Dag två i Svenstavik. Hanen blir BIR Veteran igen och slutar 3 BHKL med R-Cert och hade fått R-Cacib om han fått tävla om det. Jag sumpar förmodligen Certet i BHKL då jag upplevde honom som lite loj idag (jag har problem med att han blir för på) och han skötte sig exemplarisk i veteranklassen men sen när vi skulle ut i BHKL så peppa jag upp honom att nu jävlar tar vi det. Så han vart på som en gris när vi skulle springa så han bara drog och galopperade och passade om vart annat. Skitsurt! Men nu har jag ju lärt mig att jag INTE ska peppa honom, ha har enormt driv i steget fast han är loj. Men jag lärde mig en läxa.
Askersund nästa helg! Påt igen!
Tiken blev 3 BTKL med R-Cacib. Förlora på att hon var lite för lite fylld i nosen. Men domaren var väldigt förtjust i henne. Så olika det kan vara.. En helt rättvis bedömning och jag är jättenöjd! Fick kanonfin kritik på framförallt henne men på båda hundarna. Kritik som speglar hundarna väldigt bra. Då är det roligt att vara på utställning.
Askersund nästa helg! Påt igen!
Tiken blev 3 BTKL med R-Cacib. Förlora på att hon var lite för lite fylld i nosen. Men domaren var väldigt förtjust i henne. Så olika det kan vara.. En helt rättvis bedömning och jag är jättenöjd! Fick kanonfin kritik på framförallt henne men på båda hundarna. Kritik som speglar hundarna väldigt bra. Då är det roligt att vara på utställning.