USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Klimatproblemen löses Ä andra sidan inte genom att bara ta bort internationell handel.
Inte bara men utan att begrÀnsa den internationella handeln som idag Àr nÀrmast groteskt dÀr en torsk fiskad utanför Norge kan fraktas till Kina för att fileas och paketeras för att sedan fraktas tillbaka hit för att sÀljas bara för att ta ett exempel, finns det ingen möjlighet överhuvudtaget. Den ekonomiska tillvÀxten bygger pÄ ett enormt slöseri med jordens resurser och det skapar heller ingen bra vÀrld ens pÄ kort sikt utom för ett litet begrÀnsat antal mÀnniskor.
 
Du har hamnat helt fel i din analys. De som arbetar med de hÀr frÄgorna gör bedömningen att sÄvÀl Ryssland som Kina vinner pÄ Biden som president.
Min analys gÀller vad som hÀnde 2017-2020, vad Trump gjort under sina fyra Är som president.

Utöver det, sÄ Àr jag övertygad om de du menar med "De som arbetar med de hÀr frÄgorna" inte Àr samma personer som jag menar med "De som arbetar med de hÀr frÄgorna".
 
Jag Àr ocksÄ alldeles sÀker pÄ att Trump inte kommer att avgÄ frivilligt om han förlorar. Om han vinner - ska det bli mycket intressant att se hur han kommer att tysta de mÀnniskor, politiker bÄde i egna och andra led och journalister, och eventuellt Àven röstare, som Àr uttalat emot honom. Det skrÀmmer mig nÄgot oerhört i den hÀr trÄden att folk sitter och hejjar pÄ honom och anser att hans agerande Àr bra. Anser ni som kan kÀnna er trÀffade av detta, ni vet nog sjÀlva vilka ni Àr, ocksÄ att saudiarabiens diktatur Àr bra? Eller Àr det annorlunda med dem för att de Àr muslimer (det brukar ju vara sÄ, de som hejjar pÄ Trump, Àven i den hÀr trÄden, Àr inte sÀrskilt... benÀgna att gilla mÀnniskor av andra etniciteter och religioner)? För min del Àr det rÀtt uppenbart att vinner Trump Àr USA pÄ vÀg mot en alltmer odemokratisk stat, Àven om det förhoppningsvis inte hinner bli diktatur pÄ fyra Är, Àven om Trump och hans anhÀngare verkar önska det...
 
Vet man hur mÄnga röster det Àr kvar att rÀkna i Georgia?
The latest batch narrowed President Trump’s edge in the state to 463 votes, with roughly 2,500 votes left to count in Clayton and more across the state.

Samt, jag tror mig ha lÀst nÄnstans att
"and there is the Military Ballots. Don't now how many, though."
 
The latest batch narrowed President Trump’s edge in the state to 463 votes, with roughly 2,500 votes left to count in Clayton and more across the state.

Samt, jag tror mig ha lÀst nÄnstans att
"and there is the Military Ballots. Don't now how many, though."
Har man nÄgon aning om hur bias brukar se ut i militÀrrösterna?
 
CNN nu (2 mins ago) om Pennsylvania:

With no new numbers coming in for hours, there remains 163,501 uncounted absentee ballots in the state of Pennsylvania, CNN's Kristen Holmes reported early this morning.

So far, mail-in ballots in Pennsylvania have heavily favored Joe Biden over President Trump even in Republican areas, meaning there are more than enough ballots for the former vice president to overtake the President's narrow 18,000-vote margin.

"Any Democrat who is looking at this ... they're feeling very good about where they stand right now," said Holmes.

In Philadelphia Country 305,000 mail-in ballots have already been counted and there are 60,000 left to count. In Allegheny County, which includes Pittsburgh, there remain 36,000 mail-in ballots to be counted.
 
Jag Àr ocksÄ alldeles sÀker pÄ att Trump inte kommer att avgÄ frivilligt om han förlorar. Om han vinner - ska det bli mycket intressant att se hur han kommer att tysta de mÀnniskor, politiker bÄde i egna och andra led och journalister, och eventuellt Àven röstare, som Àr uttalat emot honom. Det skrÀmmer mig nÄgot oerhört i den hÀr trÄden att folk sitter och hejjar pÄ honom och anser att hans agerande Àr bra. Anser ni som kan kÀnna er trÀffade av detta, ni vet nog sjÀlva vilka ni Àr, ocksÄ att saudiarabiens diktatur Àr bra? Eller Àr det annorlunda med dem för att de Àr muslimer (det brukar ju vara sÄ, de som hejjar pÄ Trump, Àven i den hÀr trÄden, Àr inte sÀrskilt... benÀgna att gilla mÀnniskor av andra etniciteter och religioner)? För min del Àr det rÀtt uppenbart att vinner Trump Àr USA pÄ vÀg mot en alltmer odemokratisk stat, Àven om det förhoppningsvis inte hinner bli diktatur pÄ fyra Är, Àven om Trump och hans anhÀngare verkar önska det...
Hans Rosling var uppe i en annan trÄd, jag tror det skulle vara bra för dig att lyssna till honom.
 
Inte bara men utan att begrÀnsa den internationella handeln som idag Àr nÀrmast groteskt dÀr en torsk fiskad utanför Norge kan fraktas till Kina för att fileas och paketeras för att sedan fraktas tillbaka hit för att sÀljas bara för att ta ett exempel, finns det ingen möjlighet överhuvudtaget. Den ekonomiska tillvÀxten bygger pÄ ett enormt slöseri med jordens resurser och det skapar heller ingen bra vÀrld ens pÄ kort sikt utom för ett litet begrÀnsat antal mÀnniskor.
Ja absolut, men utarmning av jordens resurser, överkonsumtion och för stort fokus pÄ ekonomisk tillvÀxt riskerar ju att fortsÀtta ÀndÄ. Man kan inte vÀnda klimatarbetet ryggen enbart genom handeln (men den bör ingÄ!).
 
Du har hamnat helt fel i din analys. De som arbetar med de hÀr frÄgorna gör bedömningen att sÄvÀl Ryssland som Kina vinner pÄ Biden som president.

Alla gör inte den analysen. Trump har gett Putin och Kina fritt spelutrymme vilket har skapat stor osÀkerhet ibland Rysslands nÀrmsta grannar. Om Putin bestÀmmer sig för att trampa in hos sina grannar Àr det ingen som rÀknar med att USA kommer till undsÀttning. Biden kommer knappast ge det utrymmet till Putin.
 
Alla gör inte den analysen. Trump har gett Putin och Kina fritt spelutrymme vilket har skapat stor osÀkerhet ibland Rysslands nÀrmsta grannar. Om Putin bestÀmmer sig för att trampa in hos sina grannar Àr det ingen som rÀknar med att USA kommer till undsÀttning. Biden kommer knappast ge det utrymmet till Putin.
LĂ€s vad kinesiskt kontrollerade tidningar som South China Morning Post skriver och hur de driver propaganda mot Trump.
 
Du har hamnat helt fel i din analys. De som arbetar med de hÀr frÄgorna gör bedömningen att sÄvÀl Ryssland som Kina vinner pÄ Biden som president.
Med tanke pÄ att USAunder Trump har visat sig var totalt opÄlitliga vad gÀller ingÄngna överenskommelser inom alla omrÄden sÄ kan jag inte hÄlla med om din analys.
Trump har bevisat att USA Àr totalt opÄlitligt som militÀr partner iom att han kastade kurderna till Erdogan. Trump har bevisat att USA Àr totalt opÄlitligt som handelspartner iom att alla avtal ska sÀgas upp och förhandlingar sker genom vilka nycker som för dagen faller mannen i smaken. Trump har bevisat att USA Àr totalt opÄlitliga inom sÀkerhetsomrÄdet genom sin favorisering av Nordkorea och hantering av Iran. Trump har bevisat att USA Àr totalt opÄlitliga inom övriga internationella avtal iom Parisavtalet osv osv.
Jag tror att han har helt rÀtt i sina anklagelser mot Kina men det sÀtt han hanterat frÄgan pÄ har stÀrkt Kina internationellt iom att det inte gÄr att lita pÄ USA och hur illa jag Àn tycker om USA som vÀrldspolis sÄ Àr de tusen gÄnger bÀttre Àn att se Kina och Ryssland som vÀrldspoliser.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
36 37 38
Svar
759
· Visningar
32 102
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
24 101
Senast: Smoothi
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
HÀstmÀnniskan Hej Jag försöker hitta hÀstfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Islaend
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp