Grattis och lycka till!
@toughcookie !
Varning för bittert inlägg
För oss gick det skit rent ut sagt. Eller skit är väl att ta i, för så illa var det inte. Men jag blev inte riktigt klok på vad domaren gillade..
Zippo fick VG. ALLA hanar, alltså i alla klasser, fick excellent. Utom Zippo
Han var alltså fulast av alla.. Det var 4 hundar som fick CK. I öppenklass var det bara Zippo och en hane till, som också var norsk. Den fick exc men inget CK. Så jag antar att hon inte gillade norska hundar.. I bästa hane placerade hon de två juniorerna som 1a och 2a, unghunden på 3a och veteranen, som dessutom är MultiCH och Multivinnare, som 4a. Men han var ju norsk. Ettan och tvåan var totalt olika typer av hund, medans trean var ungefär samma typ som ettan. Så ja, jag vet faktiskt inte vad domaren gillade
Vi fick en väldigt fin kritik, så det var ju kul. Men det känns som ett kritiken mer passade någon hund som fick CK, för det stod knappt en dålig sak. Det enda negativa som stod var ''rör sig väl men med något högt huvud''. Det var också det domaren sa var anledningen till varför han fick VG, att han springer med huvudet för högt
Att det inte är rastypiskt men att han har många fina detaljer
Okej, jag vet att det inte är rastypiskt att bära huvudet högt. Jag vet att han bär det en aning högt, pga lite rak i fronten, men såå högt tycker jag inte att han bär det. Jag visar honom på slakt koppel, alla andra hänger ju upp sina i luften.. Där kan vi ju snacka högt huvud
Och rör sig väl var väl att ta i, för det gör han ju inte
Två bilder som jag lyckades klippa ur från brorsans sekunderlånga filmer