Utställningstråden 2015

Ja jag känner att jag knappt kunde få bättre kritik på min arbetshund :love: . Han påpekade flera gånger när han kände igenom henne vilken otrolig muskulatur och kropp hon hade, ett bra betyg :up: ! Och som sagt, så bra med hanteringen av alla hundar!

Åh, sådan domare vill jag ställa för. Här är det mer "gå in i ringen och hoppas att domaren inte klagar på för mycket muskler" :grin:

Idag har vi varit i Hässleholm och ställt, resultatet var strålande! Rebus blev 2:a bästa hane i super hård konkurrens. Fixa vann först en stor juniorklass med 8 tikar och i bästa tikklassen lyckades hon bli 1:a, fick cert och slog många vinstrika champions. Sedan blev hon BIM mot en championhane. Hon går verkligen från klarhet till klarhet, inte ens ett år fyllda har hon nu varit på 5 officiella utställningar och resultatraden är följande 3:a 4:a 2:a 2:a 1:a i bäst tikklassen, 2 cert och svensk juniorvinnare!

11020483_902214646506395_8415533998180326391_o.jpg

Vi har varit i Piteå idag. (solen tog på som ni kan se :p )
Lillgrabben tog sitt första cert och blev bir dessutom! Han blir 15 månader nästa helg. Superglad!

Javisst :)
Det finns en grupp på facebook som heter Ringträning Östbo/Västbo m omnejd som du kan gå med i!

Vi hjälper som sagt gärna till, i nästa vecka kanske?

Har gått med där nu :)
Nästa vecka funkar för mig, är hemma och mammaledig så gör inte mkt vettigt på dagarna. Dock vet jag inte hur mkt sambon åker på att jobba över, och det bästa vore väl om jag kunde åka iväg utan att behöva ha 3 barn i släptåg :P
Helgen kan jag när som helst. Så det är väl lite beroende på när du kan/har tid/lust/ork :)

Idag har vi varit i Hässleholm och ställt, resultatet var strålande! Rebus blev 2:a bästa hane i super hård konkurrens. Fixa vann först en stor juniorklass med 8 tikar och i bästa tikklassen lyckades hon bli 1:a, fick cert och slog många vinstrika champions. Sedan blev hon BIM mot en championhane. Hon går verkligen från klarhet till klarhet, inte ens ett år fyllda har hon nu varit på 5 officiella utställningar och resultatraden är följande 3:a 4:a 2:a 2:a 1:a i bäst tikklassen, 2 cert och svensk juniorvinnare!
Grattis!!!

Har gått med där nu :)
Nästa vecka funkar för mig, är hemma och mammaledig så gör inte mkt vettigt på dagarna. Dock vet jag inte hur mkt sambon åker på att jobba över, och det bästa vore väl om jag kunde åka iväg utan att behöva ha 3 barn i släptåg :P
Helgen kan jag när som helst. Så det är väl lite beroende på när du kan/har tid/lust/ork :)
:up: vi kan ju höras av nästa vecka :) för mig passar det bäst på kvällstid.

Igår ställde jag både Kjapp och Ila på nationella i Piteå. Kjapp blev 3:e bästa hanvalp med HP.
"Trevlig hanvalp. Lite gänglig. Fint huvud. Bra bett. Fina ögon och öron. Bra hals, stram rygg. Bra bakställ. Rör sig bra!"

Ila blev 4:e bästa öppenklasstik med excellent och CK.
"Rather small, medium strong head; could have been ??? in muzzle. Good ears, cheeks, teeth. Very good angulation in front, deep chest. Medium angulation behind. Tail well set. Movement is in balance."

10407833_10152885438418030_7850311666579214824_n.jpg

11228128_10152885438528030_4902407985623112323_n.jpg

Nu har vi varit på klubbens årliga utställning, och vi fick ett VG. Lite besviken är jag faktiskt, men men. Domaren var ganska hård, bara 5-6 excellent av 40 tikar i jaktklass, de flesta fick VG men en hel del fick Good också. Några Sufficient delades också ut, vilket inte är så vanligt.

Ladda fick ändå en helt ok kritik, och hon uppförde sig enligt skolboken så det är jag väldigt nöjd med :)

"Mkt god typ och storlek. Huvud som kunde varit aning mer parallellt i planen. Väl ansatta och burna öron. Bra hals. Lite öppna vinklar men harmonierar väl i rörelse. Väl formade tassar dock utåtvridna fram. Behöver bli mer välvd och djupare i bröstkorgen även fylla ut mellan frambenen för bättre stöd vid rörelse. Stark rygg. Välvisad."

Hello minns ni mig? :D här har vi tagit det mycket lugnt med utställningar men 6 juni är det dags igen. Ska bli kul :) 10 juni kommer ännu en leonbergertik hem till vår familj och uppfödaren vill gärna att hon ställs ut så det är självklart att jag ska göra. Ska läsa igenom vad ni skrivit och gjort hittills :heart

:up: vi kan ju höras av nästa vecka :) för mig passar det bäst på kvällstid.

Trodde jag hade svarat på det här, men tydligen inte :S Nu är veckan snart slut men
gubben har fått jobba över varenda dag nu, men har du tid/ork/lust nån kväll så funkar det för mig. :) Eller nästa vecka?

Trodde jag hade svarat på det här, men tydligen inte :S Nu är veckan snart slut men
gubben har fått jobba över varenda dag nu, men har du tid/ork/lust nån kväll så funkar det för mig. :) Eller nästa vecka?

Ingen fara! :D Det har kört ihop sig lite här också, så gärna nästa vecka!
Var det du som skrev i gruppen nyligen? :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare