Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen tränings- och tävlingsintresserad som skulle vilja ta över en helt okomplicerad, tränad och tävlad, supertrevlig och rolig okastrerad hane på 5,5 år? :angel: Tinjas favvobrorsa kanske letar nytt hem då hon som äger honom inte har tillräckligt med tid för träning och tävling och att det är synd på sån potential att gå till spillo :D
@Sleepan :angel: ?

Ingen tränings- och tävlingsintresserad som skulle vilja ta över en helt okomplicerad, tränad och tävlad, supertrevlig och rolig okastrerad hane på 5,5 år? :angel: Tinjas favvobrorsa kanske letar nytt hem då hon som äger honom inte har tillräckligt med tid för träning och tävling och att det är synd på sån potential att gå till spillo :D
Åh, är det han som är så otroligt fin och lik Tinja? I så fall borde du ta honom. Såna hundar kan du väl inte ha för många av? :D

Mina hundars hunddagis ska läggas ned med kort varsel, redan i mars. Fick besked om detta precis vilket ställer till vardagen ordentligt. Är väldigt beroende av dagis för hundarna för att klara av mitt arbete. Maximalt dålig timing också att få ett sånt här besked inför jul. 2020 fortsätter att vara ohotad etta som det i särklass absolut sämsta året någonsin. INGET positivt har hänt mig överhuvudtaget detta år.

Nu börjar panikjakten efter nytt dagis - som de flesta vet är det ofta lång kö till dagis i storstäder.

Fan också :(

Mina hundars hunddagis ska läggas ned med kort varsel, redan i mars. Fick besked om detta precis vilket ställer till vardagen ordentligt. Är väldigt beroende av dagis för hundarna för att klara av mitt arbete. Maximalt dålig timing också att få ett sånt här besked inför jul. 2020 fortsätter att vara ohotad etta som det i särklass absolut sämsta året någonsin. INGET positivt har hänt mig överhuvudtaget detta år.

Nu börjar panikjakten efter nytt dagis - som de flesta vet är det ofta lång kö till dagis i storstäder.

Åh så tråkigt 😔
Du bor inte i Göteborg va? Annars har jag dagis att rekommendera.

Skulle varit på återbesök med Humla i morse, men när vi kom dit så var veterinären på julledighet :rofl:
Ville inte byta veterinär, så fick en ny tid i mellandagarna :) Skönt att det bara var ett återbesök!

Hunden har åkt tåg som om hon aldrig gjort annat! Själv saknar jag henne redan.
Första gången Milou skulle åka buss var jag inte direkt orolig för han är inte särskilt rädd av sig men vi skulle åka en bit och han var bara runt 7 månader och ett yrväder och visste inte om han skulle vara lugn eller vilja hitta på bus.

Men den lilla sötnöten charmade redan i busskuren in sig hos en tjej i min ålder och visade tydligt sen på bussen att han ville sitta i hennes knä. Så han fick hoppa upp och la sig i en liten kringla, nöjd och bekväm och gosig och tjejen var överlycklig och sa att det var en av dom mysigaste stunderna hon haft senaste tiden och hon ville ha massor av bilder att skicka till pojkvännen, sina föräldrar och Instagram.

Typiskt Milou :D

Första gången Milou skulle åka buss var jag inte direkt orolig för han är inte särskilt rädd av sig men vi skulle åka en bit och han var bara runt 7 månader och ett yrväder och visste inte om han skulle vara lugn eller vilja hitta på bus.

Men den lilla sötnöten charmade redan i busskuren in sig hos en tjej i min ålder och visade tydligt sen på bussen att han ville sitta i hennes knä. Så han fick hoppa upp och la sig i en liten kringla, nöjd och bekväm och gosig och tjejen var överlycklig och sa att det var en av dom mysigaste stunderna hon haft senaste tiden och hon ville ha massor av bilder att skicka till pojkvännen, sina föräldrar och Instagram.

Typiskt Milou :D
Yatzy hade blivit kompis med en katt och tiggt godis från de andra resenärerna :D

Vi åkte till närliggande stad idag för att handla.
Gubben fick handla medan jag socialtränade och vad stolt jag blev över min ”lilla” valp :love:
Vi har bara pga rådande omständigheter promenerat i skog, grustag och i kvarteret. Ingenting i samhället eller bland folk. Nu var vi i en stad med massor folk på torget och vi knallade runt. Hon var så nyfiken! Vi gick in inomhus där hundar var tillåtna och där fanns många ”prövningar” men hon travade glatt med och viftade på svansen.
Tycker så mycket om den här lilla valpen!

Har i nästan två veckor varit dåligt med träning för hunden. Först var hon lite halt, gick över med lite vila. Sedan har jag varit lite stressad och under isen så jag har inte orkat. Men nu känns det bättre.
Så idag har vi tränat heelwork och freestyle i hundhallen. Gick riktigt bra, trots störning då jag delade hallen med en av hundens favoritmänniskor. Under själva träningen var hon fokuserad men försökte smita bort när vi hade paus.

Sista stadspromenaden för iår nu ikväll.

Roligt at se hundar som varit stressade eller låga börja blomma upp och bli frimodigare. Det är verkligen bra träning. Vi är ett stort gäng, 15-20 ekipage och vi går längs gator i stan. De blir en lång rad hundar och beroende på kissbehov eller luktstopp så byter vi plats i ledet hela tiden. Hundarna kan komma nära de flesta andra.

Det var en ny hund med idag. Schäferliknande men nån annan ras- jag fattade aldrig vilken. Torsten är glad och nyfiken mot alla hundar men den ryggade han för. Schäferattacken verkar sitta i. Han var helt annorlunda mot den än alla andra hundar han hittills träffat.

Wiho, goda nyheter. Efter att ha spenderat hela dagen på dagisjakt verkar det som att vi lyckats lösa två ny dagisplatser. Vi har muntligen blivit lovade platserna, förutsatt att inskolning etc fungerar väl. Eftersom båda hundarna är vana dagishundar så tror jag inte det blir ett problem.

Känner en ENORM lättnad :banana::bump:

På stadspromenaden igår var det en litet charmigt svart popcorn i snöre. Den gladskällde på det mesta och inbjöd mycket intensivt till lek större delen av tiden. :D

Jag blev tvungen att fråga vad det var för något och det visade sig vara en liten portugisisk vattenhund. Men utan svans. Den var bara en liten krokig stump.
Det var en trevlig bekantskap.

På stadspromenaden igår var det en litet charmigt svart popcorn i snöre. Den gladskällde på det mesta och inbjöd mycket intensivt till lek större delen av tiden. :D

Jag blev tvungen att fråga vad det var för något och det visade sig vara en liten portugisisk vattenhund. Men utan svans. Den var bara en liten krokig stump.
Det var en trevlig bekantskap.
Det var inte en spansk vattenhund(perro) då? För de kan ju födas med stubb. Oavsett tycker jag att både portis och perro är så roliga hundar, när de är bra mentalt :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.