Utställningstråden 2015

@AraSlei, ja, kom med du också. :) Blir skoj!

Vad gäller Seuch måste hon ha provmeriterna för att få ut det, har hon 3 cert/ck kan hon vara s-märkt som fullcertad. Finland, Norge och Danmark kan ha andra regler för championatet och då kan de ta championatet där men inte hemma. Här måste man titta på var hunden är reggad också har jag för mig. Svensk hund måste ha alla krav för Seuch.

Ja, det vore superkul!

Ja, jag misstänkte att det var så.
Tiken jag tänker på har säkert tillräckligt med provmeriter för Dk UCh och No UCh, men inte Se UCh i så fall. Verkar som att det är annorlunda regler utomlands.

Tack :up:

I morgon är det dags, vi har sämsta möjliga förutsättningarna :p idag är första dagen på 7 dagar som Jag är feberfri, jag hostar massor och blir andfådd så fort jag rör mig, vi har inte hunnit träna nästan någonting haha men hon är badad, borstad och fluffig :D det kvittar faktiskt hur det går i morgon, ser det som ett träningstillfälle och vi ska bara ha kul! :up:

Är det nån här som planerar att åka på utställningen i Norrköping i augusti och som kanske vill ställa en dampig terrier? :D
Insåg efter kvällspromenaden att jag förmodligen inte kommer vara så pass rörlig så att jag kan springa runt i en ring med odågan och sambon total vägrar att göra det :S

Senast ändrad:
Åh jag är så lycklig att jag kan dansa runt!! Gick så bra idag, vi fick två rosetter och beröm för den där svansen som vi fick kritik för förra gången haha. Så nu är vi supernöjda över en HP-rosett och en BiR-rosett :love: domaren var jättebra tycker Jag och hade bra hand med alla hundarna :) våra första rosetter :banana:

Är det nån här som planerar att åka på utställningen i Norrköping i augusti och som kanske vill ställa en dampig terrier? :D
Insåg efter kvällspromenaden att jag förmodligen inte kommer vara så pass rörlig så att jag kan springa runt i en ring med odågan och sambon total vägrar att göra det :S

Jag hade gärna ställt upp men våra hundar går tyvärr inte samma dag!
Uppfödaren till hunden ska inte dit och kan hjälpa till med handling?

Jag hade gärna ställt upp men våra hundar går tyvärr inte samma dag!
Uppfödaren till hunden ska inte dit och kan hjälpa till med handling?

Tyvärr ställer han inte ut alls. Hans första kull i rasen. I värsta fall får jag vanka mig runt ringen själv, men undviker det helst så långt det går :)

Grattis @russinbulle och Polly! :D

11357944_839517559462783_1200948946_n.jpg
11373980_1142132932470346_433354034_n.jpg
11330604_1398003070530491_428118263_n.jpg

Finns såååå många sätt att visa hunden på. Vet inte alls hur jag ska visa min hund :( Inom rasen är det vanligast att man hänger hunden, men jag vet inte riktigt om jag tycker han visar sig snyggast så.. Eller det kanske han gör? Vad tycker ni? Han är ju aningen lång i kroppen, tappar lätt i ryggen/länden. Har mycket bakbensvinklar, knäar lätt. Fronten gillar jag, men den enda domaren jag har ställt honom för tyckte att han var framskjuten.. Jämfört med många andra prickar tycker jag att han har bra front :/ Men vad vet jag, jag är ju inte utbildad.. ;) Älskar iallafall min "lilla" pojk, jag tycker han har väldigt snygg modell oavsett vad domarna tycker ;)

Vi är anmälda till Tvååker, båda dagarna, det blir vår nästa utställning. Hoppas mycket på domaren på fredagen, tror att han eventuellt kan gilla typen.

Grattis @russinbulle och Polly! :D

11357944_839517559462783_1200948946_n.jpg
11373980_1142132932470346_433354034_n.jpg
11330604_1398003070530491_428118263_n.jpg

Finns såååå många sätt att visa hunden på. Vet inte alls hur jag ska visa min hund :( Inom rasen är det vanligast att man hänger hunden, men jag vet inte riktigt om jag tycker han visar sig snyggast så.. Eller det kanske han gör? Vad tycker ni? Han är ju aningen lång i kroppen, tappar lätt i ryggen/länden. Har mycket bakbensvinklar, knäar lätt. Fronten gillar jag, men den enda domaren jag har ställt honom för tyckte att han var framskjuten.. Jämfört med många andra prickar tycker jag att han har bra front :/ Men vad vet jag, jag är ju inte utbildad.. ;) Älskar iallafall min "lilla" pojk, jag tycker han har väldigt snygg modell oavsett vad domarna tycker ;)

Vi är anmälda till Tvååker, båda dagarna, det blir vår nästa utställning. Hoppas mycket på domaren på fredagen, tror att han eventuellt kan gilla typen.

Jag tycker den nedersta bilden där han står och äter godis är bäst, och den där han står helt fritt är den som han visar sig sämst på. Men jag är ju ingen expert på dalmatiner...

Förra helgen var vi Österbybruk och ställde på specialklubbsutställning. Och det gick verkligen inte bra. Ingen av hundarna fick ck, och Fixa som fått det alla utställningar hittills och dessutom alltid blivit placerad i bästa tik blev helt nerdömd, och det stod nästa bara fel på hennes kritik. Men så är det ju när det är en bedömningssport vi håller på med.

Idag har vi varit på en annan specialutställning i Norgköping och nu gick det återigen jätte bra. Fixa vann den stora juniorklassen med 8 hundar och blev sedan 2:a bästa tik med cert (hennes 3:e precis 1 år gammal) och sedan slog hon den mycket fina hanen och blev BIR junior. I BIS blev hon 3:a vilket jag är toppen nöjd med.

Imorrn är det trim och bad inför WDS som vi åker till på tisdag morgon. Håll tummarna för min stjärna där!

Jag tycker den nedersta bilden där han står och äter godis är bäst, och den där han står helt fritt är den som han visar sig sämst på. Men jag är ju ingen expert på dalmatiner...
Tusen tack för svar! Jag tycker också den understa är bäst. Men jag är ju inte heller någon dalmatiner-människa. Jag är ju flat-människa. Och flattarna ställer man ju som på översta bilden ;)

Han behöver ju bjuda fram och sträcka på sig, och det kommer ju fram bäst när man matar och sämst när han står fritt.

Hmm.. Testar nog att mata på nästa utställning!

Tusen tack för svar! Jag tycker också den understa är bäst. Men jag är ju inte heller någon dalmatiner-människa. Jag är ju flat-människa. Och flattarna ställer man ju som på översta bilden ;)

Han behöver ju bjuda fram och sträcka på sig, och det kommer ju fram bäst när man matar och sämst när han står fritt.

Hmm.. Testar nog att mata på nästa utställning!
Håller med @falukorw om vilken bild som ser bäst/"sämst" ut. Tänkte bara ta och tipsa om att träna framför spegel. Det ger så otroligt mycket information och möjligheter att justera saker som man inte uppfattat. Samt, när man fått koll på hunden: se hur man själv ser ut... det var en upplevelse ;)

Håller med @falukorw om vilken bild som ser bäst/"sämst" ut. Tänkte bara ta och tipsa om att träna framför spegel. Det ger så otroligt mycket information och möjligheter att justera saker som man inte uppfattat. Samt, när man fått koll på hunden: se hur man själv ser ut... det var en upplevelse ;)
Tack!

Bra tips! Försöker träna framför spegel så ofta som möjligt, men har inte riktigt tillgång till någon bra spegel.. Blir typ att jag står utanför porten här hemma och ser dum ut i andras ögon ;)

@isafore ta ner hallspegeln och lägg den på långsidan. Eller, du kanske har för stor hund för det... Skyltfönster? Spelar roll vad folk tycker, du är väl en crazy dog-lady du också? :D

@isafore ta ner hallspegeln och lägg den på långsidan. Eller, du kanske har för stor hund för det... Skyltfönster? Spelar roll vad folk tycker, du är väl en crazy dog-lady du också? :D
Har ingen hallspegel :o Den enda spegeln jag äger är badrumsspegeln :D Ja, jag är en crazy dog-lady så jag behöver inte spegla mig. ;) Men ja, skyltfönster o sånt är användbart! :D:up:

• Gilla
Reactions: Laa
Utställningskoppel.. vart hittar man lite bredare, bruna såna? Lyckats slarva bort det jag hade, och dessutom var det nog lite i smalaste laget för damphunden.

@AraSlei vad hette leksaken du hade med dig igår? Satte mig igår och skulle kolla om man kunde köpa den nånstans, men det var inte så lätt när jag inte kom ihåg vad den hette :S

Utställningskoppel.. vart hittar man lite bredare, bruna såna? Lyckats slarva bort det jag hade, och dessutom var det nog lite i smalaste laget för damphunden.

@AraSlei vad hette leksaken du hade med dig igår? Satte mig igår och skulle kolla om man kunde köpa den nånstans, men det var inte så lätt när jag inte kom ihåg vad den hette :S

Tänker du på ett sådant utställningskoppel jag hade igår, eller ett ännu bredare typ vinthundsmodell? :)
Leksaken heter Tug-E-Nuff!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 011
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 371
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar