Valet i USA

JAG tror inte att det blir bättre för grönländarna. Men jag tror att Trump och hans gäng har verktyg för att påverka debatten inför det kommande grönländska valet, och med tanke på den ilska som redan finns mot Danmark på många håll så finns det absolut en risk att det kan användas till USA:s fördel.

Även Om Trump hotar med militär så jag inte han kommer att använda den, det skulle bli alldeles för mycket motstånd både internt och inom Europa. Men om det skulle bli så att de lyckas påverka opinionen till att få till en folkomröstning och det blir ett ja - vad ska EU göra då, när grönländarna själva röstat för det...?
Iofs så har ju de senaste årens utveckling visat att folk är kortsiktiga idioter utan någon som helst framförhållning men är folk verkligen SÅ korkade? Trump är ju världskänd för att vara en lögnare som gör allt för att sko sig själv och sedan kasta dem han lovade saker till vargarna.

Iofs så har ju de senaste årens utveckling visat att folk är kortsiktiga idioter utan någon som helst framförhållning men är folk verkligen SÅ korkade? Trump är ju världskänd för att vara en lögnare som gör allt för att sko sig själv och sedan kasta dem han lovade saker till vargarna.

Jag tycker att det är lite trist attityd att kalla andra människor för korkade och idioter, jag tänker att det är lite mer komplext än så med förklaringsfaktorerna till varför folk röstar som de gör.

Men jag blir tyvärr inte förvånad om det skulle gå som jag skrev.

Det kan vara möjligt, absolut att de går på Trumps idiotier.
Det många på Grönland behövde när jag bodde där var hjälp. Många var alkoholister och utan jobb. Ingen utbildning. De som skaffade sig utbildning flyttade till Danmark.
Så jag har lite svårt att se hur de skulle lyckas med företagsetablering ändå. Det borde de göra i Nuuk-området då. Det finns liksom väldigt få vägar etc, människor kan inte köra till jobbet.

Ja, alltså, rent krasst har väl Grönland all rätt att sälja sig själv till USA om det är vad Grönland vill. Oavsett vad vi andra tycker om det. Däremot ska ju ingen annan få göra det...

Det kommer bli en känslig fråga för Europa. De har förstås rätt till att bestämma över sin framtid själva, men det kommer inte att uppskattas av dem som blir provocerade av Trumps politiska spel för att komma dit.

Jag tycker att det är lite trist attityd att kalla andra människor för korkade och idioter, jag tänker att det är lite mer komplext än så med förklaringsfaktorerna till varför folk röstar som de gör.

Men jag blir tyvärr inte förvånad om det skulle gå som jag skrev.
Givetvis är det en trist attityd men de senaste årens dumheter kan i min värld inte benämnas på annat sätt. Jag har totalt gett upp om mänsklighetens möjlighet att blomstra eftersom de flesta verkar vilja ha ett samhälle byggt på hat, hot, rädsla, konflikter och splittring och en annan stor del bara gett upp och inte bryr sig (vilket jag snart också gör).

Givetvis är det en trist attityd men de senaste årens dumheter kan i min värld inte benämnas på annat sätt. Jag har totalt gett upp om mänsklighetens möjlighet att blomstra eftersom de flesta verkar vilja ha ett samhälle byggt på hat, hot, rädsla, konflikter och splittring och en annan stor del bara gett upp och inte bryr sig (vilket jag snart också gör).

Jo, det är förståeligt och mitt hopp haltar också men en grundläggande respektfull ton mot andra måste vi ändå försöka upprätthålla, annars faller vi lika lågt ner som dem som medvetet försöker splittra och polarisera.

Men jag hamnar också där ibland och jag förstår varför du gjorde det, så det ska inte tolkas som en slägga utan som en vänlig påminnelse om att försöka orka hålla den ton som vi önskar att det framtida samhället ska ha.

Jo, det är förståeligt och mitt hopp haltar också men en grundläggande respektfull ton mot andra måste vi ändå försöka upprätthålla, annars faller vi lika lågt ner som dem som medvetet försöker splittra och polarisera.

Men jag hamnar också där ibland och jag förstår varför du gjorde det, så det ska inte tolkas som en slägga utan som en vänlig påminnelse om att försöka orka hålla den ton som vi önskar att det framtida samhället ska ha.
Du har så rätt men ibland kokar det ju över och de senaste dagarnas dumheter sliter på tålamodet och därmed möjligheten för förståelse.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 449
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 870
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat