Uppdateringstråd 31

Trassel är fantastisk. Han har dock tusen gånger mer energi än någon valp jag mött så ibland får får jag ”natta” honom och se till att han kommer ner i varv och antingen sover eller vilar i sin bädd eller i min famn. Men han går självklart och lägger sig självmant också. Då kan han sova i 1,2,3 timmar.

Att göra något annat än det vardagliga går inte. Han håller på att vänja sig vid halsband för det är han inte van vid, att gå i koppel och komma när jag ropar på honom när vi leker. Och att ens vara utomhus. Han är redan rumsren. Blev det andra dagen hemma. Både för att jag förebygger och som den detaljfokuserade person jag är alltid ser tecken och jätte mycket är för att Trassel säger till när han vill gå ut. Alvin lärde sig lika snabbt men ville ut oftare. Fem gånger per natt tills han var ett halvår.

Trassel somnade igår runt 21 och väckte mig inte förrän 06.40. Vi gick ut och han kisade men ville inte bajsa så då gick vi in och la oss igen och efter en stund somnade han om. Jag vill inte ha en för morgonpigg hund så tänkte att han kan få vila efter att vi varit ute på morgonen och han somnade igen. Verkar som om dom där energiska utbrotten kräver massor av vila.

Men sen kommer vardagen, vi övar på att borsta med en mjuk skön borste, ibland är han still och verkar tycka det är skönt men ibland som en ål som inte kan vara stilla. Men han duschade och badades med schampo och balsam i måndags och det gick rätt så bra faktiskt och igår introducerade jag tandborsten för honom och den var rolig. Jag bara höll dem framför honom och den var visst skön att gnida tänderna mot, borstade inte utan bara tugga och undersöka.

Idag fick vi utmaningen med att trimma det pytte lilla hår han hade. Ingen rädsla men inte så trött som jag trodde så han sprang runt lite och satte sig i mitt knä men han lät mig göra det. Det gick på typ 3-4 minuter. Ansiktet väntar jag med.

Jag tränar på att ha honom i valphagen för annars kan jag inte göra något. Först idag hann jag borsta mitt hår. Han trivs inte alls där i.

Han ska inte få några mer utmaningar dag för mamma kommer hit med det enda godiset han gillar.

Men oj vilken charmig gosse han är. Med den energinivån kommer det inte gå att vara en soffpotatis. Och han är så gosig.

IMG_2799.webp

Jag har ingen aning om hur en valphagen ska se ut men det finns vatten, mat, tuggleksaker, en liten leksak, filt, hundkoja, ett ben

Jag tycker synd om Lily. Vi gick på promenad och hon var SÅ glad, rullade i gräset ibland, strosade, nosade och tuggade på någon fin pinne. När vi närmade oss hemmet igen så gick hon lååångsamt bakom mig, med hängande huvud och slokande svans. Hon ville inte alls hem! Hon ville vara ute mer i solen! Men jag måste jobba och hann inte vara ute med henne mer :(

Imorgon blir det iaf mer promenader, och i helgen kan vi vara ute massor! Det kommer hon uppskatta. Och snart är det kanske varmt nog för vandringar med tält.

Knut hade världens energi så fort jag tog fram cykeln, han håller kopplet i munnen och steppar med frambenen :D ser så sött ut! Var som ett ånglok o drog mig o cykeln (fast han inte ska(iaf inte med munnen))
Sen när vi kom en bit är de folktomt, bra sikt så då släpper jag honom o sen öser vi på i full fart! Underbar dag med sol, fågelkvitter och en tokglad labbe framför mig o cykeln i full fart :D💐🌞

Men sen kommer vardagen, vi övar på att borsta med en mjuk skön borste, ibland är han still och verkar tycka det är skönt men ibland som en ål som inte kan vara stilla. Men han duschade och badades med schampo och balsam i måndags och det gick rätt så bra faktiskt och igår introducerade jag tandborsten för honom och den var rolig. Jag bara höll dem framför honom och den var visst skön att gnida tänderna mot, borstade inte utan bara tugga och undersöka.

Idag fick vi utmaningen med att trimma det pytte lilla hår han hade. Ingen rädsla men inte så trött som jag trodde så han sprang runt lite och satte sig i mitt knä men han lät mig göra det. Det gick på typ 3-4 minuter. Ansiktet väntar jag med.

Jag tränar på att ha honom i valphagen för annars kan jag inte göra något. Först idag hann jag borsta mitt hår. Han trivs inte alls där i.

Han ska inte få några mer utmaningar dag för mamma kommer hit med det enda godiset han gillar.

Men oj vilken charmig gosse han är. Med den energinivån kommer det inte gå att vara en soffpotatis. Och han är så gosig.

Visa bifogad fil 164145
Jag har ingen aning om hur en valphagen ska se ut men det finns vatten, mat, tuggleksaker, en liten leksak, filt, hundkoja, ett ben
Det ser jättefint ut! 😊
Men varför kan du inte göra något, som att borsta ditt eget hår, när han är utanför valphagen?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 975
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 166
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 391
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bruksprovet 2025
  • Hingstvalsfunderingar 2025