USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Ja. Och det blilr alltmer skrÀmmande.

DN har en rubrik - "Vad hÀnder om Trump vÀgrar att lÀmna Vita Huset?
"Donald Trump har tidigare antytt att han bara kommer acceptera ett valresultat som Àr till hans förmÄn. Det har fÄtt mÄnga amerikaner att oroas över att Trump kan undergrÀva den demokratiska processen och kasta in landet i en nationell kris. Oron för vad en slags husockupant med kÀrnvapenkoder till sitt förfogande kan ta sig till delas Àven av Trumps tidigare advokat Michael Cohen."

Jag vill mest bara lÀmna alla media och vakna upp om en vecka eller sÄ nÀr alltförhoppnnigsvis Àr klart. :cry:


Om han vagrar lamna vita huset blir han eskorterad ut av National Guard.

Hela nyhets varlden's betoning pa DRAMA paminner mig om forsta gulf kriget nar Saddam hussein invaderade Kuwait. Maken's chef, en Svensk, var just da i Kuwait City ... Svenska Pressen hade jatte rubriker pa varenda forsta sida, Ake Rudestad i dramatisk flyckt genom brannhet oken.
Han tog en taxi ... med luftkonditionering. Han var sjalv valdigt overraskad av det stora DRAMAT. :p
 
Vi har ju faktiskt gatt igenom det har med tata val och stamningar tidigare (fast da var ju bada kandidaterna betydligt vettigare) ... men det ar sa lagen sager att man gor.
W Bush forsta val nar det var oerhort tatt ocksa. Gore vann "popular vote" och Bush vann valet. De raknade om Florida (da bodde jag dar. Jag minns allt om "hanging chads).
MEN da fanns det en orsak darfor att valsedlarna var gammal modiga och gick inte riktigt att lasa maskinellt.
Flera nyhets helikoptrar foljde en hyr lastbil hela motorvags systemet fram Miami till Tallahassee och hela den pinsamma resan pa runt 10 timmar kunde vi se pa nyheterna. 🙄 Och det var i December. Sa vi har tid pa oss annu innan allt ar klart.
 
Var lÀser du det i ditt inlÀgg?
Den enda jag ser vĂ€gra nĂ„t Ă€r USPS (lokala Postnord) vars VD (och Trump-kompis) inte vill att federal judge’s ska blanda sig i postens fördröjningsrutiner.
"but lawyers from Attorney General Barr’s Justice Dept announced that the USPS would refuse to comply with the order."
Det finns dÀr i texten.
 
PreliminÀr rapport frÄn internationella valobservatörer ger ok - med ett undantag: HÄrd kritik mot Trump.

"Ogrundade anklagelser kring systematiska brister, i synnerhet frÄn den sittande presidenten under valnatten, skadar allmÀnhetens förtroende för demokratiska institutioner", skriver OSSE.
 
264 elektorsröster Ät Biden och om han vinner Nevada sÄ fÄr han 270, stÀmmer det?
Hoppet börjar spira igen :nailbiting:
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
36 37 38
Svar
759
· Visningar
32 130
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
24 101
Senast: Smoothi
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
HÀstmÀnniskan Hej Jag försöker hitta hÀstfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Islaend
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp