USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
LÀste nu att ABC, CNN, och NBS bröt sÀndningen frÄn vita huset mitt under Trumps tal/presskonferens. De bröt alltsÄ ett av presidentens tal inifrÄn vita huset pga dess innehÄll. Det Àr ju helt barockt. (Inte att de bröt alltsÄ utan att situationen uppstÄr sÄ som fÄr till följd att de gör det).

Man kan ju verkligen hoppas att vÀldigt mÄnga republikaner ocksÄ inser det absurda, och oavsett utgÄng av det hÀr valet inser situationen de satt landet i. (Nu menar jag alltsÄ inte TrumpvÀljare i största allmÀnnhet, utan politiskt aktiva, representanter pÄ olika stÀllen som inte tillhör Trumps nÀrmaste kompisar men ÀndÄ har röstat republikanskt pÄ honom. SÄna finns det ju trots allt ganska gott om.
 
Han vet att han förlorat och det hÀr Àr nog det nÀrmsta vi kommer höra ett erkÀnnande av det.

Jag tÀnker det ocksÄ. Jag menar han har ju faktiskt fortfarande möjlighet att vinna. Det Àr ju inte en jÀtteklÀdsam situation han satt sig i om han vevat sÄhÀr som en galning, och den röstrÀkning som han försöker fÄ stoppad sedan visar att han vinner...
 
LÀste nu att ABC, CNN, och NBS bröt sÀndningen frÄn vita huset mitt under Trumps tal/presskonferens. De bröt alltsÄ ett av presidentens tal inifrÄn vita huset pga dess innehÄll. Det Àr ju helt barockt. (Inte att de bröt alltsÄ utan att situationen uppstÄr sÄ som fÄr till följd att de gör det).

Man kan ju verkligen hoppas att vÀldigt mÄnga republikaner ocksÄ inser det absurda, och oavsett utgÄng av det hÀr valet inser situationen de satt landet i. (Nu menar jag alltsÄ inte TrumpvÀljare i största allmÀnnhet, utan politiskt aktiva, representanter pÄ olika stÀllen som inte tillhör Trumps nÀrmaste kompisar men ÀndÄ har röstat republikanskt pÄ honom. SÄna finns det ju trots allt ganska gott om.

Verkligen, det Àr rÀtt galet, hans uttalanden Àr sÄdana som vanligtvis kommer frÄn diktaturer. Demokrati bygger pÄ fredligt och frivilligt maktöverlÀmnade och han gör verkligen allt för att urholka det.
 
Verkligen, det Àr rÀtt galet, hans uttalanden Àr sÄdana som vanligtvis kommer frÄn diktaturer. Demokrati bygger pÄ fredligt och frivilligt maktöverlÀmnade och han gör verkligen allt för att urholka det.
Jo, och det Àr fruktansvÀrt skrÀmmande.

KL. Ser ni inte det, ni som hÀvdat att Trump minsann gjort bra saker, hÀr i trÄden?
 
Nar man bor har och "The Donald" staller sig och kallar manniskor for bade det ena och det andra, nar han gor vad han kan for att isolera landet (yep, han har jobbat hart for att ga ut ur Nato ocska) och grava (well okay, borra ... men skit samma) efter olja och kol i nagra av vara mest skyddade natur reservat kanns det definitivt inte som om det gjorts tillrackligt for att, som du sager, "svartmala" honom. Sjalv tycker jag narmast att han svartmalar alla andra som inte haller med honom.
De tvÄ-tre senaste presidenternas innan Trump har fört en politik som lyft fram Kina till den position de har idag, inget tyder pÄ att Kinas ambitioner mot att dominera i vÀrlden har minskat och om inte politiken lÀggs om kommer det sannolikt ocksÄ bli framtiden.

Biden Àr en marionett, vem och vad som kommer att styra USA:s politik i vÀrlden under den kommande presidentperioden Àr minst sagt oklart. Jag tror det finns risk att ni kommer att se att vÀlja honom som president blir som att gÄ ur askan in i elden.
 
De tvÄ-tre senaste presidenternas innan Trump har fört en politik som lyft fram Kina till den position de har idag, inget tyder pÄ att Kinas ambitioner mot att dominera i vÀrlden har minskat och om inte politiken lÀggs om kommer det sannolikt ocksÄ bli framtiden.

Biden Àr en marionett, vem och vad som kommer att styra USA:s politik i vÀrlden under den kommande presidentperioden Àr minst sagt oklart. Jag tror det finns risk att ni kommer att se att vÀlja honom som president blir som att gÄ ur askan in i elden.
AlltsÄ - Donald Trumps 'Make America Great Again' har gjort att USA har abdikerat frÄn vÀrldstronen, och i det vacuum som uppstÄtt har Kina klivit in pÄ den ekonomiska sitsen, medan Ryssland greppade sheriffbadgen.

Skyll inte MAGA pÄ Obama, tack.
 
AlltsÄ - Donald Trumps 'Make America Great Again' har gjort att USA har abdikerat frÄn vÀrldstronen, och i det vacuum som uppstÄtt har Kina klivit in pÄ den ekonomiska sitsen, medan Ryssland greppade sheriffbadgen.

Skyll inte MAGA pÄ Obama, tack.
Du har hamnat helt fel i din analys. De som arbetar med de hÀr frÄgorna gör bedömningen att sÄvÀl Ryssland som Kina vinner pÄ Biden som president.
 
Senast Àndrad av en moderator:
LÀmnat Parisavtalet, who, underminerat miljöarbete, vill ha mer oljeborrning, coronahanteringen...
Och för den delen kÀnns det ju inte som att krig varit sÄ otroligt vissa gÄnger, Àr iaf min reflektion utan att vara superinsatt i den delen.

Och det hÀr Àr ju (iaf dels) hur han "gynnat" ekonomin, "cut the cost" pÄ saker som internationella samarbeten (och krig Àr dyrt som f*n), samt öppnat upp för en massa tvivelaktig business (mera fracking osv)... En mycket kortsiktig politik som inte kommer vara bra för vare sig USA eller vÀrden om den fÄr fortsÀtta.
 
KÀnns som att vi kanske fÄr veta i dag vem som vinner, eller vad tror ni? Om Georgia blir blÄtt sÄ behövs inte Arizona.. Sjukt spÀnnande!

BÀst vore vÀl om Biden tar bÄde Georgia, Arizona, Nevada och Philadelphia, dÄ borde Àven Trump fatta att han har förlorat....!
 
Han ringde Rupert Murdoch och skrek, Murdoch la tydligen bara pÄ luren.
Ska vÀl tillÀgga till mig sjÀlv. KÀnns inte bara onödigt utan odemokratiskt, att inte tillÄta nÄgon negativ publicering av sig sjÀlv.
Antingen har fox rÀtt eller fel, men det pÄverkar ju inte den faktiska rÀkningen.
 
'Behöver inte' hjÀlper inte mycket nÀr det redan Àr det som driver klimatproblemet. All denna handel och produktion av varor och tjÀnster som transporteras över hela jordklotet Àr helt vansinnig och man kan inte vara för den och samtidigt vÀrna miljön pÄ vÄr jord, det Àr raka motsatser.

Det Àr ocksÄ ett faktum att Kinas position i vÀrlden byggts upp med hjÀlp av den Internationella handeln och nu börjar vi se resultatet. Tittar du bakÄt i tiden sÄ ser du att ett generellt pÄstÄende om att internationell handel eleminerar risken fÀr vÀpnad konflikt Àr lÄngt ifrÄn en generell "sanning".
Klimatproblemen löses Ä andra sidan inte genom att bara ta bort internationell handel.
 
KÀnns som att vi kanske fÄr veta i dag vem som vinner, eller vad tror ni? Om Georgia blir blÄtt sÄ behövs inte Arizona.. Sjukt spÀnnande!

BÀst vore vÀl om Biden tar bÄde Georgia, Arizona, Nevada och Philadelphia, dÄ borde Àven Trump fatta att han har förlorat....!
Är tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ att oavsett hur mĂ„nga av kvarvarande delstater som Biden kan komma att vinna, sĂ„ lĂ€r Trump inte "fatta" att han förlorat, med tanke pĂ„ hur mycket han snackat om valfusk och riggat val etc.
 
Om jag lÀser rÀtt sÄ skiljer det 665 röster i Georgia nu :nailbiting:
stÀmmer.
We just received 816 additional votes from Georgia.
Trump is currently up by 665 votes.


Enkel matematik sÀger att av de 816 rösterna, sÄ var 704 Biden - och 102 Trump. (Och 10 pÄ annat.)

Edit: förbÀttrade den enkla matematiken nÄgot.
 
Senast Àndrad:

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
36 37 38
Svar
759
· Visningar
32 117
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
24 101
Senast: Smoothi
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
HÀstmÀnniskan Hej Jag försöker hitta hÀstfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Islaend
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 30
  • TrĂ„den för spĂ„r
  • RetrievertrĂ„den

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp