Utställningstråden 2015

Haha, inte överdrivet :D Men bra att du frågade!

Nånstans måste man ju börja, senaste inlägget såg ut att vara från januari/februari nånstans, men nu kanske går att få ihop ett gäng :)
Min stackars hund kommer flippa ur totalt dock, men man lär väl börja träningen nånstans med han med :D

Sugen på att anmäla till vinnarutställningen i Oslo. Frågan är om de e värt pengarna? Ska nån här ifrån åka? Sover ni över där? Flyger?
Jag funderar på att åka dit. Min hunds uppfödare skall vara med och hon undrade om vi kunde vara där tillsammans. Det vore verkligen kul att vara med, inte minst bara för att få träffa henne lite mer.

I mitt fall så bor uppfödaren en bra bit från Sverige, så det vore ett tillfälle att ses och samtidigt ha kul. :)

Men jag har inte bestämt mig. det är liiiite billigare att anmäla för den 1 juni, väl?

Sugen på att anmäla till vinnarutställningen i Oslo. Frågan är om de e värt pengarna? Ska nån här ifrån åka? Sover ni över där? Flyger?
Europeiska vinnarutställningen? Ska dit och ställa lilla odågan Tassa i juniorklass, kommer även ha med hennes pappa. Oklart om det är jag eller min mentor som ställer honom.
Vi kör bil (från Piteå), sover över hos ägaren till Tassas pappa (Hon bor 40min från utställningsplatsen), ställer på fredagen, och beroende på hur vi känner oss sover vi antingen en natt till, eller kör hem direkt.

O, har ju glömt att berätta hur det gick i helgen. Jag ställde inte, men min mentor ställde Tassas pappa och Alvas mormor. Mormor fyllde 12 den dagen, fortfarande superfin. BIR-veteran och BIM. Tassas pappa blev BIR med cert, SeUch och sedan BIG4! Han är bara inlånad på ett år, och en del av "betalningen" var SeUch och FinUch, och det är nu uppnått :)

Jag funderar på att åka dit. Min hunds uppfödare skall vara med och hon undrade om vi kunde vara där tillsammans. Det vore verkligen kul att vara med, inte minst bara för att få träffa henne lite mer.

I mitt fall så bor uppfödaren en bra bit från Sverige, så det vore ett tillfälle att ses och samtidigt ha kul. :)

Men jag har inte bestämt mig. det är liiiite billigare att anmäla för den 1 juni, väl?

Ja det är det men ändå dyrt tycker jag.
De är jaktsäsong så jag kommer inte få ta med båda hundarna. Men har fått tillåtelse att åka med unghunden.

Jag har ca 50 mil enkel. 5½ timme enligt vägbeskrivningen på nätet.

820 NOK till 1 juni och sen 940 NOK tom 1 juli.

Jag funderar på att åka till Norge med tiken.
Jag ska eventuellt ställa henne på den internationella i Tvååker och går hon bra där så åker vi nog till Norge också. Det är samma domare :p

Edit. insåg att utställningen i Tvååker är 10-12 juli och alltså efter att anmälan har gått ut... :cautious:

Jag funderar på att åka till Norge med tiken.
Jag ska eventuellt ställa henne på den internationella i Tvååker och går hon bra där så åker vi nog till Norge också. Det är samma domare :p

Edit. insåg att utställningen i Tvååker är 10-12 juli och alltså efter att anmälan har gått ut... :cautious:
Grupp 1, 5 och 8 går på söndag så jag tycker anmäl så kan vi samåka

Grupp 1, 5 och 8 går på söndag så jag tycker anmäl så kan vi samåka

Det skulle vi absolut kunna göra i så fall :)

Det känns bara så osäkert.. Tänk så gillar inte domaren henne alls i Tvååker, då känns det som waste med både tid och pengar att åka till Norge :p
Jag har kollat upp domaren lite och hon BORDE gilla Ladda men.. Ladda är ganska lik tiken som vann i Kista i april, som hon dömde.

Om några veckor är det tid för årets första utställning för Polly - promenadavstånd dit och det gillar jag som inte har egen bil längre:D
Kan jag få ha lite tur nu att min vackra buse kan få ta sitt sista cert då.....

Det skulle vi absolut kunna göra i så fall :)

Det känns bara så osäkert.. Tänk så gillar inte domaren henne alls i Tvååker, då känns det som waste med både tid och pengar att åka till Norge :p
Jag har kollat upp domaren lite och hon BORDE gilla Ladda men.. Ladda är ganska lik tiken som vann i Kista i april, som hon dömde.

De kan ju ändras, Rut fick ett (dåligt) very good av en domare i augusti som i våras gav henne excellent, ck, cert och till slut bim!

Har stött på ett litet problem. Jag är rookie på utställningar. Terrierklubben har en utställning i stan i sommar, och jag tänkte anmäla valpis som då precis blivit 4 månader för att latja i valpklass. Är inte medlem i terrierklubben, men enligt infon på deras sida krävs inte det för hundar under 9 månader. Men, jag kan inte anmäla på skk utan att fylla i medlemsnr... Vad gör jag då?

Har stött på ett litet problem. Jag är rookie på utställningar. Terrierklubben har en utställning i stan i sommar, och jag tänkte anmäla valpis som då precis blivit 4 månader för att latja i valpklass. Är inte medlem i terrierklubben, men enligt infon på deras sida krävs inte det för hundar under 9 månader. Men, jag kan inte anmäla på skk utan att fylla i medlemsnr... Vad gör jag då?
Går det inte anmäla via mail om det är terrierklubben som har den? Det gjorde jag förra sommaren när jag ställde lillhunden som valp på rasspecialen i samband med nordic terrier show.

Edit: http://terrierklubben.se/wp/?page_id=621# den kan du fylla i och maila/skicka med post :)

Jag ångrar att jag inte anmälde till Norrköping nu i juni. Var bombsäker på att det skulle vara många ITs anmälda, speciellt från de större kennlarna som brukar vinna det mesta.. Kollade ringfördelningen på hemsidan, för jag tänkte ändå åka och kika, och miljöträna huliganen.. Då visar det sig att det bara är 3 st anmälda. Han kanske t o m hade haft en chans om jag bara hade vågat anmäla :S

De kan ju ändras, Rut fick ett (dåligt) very good av en domare i augusti som i våras gav henne excellent, ck, cert och till slut bim!

Ja, det är ju helt sant :) Jag får suga lite på det, jag har inte råd att anmäla förrän efter 25 juni ändå. Underbart med examen i april och sedan släpande lön för jobbet i maj.. :p

Anmäler jag kan vi definitivt samåka!

Jag ångrar att jag inte anmälde till Norrköping nu i juni. Var bombsäker på att det skulle vara många ITs anmälda, speciellt från de större kennlarna som brukar vinna det mesta.. Kollade ringfördelningen på hemsidan, för jag tänkte ändå åka och kika, och miljöträna huliganen.. Då visar det sig att det bara är 3 st anmälda. Han kanske t o m hade haft en chans om jag bara hade vågat anmäla :S

Norrköping är det ofta dåligt med anmälningar av flera raser konstigt nog ! Trots att det är många anmälda sammanlagt. Tycker Norrköping ligger centralt i Sverige ?

Norrköping är det ofta dåligt med anmälningar av flera raser konstigt nog ! Trots att det är många anmälda sammanlagt. Tycker Norrköping ligger centralt i Sverige ?

Jag tycker också Norrköping ligger väldigt centralt så varför det inte är fler som anmäler är lite konstigt. Varför min ras är så få kanske beror på terrierspecialen i Norge som är samma helg. Fan att jag inte upptäckte det tidigare. Men men. Kan vara kul att se de tre som är anmälda iaf. Och en massa andra raser :D

Har varit på rasspecial i helgen.
Min lille grabb blev den enda juniorhanen som fick excellent. Det gjorde ju att han vann juniorklassen och fick den inofficiella titeln juniorklubbvinnare 2015 :D :banana:
Däremot fick han inget ck, det var en som hört att domaren sa "inte än" vet inte om hon syftade på min hund eller "inte än" i utställningen sas. Hon var ganska snål både med exc och ck.
Kullsyrran fick däremot ck, vann också juniorklassen och blev dessutom bästa tik -2! Så hon tog tikcertet :D
Fick visa uppfödarens veteran-tik på 13 år i bästa tik-klassen samt i BIR/BIM-veteran. Roligt! Uppfödaren vann även BIR, BIR veteran plus BIM veteran, bästa uppfödargrupp (min skrutt var med) sen tog en hund från hennes uppfödning hem bästa avelsgrupp (min skrutt var med som avkomma i den plus en grupp till :p ) Riktigt rolig helg! :banana:

Jag har två welsh corgi cardigan! en champion -12 och en grabb med ett cert -13. Hoppas på att få de två sista såklart. Så vi ska till österbybruk, specialen i eskilstuna 6e juni, gällivare, piteå, köping. Blir väl norrköping, eskilstuna, askersund beroende på hur det går. just nu är vi i släta excellent träsket. Täby galopp blir det iaf för det är nästgårds ;) Champion hanen ska dock bara ställas på specialen och gällivare för skojsskull =)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar