde en hel kritiklapp om allt dåligt. Allt var för kort eller för långt, för löst eller för stabbigt och för feminint uttryck.. Han avslutar med meningen: i helhet saknas för mycket av rastyp. Det är min hund som står inför championat det.. Haha Bedömingssport är kul...
Min fina (?) tik..
Hanen hade jag tänkt lämna hemma för uppfödaren hade med sig hans kullbrorsa som ställts två ggr, båda ggr som veteran och båda ggr med Cert. Men min gamla gubbe går in och kniper Certet och blir Bir Veteran! Helt otroligt!! 2Bhkl efter en extremt meriterad kuperad hane som vinner allt jämt så jag tar det som en vinst att hamna tvåa bakom han! Min hane är kastrerad, även kullbrorsan som fick Ekc med CK.
Gammelgubben:
Så jävla roligt att det går att meritera kastrat. Trodde och har hört att det var omöjligt. Men domarna verkar inte bry sig alls. Nu har vi ställt kullbrorsorna totalt (tillsammans då) 4 ggr med resultatet 4 CK och 3 Cert. Fränt.
Fast näe? Du måste ha wcc för att få ställa upp i working class, men du kan få cert (SA i Finland) och cacib även om hunden går i öppen klass. Championatet trillar dock inte ut förrän du har rätt meriter. Du kan ju bli CIE utan att ha provmerit alls.
Grattis till CERT! Jättekul att du (och uppfödaren) lyckas meritera kastrater, jag har också hört att det ska vara omöjligt
Ang tiken så tycker jag att det var väldigt märkligt att ge VG till en hund som domaren tydligen tyckte var så ful? Med tanke på hur du beskriver kritiken så låter det som att det max skulle bli ett Good.
Iallafall, jag kan inget om AST men tycker båda dina hundar ser skitsnygga ut! Bedömningssport är jättekul, eller hur