Utställningstråden 2015

Bara som kuriosa kan jag, efter att vi hade en diskussion tidigare ang vilket resultat man kan vänta sig när man ställer kastrat, meddela ett faktiskt resultat. Ofta i denna diskussion så hör man ju bara folk som vet nån som vet nån som vet nån som säger att det inte går osv osv. att dom blir utskickad utan CK oavsett hur fina de är just pga att de är kastrerade.

Min hanes kullbror är ställd två ggr nu som veteran och kastrat och första utställningen blev det Cert, Bir, BIS4 total och BIS1 Veteran (terrierklubben). Andra utställningen SKK Int blev det CERT och R-CACIB med kommentar från domaren båda gångerna att det var väldigt synd att han inte har några avkommor..

Så det verkar gå fint att ställa kastrat. :)

Nu kliar det lite i fingrarna att anmäla Doris till utställning i sommar tillsammans med en kompis, men jag vet inte, det känns som en sak att ställe en jämte (där alla är mer eller mindre nybörjare och alla gör fel och ingen bryr sig speciellt bara hundarna går igenom med godkänt resultat typ) och nå helt annat att komma med en bruksschäfer.
Hur är det i schäferhundsklasserna nu? Är det fortfarande mycket "galenutställningshysteri" al'a ha hundarna boxera sina ägare runt ringen med så mycket trampa på bakhasorna som möjligt eller kan man komma med en "normal" fotgående hund utan att behöva få ont imagen av vad man får se och höra?

Shit. 40 dalmatiner första dagen och 42 st andra dagen. :nailbiting: Åka så långt för att åka ut direkt :meh: :D
Gonicen är ensam båda dagarna iallafall, otippat ;)

Shit. 40 dalmatiner första dagen och 42 st andra dagen. :nailbiting: Åka så långt för att åka ut direkt :meh: :D
Gonicen är ensam båda dagarna iallafall, otippat ;)

Äh, sluta vara så negativ - det kommer gå super! :) Fick ni fatt i boende?

På internationella är det jag och min kompis som ställer varsin tik :D Jag tror att hon ställer sin i junior, men är inte helt säker.. På nationella ska vi båda ställa också, men jag har ingen aning om vilka de andra tre är.

Äh, sluta vara så negativ - det kommer gå super! :) Fick ni fatt i boende?

På internationella är det jag och min kompis som ställer varsin tik :D Jag tror att hon ställer sin i junior, men är inte helt säker.. På nationella ska vi båda ställa också, men jag har ingen aning om vilka de andra tre är.
Ja, vi tar det som det kommer. På den internationella trooor jag att domaren kan gilla hans typ :up: På den nationella tror jag verkligen inte att domaren gillar hans typ. Men vi får se. Det blir kul iallafall :D Blir en liten minisemester för oss. Vi har hyrt en stuga av en privatperson, hittade den på blocket. Verkar jättebra, så hoppas att inget strular.

Spännande! :D Lycka till! :bump:

Ja, vi tar det som det kommer. På den internationella trooor jag att domaren kan gilla hans typ :up: På den nationella tror jag verkligen inte att domaren gillar hans typ. Men vi får se. Det blir kul iallafall :D Blir en liten minisemester för oss. Vi har hyrt en stuga av en privatperson, hittade den på blocket. Verkar jättebra, så hoppas att inget strular.

Spännande! :D Lycka till! :bump:

Så spännande! :D Det kommer säkert gå superbra :up: Vi måste ju försöka få till en mini buke-träff då!

Tack!

Är Gonicen eran också? :)

Jag är lite bitter. Stod i valet och kvalet att anmäla damphunden till tvååker men avstod för att det tidigare varit en hel del anmälda dit.. Kikade pm:et på hemsidan o ser att det är 2 anmälda på int och 1 på nationella.. Kanske kan hoppas på att det är lika få till Norrköping, men sån tur lär jag väl inte ha :S
@AraSlei du vet inte om det blir nån mer ringträning framöver? Insåg att jag kanske behöver träna lite mer konkret och inte bara sitta och titta på. (även om han var helt slut i huvudet av bara det)

Så spännande! :D Det kommer säkert gå superbra :up: Vi måste ju försöka få till en mini buke-träff då!

Tack!

Är Gonicen eran också? :)
Absolut! :D

Gonicen är mammas sambos. Hon är bara 10 mån så än så länge blivande jakthund ;) Jag ska ställa henne för att jag tycker det är kul, det är bra socialträning (vilket hon aldrig får annars) och så måste hon ju ha ett Good (?) i öppenklass (?) för att bli jaktchampion. Tror jag det är :D Sen tänkte jag försöka få henne till SeUCh också, mest för att det är kul o samla på titlar :D

@AraSlei du vet inte om det blir nån mer ringträning framöver? Insåg att jag kanske behöver träna lite mer konkret och inte bara sitta och titta på. (även om han var helt slut i huvudet av bara det)

Jag har lite dålig koll, men vi pratade ju om att det skulle bli någon till snart :)
Vi hade definitivt behövt gå på en innan Tvååker! Fröken att-nosa-i-backen-är-sjukt-intressant behöver träna på att hålla näsan en bit ovan mark :p

Absolut! :D

Gonicen är mammas sambos. Hon är bara 10 mån så än så länge blivande jakthund ;) Jag ska ställa henne för att jag tycker det är kul, det är bra socialträning (vilket hon aldrig får annars) och så måste hon ju ha ett Good (?) i öppenklass (?) för att bli jaktchampion. Tror jag det är :D Sen tänkte jag försöka få henne till SeUCh också, mest för att det är kul o samla på titlar :D

Spännande! :D
Har aldrig sett en Gonic innan :)
Det är faktiskt ganska kul att samla titlar :angel:
//Mvh, hon som inte plockat några än :p

@AraSlei Det är du inte ensam om. Kom precis hem från ringträning, dom trodde jag hade en drever-blandis med mig :meh:
Äsch, snart så har ni! :D Ladda är väl inte så gammal väl? :) Jag har inte heller någon på min egen (bara en av två som kan plocka titlar ju), får glädjas åt mammas hundars titlar ;)

@AraSlei Det är du inte ensam om. Kom precis hem från ringträning, dom trodde jag hade en drever-blandis med mig :meh:
Äsch, snart så har ni! :D Ladda är väl inte så gammal väl? :) Jag har inte heller någon på min egen (bara en av två som kan plocka titlar ju), får glädjas åt mammas hundars titlar ;)

Hehe :D

Nä, hon blev två nu i våras :) Målet är att få henne till dubbelchampion, men om vi någonsin kommer dit så lär det dröja :D
V behöver ett cert/ck i år och sedan ytterligare ett på rasklubbens special för att vara fullcertade för utst champ, men vi behöver plocka en etta i öppen klass jaktprov också för att kunna ta ut meriten :) För jaktchampionatet behövs ett godkänt skogsprov och ett godkänt vildsvinsprov också.

Ja, det är klart! Vad har de för raser mera? :)

Jag har lite dålig koll, men vi pratade ju om att det skulle bli någon till snart :)
Vi hade definitivt behövt gå på en innan Tvååker! Fröken att-nosa-i-backen-är-sjukt-intressant behöver träna på att hålla näsan en bit ovan mark :p

Ja jag hade för mig det med, men inte sett nåt på fb om det, så tänkte om du hade hört nåt :)
Jag tyckte hon var duktig sist! Hon är ju jakthund så hade blivit mer förvånad om hon sprang med huvudet högt hela tiden :P
Mitt pucko däremot behöver ju träna på allt.. Speciellt nu när varenda tik i hela hålan verkar löpa. Går inte få honom att fokusera på nånting i 5 sekunder.

Hehe :D

Nä, hon blev två nu i våras :) Målet är att få henne till dubbelchampion, men om vi någonsin kommer dit så lär det dröja :D
V behöver ett cert/ck i år och sedan ytterligare ett på rasklubbens special för att vara fullcertade för utst champ, men vi behöver plocka en etta i öppen klass jaktprov också för att kunna ta ut meriten :) För jaktchampionatet behövs ett godkänt skogsprov och ett godkänt vildsvinsprov också.

Ja, det är klart! Vad har de för raser mera? :)
Komplicerat ;) Enklare med dalmatiner :D

Vi har alltid haft flattar i familjen. Dock är dom två sista borta sedan ett år tillbaka. Nu har dom bara mammas sambo två jakthundar (gonicen och en "gråwachtel").

Ja jag hade för mig det med, men inte sett nåt på fb om det, så tänkte om du hade hört nåt :)
Jag tyckte hon var duktig sist! Hon är ju jakthund så hade blivit mer förvånad om hon sprang med huvudet högt hela tiden :P
Mitt pucko däremot behöver ju träna på allt.. Speciellt nu när varenda tik i hela hålan verkar löpa. Går inte få honom att fokusera på nånting i 5 sekunder.

Nope, inte hört något än :) Men jag kan slänga ut en fråga i gruppen!
Tack, vad snäll du är!
Han skötte sig jättebra tycker jag. Han satt ju helt tyst nästan hela tiden :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 371
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V