Uppdateringstråd 31

Sov på natten och så får du vakna om han vaknar. Risken med att du ligger vaken och kikar på honom är att hundarna lär sig att det kan hända saker på natten och då har du hundar som inte sover sen.
Bättre att det råkar hända nån olycka på natten i början än att skapa aktivitet på natten.
Ja jag kikade mest i början av kvällen men sen märkte han inget och då tänkte jag som du. Att jag inte skulle störa. Ska vara ännu mindre vaksam i natt ifall han inte väcker mig. Tack för input.

Jo just det, mitt hus ser för närvarande ut som en militärbas med hinderbana. För att vänja honom vid massor av olika underlag. Det ligger en lång matta av sändare därt långt omslagspapper man får i paket när man köper saker, ett kompostgaller, två säckar det varit ved i och ett vedträ man kan klättra över. Inte minsta rädsla för något underlag eller ljud när jag går runt i huset eller tappar något eller när jag imorse råkade sparka till kompostgaller där han sov tre gånger. Ingen reaktion.

Har bara en sak han tycker är jobbigt och det är när man trär på halvstryp halsband när man vill ut snabbt. Annars är det bara att han tycker det är kallt ibland. Annars har han inte visat rädsla för något och jag vet att sånt kan komma senare så jag ser till att förebygga. Att det är helt naturligt som det är nu.

Måste plocka ihop min lilla övningsbas så jag kan dammsuga bara.

Jag och Tilda har tagit årets första cykeltur! Knappt 2 km totalt, gick första och sista ca 300 metrarna för att värma upp/ner lite, så aktiv cykel blev inte så mycket, men det är för att vi har haft en ganska lugn vinter där det inte varit särskilt mycket långa rundor så jag räknar med att ingen av oss har någon kondis att tala om 😅
Inget flås när vi kom hem så det känns bra!
Håller vädret i sig tänker jag att vi börjar så här lugnt nu ett par tre gånger i veckan i någon vecka till innan vi tar lite längre sträckor.

På vift idag och tog med Oskar.

Letade upp den stadens hundpark. Den var öde och anska stor. Han sprang runt och undersökte. Men kom till mig när jag ville klappa. Lovande!

Efter en stund tyckte jag det var nog och bad honom stanna och sätta sig. Gick fram, kopplade och överröste med beröm! Absolut första gången jag inte behövt finta honom, eller luras med jättegott godis.
Fina fina Oskar

Jag och Tilda har tagit årets första cykeltur! Knappt 2 km totalt, gick första och sista ca 300 metrarna för att värma upp/ner lite, så aktiv cykel blev inte så mycket, men det är för att vi har haft en ganska lugn vinter där det inte varit särskilt mycket långa rundor så jag räknar med att ingen av oss har någon kondis att tala om 😅
Håller vädret i sig tänker jag att vi börjar så här lugnt nu ett par tre gånger i veckan i någon vecka till innan vi tar lite längre sträckor.

Tycker de är jättebra o börja lugnt 🙂
En vill inte ha några skador o så ska de ju va roligt!

Jo just det, mitt hus ser för närvarande ut som en militärbas med hinderbana. För att vänja honom vid massor av olika underlag. Det ligger en lång matta av sändare därt långt omslagspapper man får i paket när man köper saker, ett kompostgaller, två säckar det varit ved i och ett vedträ man kan klättra över. Inte minsta rädsla för något underlag eller ljud när jag går runt i huset eller tappar något eller när jag imorse råkade sparka till kompostgaller där han sov tre gånger. Ingen reaktion.

Har bara en sak han tycker är jobbigt och det är när man trär på halvstryp halsband när man vill ut snabbt. Annars är det bara att han tycker det är kallt ibland. Annars har han inte visat rädsla för något och jag vet att sånt kan komma senare så jag ser till att förebygga. Att det är helt naturligt som det är nu.

Måste plocka ihop min lilla övningsbas så jag kan dammsuga bara.
Du har PM

Hade oxå tänkt cykla , men näääääääää det fanns ingen luft i något däck, misstänker att slangarna är slut så kör den till cykelverkstaden nästa vecka.

Jag är tacksam över att whippar (åtminstone min 😅) verkar lugna som filbunkar i jämförelse med vad man hör här 😂 jag valpsäkrade ingenting, det enda Tilda tuggat på är en pinne på en stol, och hon bet hål på 2 elfiltar 😅 annars ingenting, och jag plockade heller inte bort/stängde av något rum.
Hade heller inga problem att göra det jag skulle hemma, alltid haft öppen dörr på toa och inte ens som valp gjorde hon mer än kollade var jag var sen gick och la sig medan jag duschade till exempel.
Detta är enda synliga beviset sen hon var valp 😂

Visa bifogad fil 164170
Det värsta vår Whippet gjorde som valp var att gå och lägga sig så vi inte hittade hunden. 😆

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 996
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 492
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 407
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka