USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
86E73A68-435B-4CC4-8705-8C592C38F21A.webp
 
Jag har svÄrt att tÀnka mig att nÄgon över huvud taget skulle kunna vara mer olÀmplig Àn Trump, och hejar dÀrför pÄ Biden. Efter förra valet har jag dock inte allt för höga tankar om den röstande befolkningen pÄ andra sidan pölen.
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.
 
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.
Eh, tycker du att hans hantering av corona varit bra exempelvis? Att han jobbar för att underminera röster?
 
Eh, tycker du att hans hantering av corona varit bra exempelvis? Att han jobbar för att underminera röster?
Jag vet inte hur han hanterat Corona men det finns vÀl massor med lÀnder som hanterat Corona pÄ alla möjliga vis och ingen vet vÀl sÀkert vilket sÀtt som Àr det rÀtta Ànnu?

Sen har USA redan ett system som enligt mig inte borde kallas för demokratiskt eftersom det redan frÄn början inte ger alla röstrÀtt samt Àr alldeles för krÄngligt för majoriteten av USA:s obildade befolkning.
 
Biden har 253 electorates och Trump 213 i skrivande stund.
Har i USA har man inte gett Arizona till nagon av kandidaterna annu. Just nu har de raknat 86% av rosterna ... Biden har 50.5 och Trump har 48.1
Det ser LOVANDE ut, men ar langt ifran klart!

Vet iofs inte vad du menar med ”hĂ€r i USA” men bĂ„de Fox och AP har ju angett Biden? Men jag hĂ„ller med om att den inte ska anses avgjord!
 
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.
LÀmnat Parisavtalet, who, underminerat miljöarbete, vill ha mer oljeborrning, coronahanteringen...
Och för den delen kÀnns det ju inte som att krig varit sÄ otroligt vissa gÄnger, Àr iaf min reflektion utan att vara superinsatt i den delen.
 
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.

Han tar USA ur Paris-avtalet. Han har uttalat att han vill satsa pĂ„ fossila brĂ€nslen. Han var nog sĂ„ nĂ€ra med att dra igĂ„ng krig med Iran. Han banar vĂ€gen för fake news, med allt det innebĂ€r för en demokrati. Han införde ”the muslim ban” som visserligen stoppades av HD men en modifierad variant gick igenom. Under honom tog separerades invandrare frĂ„n sina barn (inkl barn som fortfarande ammades) under pĂ„gĂ„ende asylĂ€renden. Barn spĂ€rrades bokstavligen in i burar. Under honom förbjöds transpersoner att ta vĂ€rvning, hade han fĂ„tt som han ville helt och hĂ„llet skulle transpersoner inom militĂ€ren sparkas ut.

Han bondar internationellt med strong men och verkar göra sÄ gott han kan för att sabba internationell handel.

Jag kan nog fortsÀtta.

Han sÀger inte bara en massa skeva saker. Han för en xenofobisk, homofobisk, transfobisk, misogyn och nationalistisk politik.
 
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.

Trump har inte hojt USA's ekonomi. Han arvde den starkaste ekonomin sedan fore Bush.
Han har inte alls sankt arbetslosheten, den har hallit samma kurva som han fick arva av Obama.
Han ljuger medvetet for alla ... men, i min uppfattning, det varsta ar att han gor precis allt for att dela landet i tva delar.
Nu, tala om vad som var varre med Obama.
 
Jag ... och de flesta med mig minns mycket klart nar AP, CNN och de flesta andra gav Gore Florida i valet med Bush ar 2000. Det gavs till Gore INNAN val stationer i vastra (panhandlen) delen av Florida hade stangt, och definitivt inte raknats.
Numera ar alla (eller uppenbarligen nastan alla :p) mycket forsiktiga med att det inte finns tillrackligt manga roster kvar att rakna sa att det kan ga till den andre nar de ger staten till nagon.
 
Jag undrar vad det Àr som Àr sÄ himla hemskt med Trump? Han har höjt USAs ekonomi och sÀnkt arbetslösheten enormt. Han har inte startat nÄgot krig och blivit sams med Nordkorea. Sen att han sÀger en massa skeva saker, det Àr en annan femma
Men av vad han gjort sĂ„ ser jag ingenting hemskt. VĂ€rre var det med Obama, som folk gĂ€rna hyllar, förmodligen pga att han Ă€r svart. đŸ€”

Eller Ànnu vÀrre familjen Bush. VÀrre Àn Bush kan det vÀl knappast bli.
HĂ„ller med. Obegripligt. Han har gjort flera bra val inom politiken.
 
Jag ... och de flesta med mig minns mycket klart nar AP, CNN och de flesta andra gav Gore Florida i valet med Bush ar 2000. Det gavs till Gore INNAN val stationer i vastra (panhandlen) delen av Florida hade stangt, och definitivt inte raknats.
Numera ar alla (eller uppenbarligen nastan alla :p) mycket forsiktiga med att det inte finns tillrackligt manga roster kvar att rakna sa att det kan ga till den andre nar de ger staten till nagon.
LÀste att Trump brÄkar med Fox pga detta. KÀnns... Onödigt.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
36 37 38
Svar
759
· Visningar
32 130
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
24 101
Senast: Smoothi
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
HÀstmÀnniskan Hej Jag försöker hitta hÀstfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Islaend
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp