Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Googlade lite och inser att du har rätt!

Min hjärna hörde väl bara vattenhund :)
Hur som helst var den dödligt söt!
Förstår det! Det fanns en perro i ett stall jag red i för många år sen. Den var helt underbar! Ett popcorn, precis som du beskriver det! Så himla fin och rolig hund. Tyvärr har jag förstått att många är dåliga mentalt.

Utefika för att fira mamma, vi hade tända ljus och filtar och varmt att dricka så det var jätte mysigt. Alvin satt invirad i en filt hos mina föräldrar och Milou var hos mig hela tiden. Han låg där 1,5 timme i sträck. Alvin var gulligare än nånsin när han var invirad i filten och bara huvudet stack upp och jag och Milou var inlindade tillsammans så gott det gick, snurrade in oss båda. Vi pussades och klappade och kliade och höll om. Milou har knappt inga gränser för gos och Alvin är också frikostig med det och vill pussas och bli kliad och vara i centrum. Mys och gos hundar. Vill vara nära hela tiden.

Utefika för att fira mamma, vi hade tända ljus och filtar och varmt att dricka så det var jätte mysigt. Alvin satt invirad i en filt hos mina föräldrar och Milou var hos mig hela tiden. Han låg där 1,5 timme i sträck. Alvin var gulligare än nånsin när han var invirad i filten och bara huvudet stack upp och jag och Milou var inlindade tillsammans så gott det gick, snurrade in oss båda. Vi pussades och klappade och kliade och höll om. Milou har knappt inga gränser för gos och Alvin är också frikostig med det och vill pussas och bli kliad och vara i centrum. Mys och gos hundar. Vill vara nära hela tiden.
Så var min lilla kines också. Ville alltid vara nära.❤ Satt innanför min tröja med huvudet ut genom samma "huvudhål" som jag på tröjan när vi var på middagar. Det fick många att skratta. 😊
Hon hade nog gärna tillbringat livet i en baby björn på min mage tror jag.

Mina svärföräldrar har en chinese crested som också är världens kelgris. Hade han fått bestämma hade han bott i knät på alla han tycker om :D

Nu har vi haft besök av en vän och hennes unga saluki. Det blev bland annat en rejäl långpromenad där vi spenderade nästan två timmar i tom fårhage där hundarna kunde leka tillsammans. Och OM de lekte. Herregud. Mina damer satte full fart efter den unga och i bilen på vägen hem så somnade de nästan sittandes :D

Det var jättekul också att se hur de interagerade med den unga, och kul att se hur Aysu blev helt överlycklig av att få leka med henne. Alltså, det är lite roligt att den äldsta här är den absolut busigaste och hon verkligen strålar av lycka när hon får unga, busiga hundar att umgås med.

Och justja, jag är jättenyfiken på att kolla igenom mina bilder också. Hade såklart med kameran och fick några som är jättejättebra. Även unga salukins matte fick några jättejättebra. Imorgon blir det till att sitta lite vid datorn. Passar bra med tanke på att det ska regna.

Jag undviker portisar på agilitytävlingar, hua! Det är bara de som hugger efter sina ägares ben när de kör.
Har träffat flera portisar på rally och ingen som betett sig som du upplevt. Tyvärr är det en ras med varierande och dåligt dokumenterad mental status 😔
Men en portis med bra mentalitet och en kunnig ägare kan vara hur kul som helst, en härlig clown med mycket energi 😍

Var förra året med på nyårsträning med ett gäng som hyr hundhallen fyra timmar på kvällen för trötta hundar till tolvslaget. Förra året tog jag en plats efter ett avhopp men i år fick jag frågan från början. Det är ett gäng som mest tränar lydnad och bruks men de tyckte det bara var kul att jag kom med min högtalare och tränade heelwork. Nu fick jag veta att det förväntas att jag har musik i år också. Så kul att man kan blanda grenar och ha trevligt ihop.

Var förra året med på nyårsträning med ett gäng som hyr hundhallen fyra timmar på kvällen för trötta hundar till tolvslaget. Förra året tog jag en plats efter ett avhopp men i år fick jag frågan från början. Det är ett gäng som mest tränar lydnad och bruks men de tyckte det bara var kul att jag kom med min högtalare och tränade heelwork. Nu fick jag veta att det förväntas att jag har musik i år också. Så kul att man kan blanda grenar och ha trevligt ihop.
Åh vad trevligt det låter! ☺️☺️ Jag har styrt upp en aussiepromenad och därefter hyrt hall en timme själv för lydnad och nosework. Känns gott att aktivera ordentligt på nyårsafton.

Känner att vardagsrummet behöver en ommöblering... Att sitta två vuxna och två hundar av större modell i en 3-sitssoffa är för jäkla trångt och även hundarna tycker det är trångt. Sambon motsätter sig att byta till en större soffa så får försöka trolla med knäna på något sätt.

Känner att vardagsrummet behöver en ommöblering... Att sitta två vuxna och två hundar av större modell i en 3-sitssoffa är för jäkla trångt och även hundarna tycker det är trångt. Sambon motsätter sig att byta till en större soffa så får försöka trolla med knäna på något sätt.
Mina små kineser tar upp hela soffan också, har en fyra sittssoffa med stor divan :D Speciellt som dom ska ligga på mig både på benen och framme vid mitt ansikte och linda in mina armar mellan deras ben och tassar och gärna vara min huvudkudde och lägga sig på mina saker, helst, helst ingen luft mellan oss.

Mina svärföräldrar har en chinese crested som också är världens kelgris. Hade han fått bestämma hade han bott i knät på alla han tycker om :D
Samma här! Dock vill dom först mingla lite, hälsa på alla som är där, ingen blir utesluten. Bli gosade med av alla, stå i centrum och sen välja en plats där dom stannar länge och vartefter kanske prova jaktlyckan hos någon mer. Aldrig att dom skulle gå ifrån något socialt eller tröttna på oss människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar