Uppdateringstråd 31

4 ganska stela hundar här idag, Zoe somnade på mig när jag satt i reclinern och spelade 😅

Twt fick sin första koppelpromenad ner till byn idag, utan andra hundar. Inte en min han rör när det dundrar förbi grusbilar, traktorer och swasticars. Vi satt utanför affären när husse handlade, och lilleman hälsar så artigt på främmande, kollar på allt men utan minsta upprördhet. Det märks så väl att det är Fridolfgener i honom ❤️

Bifogade filer

• 20250317_160304.webp
    20250317_160304.webp
    110,1 KB · Visningar: 47
Kastrerat två tikar idag, ser jättefint ut och båda är pigga men lite trötta. Vet såklart att de ska ta det lugnt de första veckorna men på hemgångsråden så står det att de inte får göra något fysiskt ansträngande de första två månaderna. Förstår såklart att de måste ta det lugnt men två månader låter långt? Hur har ni andra som kastrerat tikar resonerat?

Kastrerat två tikar idag, ser jättefint ut och båda är pigga men lite trötta. Vet såklart att de ska ta det lugnt de första veckorna men på hemgångsråden så står det att de inte får göra något fysiskt ansträngande de första två månaderna. Förstår såklart att de måste ta det lugnt men två månader låter långt? Hur har ni andra som kastrerat tikar resonerat?
Jag kastrerade min ena tik i tisdags på Evidensia, de sa en månad utan att göra något fysiskt ansträngande.
Kan även hälsa att damen idag har sagt att hon anser att hennes sjukskrivning är över och att alla är TRÅKIGA! :cautious:

1 månad brukar gälla för att minska risken för bukbråck. 2 månader låter jättelänge och det tror jag inte att det finns någon evidens för att det skulle behövas.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 952
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 940
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 372
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka