Utställningstråden 2015

Och jag är den enda som släpar på en lurvig schäfer i värsta fällning :o

Vi gillar rosetter!
Norrkoumlping.jpg

Norrköping är bra! Där kan man köpa till många stooora rosetter. Skitdyrt men det är det värt! (Skyller på 7åriga dottern som vill ha alla på väggen :p )

Fast det gör man, man får bara köpa de rosetter man förtjänat mot uppvisande av kritiken. I ringen får man oftast bara BIR, BIM och cert. Vill man ha placering och utmärkelse brukar man få köpa dem.
Ja det vet jag :) Men det känns inte så viktigt för mig. Jag vill ju vinna BIR och CERT-rosetter :D

Kommer inte känna igen varken dig eller din hund/dina hundar dock, har ju inte ens sett några bilder på er :D
Att lägga märke till oss är inte så svårt, håll ögonen öppna efter rosa ;)

Såg ju att vi är i ring 10! Bra att man har koll :p
Är lite försiktig med bilder på mig själv på nätet även om det förekommer ibland men vågar jag så kommer jag förbi och säger hej! Tror faktiskt att jag skulle känna igen Zippo efter alla dina fina bilder och filmer!
En kollega ställer Ridgeback och de skulle nog vara i ring 15 trots allt :D

Såg ju att vi är i ring 10! Bra att man har koll :p
Är lite försiktig med bilder på mig själv på nätet även om det förekommer ibland men vågar jag så kommer jag förbi och säger hej! Tror faktiskt att jag skulle känna igen Zippo efter alla dina fina bilder och filmer!
En kollega ställer Ridgeback och de skulle nog vara i ring 15 trots allt :D
Haha ja men bra där :up::D
Jag förstår! Jag kommer vara där med min lillebror, så vi åker nog hem så fort vi är klara. Han är inte lika road av hundar som jag är ;) Vi är ju ganska lätta att känna igen ja, vi håller oss liten utanför resten av dalmatiner-folket dessutom.

Här blir det uppstigning 04:45 förresten! Vem bestämde att det här med hundaktiviteter nästan alltid betyder tidiga morgonar?
Det undrar jag också varje gång. Och varför jag är så dum att jag bestämt mig för att hålla på med det :eek: haha. Är nattmänniska så kommer aldrig i säng i tid.
Så blev väldigt glad när jag såg ringfördelning inför nästa utställning. Det börjar 10, och vi är sista rasen i ringen. 44 hundar före. Och bor, kanske 30 min ifrån. WOHO :banana:

Jag börjar bli nervös :nailbiting:.
Blir första gången jag ställer utan att uppfödaren är där och supportar och andra gången jag visar henne själv. Förra gången blev jag inkastad då hon var helt galen när jag försvann utom synhåll så då hann jag inte tänka.
Dessutom är hon alldeles hemsk i pälsen, sådär mitt emellan full päls och nakenhund. Men men, samma domare som gav henne Svensk Vinnar titeln i Kista så det borde ju inte gå helt åt skogen iallafall.

Svårt att veta när man ska komma till utställningen tycker jag. Vi har nr 50 i ringen :nailbiting: Lilla loppen lär bli helt konfys över alla människor o hundar, är det smart att vara där tidigt då eller sent?

Jackie fick excellent, ck, BIR och Cacib!

Nu är vi hemma en stund och åker tillbaka till finalerna där vi garanterat åker ut i första gallringen. Men vi måste ju hejja på uppfödarens normalhår som vunnit gruppen två gånger på raken och som var BIS tvåa i Norrköping.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 373
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar