Utställningstråden 2015

Nope, inte hört något än :) Men jag kan slänga ut en fråga i gruppen!
Tack, vad snäll du är!
Han skötte sig jättebra tycker jag. Han satt ju helt tyst nästan hela tiden :)

Att han höll truten då kan vi nog tacka allt godis för. ;) Sen i slutet var nog Ladda alldeles för intressant. Jag var en elak matte som inte lät honom hälsa :D

Att han höll truten då kan vi nog tacka allt godis för. ;) Sen i slutet var nog Ladda alldeles för intressant. Jag var en elak matte som inte lät honom hälsa :D

Haha, godis är bra :D

Superelak ;) Ladda var också ganska elak som inte var särskilt intresserad av att hälsa på honom, trots hans idoga uppvaktningsförsök :D

Har fått PM för både SNKK och SDHK nästa helg. Tasse-majan har det fantastiska motståndet av... sig själv. Båda dagarna. Så cert-motståndet är ju inte stort, även om jag inte riktigt tycker hon är ck-färdig än. Men vi får se vad domarna tycker, hon lär väl bli BIR-junior på SDHK iaf :D
Otroligt lite griffoner dessa utställningar. SDHK är bara Tassa och hennes pappa, och på SNKK är det Tassa och tre brabanconer (troligen Alvas halvbröder och pappa). Men men, hoppas på bra väder och trevligt sällskap :)

Har fått PM för både SNKK och SDHK nästa helg. Tasse-majan har det fantastiska motståndet av... sig själv. Båda dagarna. Så cert-motståndet är ju inte stort, även om jag inte riktigt tycker hon är ck-färdig än. Men vi får se vad domarna tycker, hon lär väl bli BIR-junior på SDHK iaf :D
Otroligt lite griffoner dessa utställningar. SDHK är bara Tassa och hennes pappa, och på SNKK är det Tassa och tre brabanconer (troligen Alvas halvbröder och pappa). Men men, hoppas på bra väder och trevligt sällskap :)
Vi höll på att få motstånd av oss själva men jag lyckades övertala en kompis att anmäla så vi har en hund som motstånd :p I vännäs ansåg domaren att han var för smal, men han tog cert i Piteå och vägde samma då. Nu har jag lyckats få honom att äta lite, så vi hoppas ju såklart på cert :D

• Gilla
Reactions: Laa
Ops, kom på att det inte blir någon mer utställning för oss i år ! Jag som hade tänkt åtminstone Eskilstuna och Norrköping i augusti. Men nu löpte ju Polly tidigare än planerat och är nu parad, så inget mer åkande i år :)

Åh, har lite beslutsångest..
Ladda har börjat fälla lite nu, samt att vi är ute såpass mycket att hon blivit solblekt :meh: vågar man borsta av den pälsen, eller förstör man totalt då?

Åter hemma efter en något regnig dag i Luleå (tack gode värld för smidiga regnställ och vattentäta skor... samt fantastiska Tanja som lät oss bo i hennes tält ;D ).
Tassas första officiella utställning gick helt ok, ensam i rasen, skötte sig förvånansvärt bra (vi behöver träna på att inte gå med näsan i backen ;) ), och resulterade i exc, men inget ck (förväntat, hon kommer inte att bli klar förrän om minst ett år, troligen två). Oplacerade i BIS-junior-finalen.
Pappa Jean (inte visad av mig), blev BIR och även han oplacerad i BIS-finalen.
Nu väntar morgondagen, med lovat soligt men inte för varmt väder, och nya friska tag. Ska bli kul :)

Vi åkte till Piteå i tron att det skulle bli uppehåll och runt 20 grader, dock molnigt. Kommer fram och hinner knappt till ringen innan det börjar regna! Brrr så kallt, jag skulle dessutom springa barfota då jag har såna skavsår att jag haltar i skor :p
Men, vad gör det när lillvovven debuterar i unghundsklassen och kammar hem cert, cacib & BIR! Ingen tik anmäld men en öppenklass-hane var med.
Är så glad! :banana:

Vi åkte till Piteå i tron att det skulle bli uppehåll och runt 20 grader, dock molnigt. Kommer fram och hinner knappt till ringen innan det börjar regna! Brrr så kallt, jag skulle dessutom springa barfota då jag har såna skavsår att jag haltar i skor :p
Men, vad gör det när lillvovven debuterar i unghundsklassen och kammar hem cert, cacib & BIR! Ingen tik anmäld men en öppenklass-hane var med.
Är så glad! :banana:
WOW! Grattis!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 373
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar