Utställningstråden 2015

@isafore
Jag har en form av "ögontarget" på Ladda för att få henne att suga mer framåt när hon står, hon får lätt lite veka mellanhänder annars :)
Dvs, vi har vanligtvis nostarget mot handflatan, men när jag ställer henne har jag target på baksidan av handen i stället. Så jag ber henne att "stå!", ber henne stanna kvar och sedan förflyttar jag mig så att jag står framför henne. Då sätter jag upp handryggen så att hon ser den, får ett sug mot den och drar lite framåt så att säga.
Svårt att förklara, men jag hoppas att du förstår hur jag menar :p
Jo jag förstår. Låter bra! Ska försöka mig på något liknande. Vi har mycket o jobba på hör jag ;)

Jo jag förstår. Låter bra! Ska försöka mig på något liknande. Vi har mycket o jobba på hör jag ;)

Det gick snabbt för Ladda att förstå grejen :)
Är han van vid att du ger honom godis så utöka avståndet mellan godishanden och nosen - beröm när han står kvar. Han kommer troligtvis få lite framåtsug naturligt då :)

Det gick snabbt för Ladda att förstå grejen :)
Är han van vid att du ger honom godis så utöka avståndet mellan godishanden och nosen - beröm när han står kvar. Han kommer troligtvis få lite framåtsug naturligt då :)
Jag brukar mata honom till en bra position med benen, men det tar bara en kort sekund. Sen säger jag åt honom att stå! Och tar bort godisen. Sen står jag bara framför honom och pratar lite lågt/lockande så han är glad o viftar på svansen och har en förväntan typ, sticker åt honom en godisbit lite då o då som belöning. Så han kan ju stå. Igår på utställningen var han väldigt nervös, först när vi gick in i ringen var han superduktig o stod så fint. Men sen började hundar utanför ringen slåss o då blev han nervös.. Så då blev det pannkaka av allt :(

Jag har varit iväg på utställning med min Impa och hon fortsätter gå bra. I Jönköping blev hon 2:a bästa tik med CK och senast i Växjö blev hon BIR. Min förhoppning är att vi ska få till bruksmeriterna nästa år och sen få lite cert men det hänger lite på om/när uppfödaren vill ta valpar på henne.

Jag brukar mata honom till en bra position med benen, men det tar bara en kort sekund. Sen säger jag åt honom att stå! Och tar bort godisen. Sen står jag bara framför honom och pratar lite lågt/lockande så han är glad o viftar på svansen och har en förväntan typ, sticker åt honom en godisbit lite då o då som belöning. Så han kan ju stå. Igår på utställningen var han väldigt nervös, först när vi gick in i ringen var han superduktig o stod så fint. Men sen började hundar utanför ringen slåss o då blev han nervös.. Så då blev det pannkaka av allt :(

Kan du inte testa att locka fram honom lite då, så han får lite framåtbjudning? :)

Så jäkla trist :(

Jag har för övrigt precis anmält till Tvååkers internationella den 10/7 :nailbiting:
Ska ställa för Sigrid Jarmer från Österrike, ska bli spännande! Hon dömde wachtlarna i Kista i våras, men då var vi ju inte där :)

Vill veta allt! ;)
Måste hunden sitta i bilen på färden över? är det lätt att hitta boende? pass, var fixar man det och vad kostar det? hur länge gäller rabiesvaccinering?

Vore kul att åka iväg på nåt sånt :)

Antingen är hundarna i bilen eller så får man ha dom ute på däck eller på särskilda platser inomhus i färjan.
Boende hittas väl lättast på någon Camping.
Pass och rabiesvaccin fixar du hos veterinären. Priserna varier beroende på. Räkna med ca 800 kr men det varierar som sagt. Du måste vara ute i god tid, vaccinet ska ges senast 21 dagar innan resa. Avmaskning gör du också hos veterinär 1-5 dygn innan avresa. Rabies håller i 1 år eller 3 år beroende på vilket vaccin som används.

Kan du inte testa att locka fram honom lite då, så han får lite framåtbjudning? :)

Så jäkla trist :(
Jo, jag ska testa det! :D

Ja det är trist :( Han har ju inte direkt det bästa psyket i grund och botten.. Men han var så duktig och fin till en början i ringen, tills dom började slåss. Han har blivit överfallen en gång så han blev väldigt rädd :( Kändes så onödigt. Domaren var skitförbannad ;)

Jag har för övrigt precis anmält till Tvååkers internationella den 10/7 :nailbiting:
Ska ställa för Sigrid Jarmer från Österrike, ska bli spännande! Hon dömde wachtlarna i Kista i våras, men då var vi ju inte där :)
Jag vill också åka! Båda dagarna. Är en domare som jag tror gillar Zippo på den internationella. Allt hänger på om vi lyckas hitta något boende i närheten :/

Jag vill också åka! Båda dagarna. Är en domare som jag tror gillar Zippo på den internationella. Allt hänger på om vi lyckas hitta något boende i närheten :/

Jag är sugen på att ställa på nationella också (den domaren gav Ladda excellent och hade nog placerat henne om hon inte sprungit med nosen i backen på konkurrensen på förra årets rasspecial :p), men nu är vi anmälda till internationella iaf :)

Boende borde vara ganska lätt att hitta! Ullared ligger ju inte så långt bort, där finns ju både hotell och stugor + campingnöjligheter :)

Jag är sugen på att ställa på nationella också (den domaren gav Ladda excellent och hade nog placerat henne om hon inte sprungit med nosen i backen på konkurrensen på förra årets rasspecial :p), men nu är vi anmälda till internationella iaf :)

Boende borde vara ganska lätt att hitta! Ullared ligger ju inte så långt bort, där finns ju både hotell och stugor + campingnöjligheter :)
Vad kul! Tycker du borde ställa båda dagarna :D har du nära dit?

Vi har kollat på stugor inom 5 mils radie men det är fullbokat överallt :/ bland annat på Ullareds camping. Nu funderar vi på att hyra en husbil eventuellt.. Eller om mammas sambo hänger på så räcker det att hyra husvagn för han har dragkrok. Husbil var så himla dyrt att hyra :angel: Ska diskutera vidare med mor min ;)

Vad kul! Tycker du borde ställa båda dagarna :D har du nära dit?

Vi har kollat på stugor inom 5 mils radie men det är fullbokat överallt :/ bland annat på Ullareds camping. Nu funderar vi på att hyra en husbil eventuellt.. Eller om mammas sambo hänger på så räcker det att hyra husvagn för han har dragkrok. Husbil var så himla dyrt att hyra :angel: Ska diskutera vidare med mor min ;)

Haha :D Ja, mina föräldrar bor ungefär en timme därifrån :) Det lutar nog åt att köra båda dagarna i så fall, annars bor sambons ena bror i Varberg, så vi kanske sover där en natt.

Segt :/ Det är klart, det är mitt i semestern.. Har ni kollat i Falkenberg/Varberg också? Lite längre att köra iofs men..
Fegens vandrarhem? Torups?

Haha :D Ja, mina föräldrar bor ungefär en timme därifrån :) Det lutar nog åt att köra båda dagarna i så fall, annars bor sambons ena bror i Varberg, så vi kanske sover där en natt.

Segt :/ Det är klart, det är mitt i semestern.. Har ni kollat i Falkenberg/Varberg också? Lite längre att köra iofs men..
Fegens vandrarhem? Torups?
Ah vad skönt! :D Hoppas det går bra för er!

Haha minns inte alla namn :p Men Falkenberg tittar vi i.. Får kanske kolla upp Varberg också, om jag inte har gjort det redan. Vet inte hur långt bort det ligger.:p Håller på o kollar runt på blocket nu, men de flesta privata tillåter inte husdjur verkar det som.. :(

Ah vad skönt! :D Hoppas det går bra för er!

Haha minns inte alla namn :p Men Falkenberg tittar vi i.. Får kanske kolla upp Varberg också, om jag inte har gjort det redan. Vet inte hur långt bort det ligger.:p Håller på o kollar runt på blocket nu, men de flesta privata tillåter inte husdjur verkar det som.. :(

Tack det samma! :D Vi får försöka säga hej till varandra om vi ska ställa samma dag :)

Varberg-Vessigebro är typ 40 min, så det är ju en liten bit. Torup och Fegen är ca 30 min.

Tack det samma! :D Vi får försöka säga hej till varandra om vi ska ställa samma dag :)

Varberg-Vessigebro är typ 40 min, så det är ju en liten bit. Torup och Fegen är ca 30 min.
Tack! Ja om vi kommer iväg så ställer jag båda dagarna :D Har två grupp 6-hundar, dock inte samma domare så får hoppas att dom inte ska in i ringen samtidigt :D Verkar som vi lyckats få tag på en stuga i Ullared nu iallafall. :D

Nu är vi anmälda till Åland i slutet på september. Vi får passa på att fira min födelsedag eftersom jag fyller 30 på söndagen. :)

Wohoo! Fick tag på en stuga så nu ska vi anmäla till tvådagars i tvååker! Ska ställa mammas sambos jakthund också, en odräglig liten junior. Aja, vi har en månad på oss att träna på att inte gå på bakbenen o tokskälla när man ska stå still ;)

Tack! Ja om vi kommer iväg så ställer jag båda dagarna :D Har två grupp 6-hundar, dock inte samma domare så får hoppas att dom inte ska in i ringen samtidigt :D Verkar som vi lyckats få tag på en stuga i Ullared nu iallafall. :D

Kul, då får vi försöka få till en dejt :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 003
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 371
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar