Utställningstråden 2015

Uppfödaren till våra blivande Aussie vill gärna att vi ska ställa ut honom, Vart hittar jag utställningar? på rassidan, eller är det de inofficiella utställningarna som gäller? Är det 4 månader från det han är född (dvs född 01-01-15 får ställas 01-04-15) eller är det 16 veckor gammal?

Jag har bara ställt ut häst innan och det var mycket lättare att hitta information om det. :laugh:

Uppfödaren till våra blivande Aussie vill gärna att vi ska ställa ut honom, Vart hittar jag utställningar? på rassidan, eller är det de inofficiella utställningarna som gäller? Är det 4 månader från det han är född (dvs född 01-01-15 får ställas 01-04-15) eller är det 16 veckor gammal?

Jag har bara ställt ut häst innan och det var mycket lättare att hitta information om det. :laugh:
På SKK's hemsida hittar du alla officiella utställningar. Eftersom det är en bruksras så har även SBK utställningar, som du hittar på deras hemsida. Tror även SASK har någon eller några officiella utställningar per år.

Det är 4 månader från födelsedatumet. Dock är alla resultat i valpklass inofficiella :)

Men visst är det så att man inte får kritik-lappen förrän man är helt färdigbedömd? Skulle man gå vidare behåller de lappen?

Men visst är det så att man inte får kritik-lappen förrän man är helt färdigbedömd? Skulle man gå vidare behåller de lappen?
Om du går vidare och skall tävla i bästa hane/tik eller BIR/BIM behåller de kritiklappen tills dess men inte om du blir BIR och går vidare till gruppfinal, du får den när BIR/BIM är bedömt då.

Om du går vidare och skall tävla i bästa hane/tik eller BIR/BIM behåller de kritiklappen tills dess men inte om du blir BIR och går vidare till gruppfinal, du får den när BIR/BIM är bedömt då.
Tack! Jag räknar inte med det, men bra att veta!
Sist visste jag inte ens ATT jag skulle hämta lappen öht, så det gick några klasser innan jag vågade smyga fram och hämta ;) efter att ha röjt att vi var totala nybörjare efter ha frågat diverse människor först :p

Tack! Jag räknar inte med det, men bra att veta!
Sist visste jag inte ens ATT jag skulle hämta lappen öht, så det gick några klasser innan jag vågade smyga fram och hämta ;) efter att ha röjt att vi var totala nybörjare efter ha frågat diverse människor först :p
Jag var likadan från början, smög mig försiktigt fram :p Nu har jag däremot råkat gå därifrån fast de hållt fram lappen för jag blev så glad när det gick bra istället haha! :D

På SKK's hemsida hittar du alla officiella utställningar. Eftersom det är en bruksras så har även SBK utställningar, som du hittar på deras hemsida. Tror även SASK har någon eller några officiella utställningar per år.

Det är 4 månader från födelsedatumet. Dock är alla resultat i valpklass inofficiella :)

Tack! :)

AQKAAAACTBtodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDM3NjQyMC84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzODE0NjM5MDg1OV81NWI4NWY1N2RkZjJiMzQ0MTIwZGZjNzIuanBn
AQKAAAACGJtodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDM3NjQyMC84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzODE0NjQwMTgzNl81NWI4NWY2MTk2MDZlZTQ0OGRlM2NkYmQuanBn
AQKAAAACatBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDM3NjQyMC84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzODE0NjQ3Nzc0Nl81NWI4NWZiZGUwODdjMzNkN2RkMmJlNmYuanBn

Zippo har efter att vi varit hos naprapaten blivit lite mer avslappnad i steget tycker jag :up: inga mirakel förstås, men ändå. Återstår att se vad domarna tycker. Nästa utställning är 9 augusti :)

[QUOTE="isafore, post: 17066258, member: 37346"
Zippo har efter att vi varit hos naprapaten blivit lite mer avslappnad i steget tycker jag :up: inga mirakel förstås, men ändå. Återstår att se vad domarna tycker. Nästa utställning är 9 augusti :)[/QUOTE]

Var du hos han som jag tipsade om? Hittade ni något?

I helgen bär det av till Svenstavik och Åsarna, med är 3 galna 4 månaders valpar som ska göra debut samt Fixa och Dahlia.
Sen är det utställning nästan varje helg; Eskilstuna, Finland x2, Gotland x2, EDS Oslo x2 och sedan ev Högbo. Det kostar att ligga på topp :D

Tycker helt klart du ska anmäla. Ladda är ju superfin och det är ju ett smidigt sätt att knipa åt sig ett cert/cacib utomlands utan att behöva åka hur långt som helst :p

Tack, vad snäll du är! :)
Det är ju sista helgen innan jaktsäsongen drar igång också, så det skulle bli sista utställningen på ett tag. Tror att vi skulle få C.I.E och även finskt championat om vi tar ett cert där, så det lockar helt klart... Är osäker på det dock, det är lite oklart om jaktprovsmeriterna vi har räcker eller ej :p

Zippo har efter att vi varit hos naprapaten blivit lite mer avslappnad i steget tycker jag :up: inga mirakel förstås, men ändå. Återstår att se vad domarna tycker. Nästa utställning är 9 augusti :)

Var du hos han som jag tipsade om? Hittade ni något?

I helgen bär det av till Svenstavik och Åsarna, med är 3 galna 4 månaders valpar som ska göra debut samt Fixa och Dahlia.
Sen är det utställning nästan varje helg; Eskilstuna, Finland x2, Gotland x2, EDS Oslo x2 och sedan ev Högbo. Det kostar att ligga på topp :D[/QUOTE]
Ja det var jag :up: Tack för tipset, mycket nöjd!
Zippo var sne i bäckenet som resulterade i att kotorna i korset stod upp, om jag uppfattade det rätt ;) Så det knackade han lite på så skulle det vara bra. Han hittade även att kotorna i länden var insjunkna/nedsjunkna. Han fick akupunktur i länden och det har gjort enorm skillnad. Zippo har blivit med välvd över länden, ser inte lika lång och platt ut längre. Och så är han mer avslappnad i bakbenen när han rör sig så han får in benen mer under sig. :up: Nu ska jag massera och stretcha själv tills fredag, då ska jag ringa honom så får vi se vad nästa steg är.

Har nu tränat med en styck jämte högt upp i varv, eftersom han lär gå upp i varv där och då, så känns det som även sån träning behövs.
I skritt blir han stark och rejält framåt (och skritt är väl mest in och ut ur ringen(?) ) men kan åtminstone stå still hyfsat, men, saknar fokus. Inte ens godis lockar utan han vill bara kolla in allting annat samtidigt.

Travar gör han riktigt fint på kommando och håller traven jättefint fot, kan bli stark emellanåt men galopperade åtminstone inte.
Oroar mej för trav i ring med nitton andra bara :nailbiting:
Men det här är en GLAD skit, kommer nog helst vilja krypa upp i knät bara domaren närmar sej :D För att inte tala om att springa i ringen med hundar framför och bakom, hej och hå!

Sen är det utställning nästan varje helg; Eskilstuna, Finland x2, Gotland x2, EDS Oslo x2 och sedan ev Högbo. Det kostar att ligga på topp :D

Vilken dag är ni i Svenstavik?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 373
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V