Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh, jag har inte fått tummen ur att boka, men då ska jag fan också boka in mig på Fokus & Belöningsutveckling! Skulle gått den i våras, men då blev Ebba sjuk 😔

Gör det! :DJag gissar att du också går på Kungliga Hundar? Bokar du den med start i februari så kommer vi bli kurskamrater! :bump:
Åh, va kul för er! Jag gick den i våras (när Ebba blev sjuk :( ) Ni kommer bli så nöjda!

Tog en friskvårdstimme vid lunch idag så hann träna alla hundarna i dagsljus; promenad för tre, joggingtur för en och skogsbudföringar med de här två :)

383AE0FE-941A-467E-B209-27F289058D9D.webp

Kul! Jag är också taggad på rallykurs i april/maj :bump: Har tänkt försöka få till rally länge, men det har ofta krockat med annat, så detta ska bli kul :)

Åh, va kul för er! Jag gick den i våras (när Ebba blev sjuk :( ) Ni kommer bli så nöjda!

Vad kul att du var nöjd med den! Jag har egentligen inga förväntningar alls, men det lät som en rolig och samarbetsstärkande kurs.

Nu blev jag ju nyfiken om rallykursen du är inbokad på är den på KH också? I så fall kommer jag ha buke-sällskap på båda de kurserna ju :D

Vad kul att du var nöjd med den! Jag har egentligen inga förväntningar alls, men det lät som en rolig och samarbetsstärkande kurs.

Nu blev jag ju nyfiken om rallykursen du är inbokad på är den på KH också? I så fall kommer jag ha buke-sällskap på båda de kurserna ju :D
Nej, tyvärr är KH lite i längsta laget för kurser som går att hitta på många ställen :) Ska gå rallyn på min närmasta hundklubb, Hundens hus i Kungsbacka :D

Har precis varit på Arken zoo och spenderat 900:-. Det är livsfarligt för mig att gå in där - jag gick in i syfte att köpa nya bajspåsar (tycker att earth rated är så bra) men kom därifrån med två leksaker (klart hundarna måste ha var sin). Väl i kassan fick jag syn på Orbiloc-lampor och sådana har jag ju velat ha länge :angel: så det blev en grön och en vit.

Har fortfarande inte berättat för sambon att det blev mer än bara bajspåsar inköpt :D

Besöket hos fysion i fredags gav tyvärr inga positiva besked.

Han borde ha kommit längre med sitt opererade ben, än vad han gjort. Han kan ju i princip bara röra sig ordentligt i skog och mark, så fort vi hamnar på väg så säger kroppen ifrån. Han är även oren på sitt andra framben, och i princip halt på höger bak. Man hör klickljud från den höften när han går sakta, så jag har misstänkt att det är något vajjsing där.

Så ja. Trasig hund, helt enkelt. Har nu bokat in ny röntgentid både fram och bak i slutet av januari.
Jag försöker komma in ordentligt I tråden men har inte koll på allt, vad har du för ras och hur gammal är han?

Här är det svårt att få plats på kurser. Man vet aldrig när dom lägger ut kurserna och sen är det först till kvarn med bara få platser, missat två gånger med Milou. Ska kika minst 2 ggr/vecka nu.

Alltså Milou är underbar men ibland går han en lite på nerverna. Han ska pussas hela tiden, om jag går in i badrummet och ska kissa vill han följa med och pussa på mina knän så ibland får jag stänga honom ute.

Och jag har ganska stora problem med eksem och smörjer både med mjukgörande karbamid och extra stark kortisonsalva och det vill han också slicka på och jag tror inte det är så bra för hundar.

Han brukar också lägga sig eller sätta sig precis framför mig om jag ligger i soffan och slicka på allt av mig han kommer åt.

Jag brukar börja med att säga ifrån tydligt men milt,sen blir det viljornas kamp, jag säger nej lite skarpare, gömmer händerna med salva, flyttar på honom (typ lyfter bort eller puffar lite extra i rumpan)men han kommer tillbaka som en magnet, suck. Inget fungerar,han är som en gås allt rinner av. I alla fall tar det lång tid och jag blir irriterad och sen arg på mig själv som knuffar bort honom men ett enkelt nej eller att flytta på händerna, armarna eller knäna hjälper ju inte. Nu låter det som att jag buffar hårt men självklart gör jag inte det. Blir bara så frustrerad och gillar inte att jag blir irriterad även om det mest är inombords. Brukar ha väldigt mycket tålamod.

Är så van vid Alvin som lyssnar direkt jag bara säger "öp" . Milou är motsatsen i vissa sammanhang. Dom är så olika. Alvin känsligare än känsligast och Milou med ett självförtroende på topp.

Har precis varit på Arken zoo och spenderat 900:-. Det är livsfarligt för mig att gå in där - jag gick in i syfte att köpa nya bajspåsar (tycker att earth rated är så bra) men kom därifrån med två leksaker (klart hundarna måste ha var sin). Väl i kassan fick jag syn på Orbiloc-lampor och sådana har jag ju velat ha länge :angel: så det blev en grön och en vit.

Har fortfarande inte berättat för sambon att det blev mer än bara bajspåsar inköpt :D
Orbiloc-lampor vill jag också ha! Vill ha en var till hundarna och ha i selen uppe på ryggen på dem när vi är ute och cyklar. Känns som om inte så många förväntar sig att man har hundar bredvid cykeln, så i mörkret känns det bra att kunna "förvarna" med lampor också. Har dock inte bestämt mig för färg än, och tänker nog hoppas på mellandagsrea :p Funderar på om Ebrah ska få orange och sedan kanske blå eller grön till Aysu.

Igår var det hyfsat lugnt på jobbet, så vi kunde sluta tidigt nog för att jag skulle hinna gå iaf delar av långpromenaden innan det var bäckmörkt ute. Gick iväg någon kilometer genom skog till ett elljusspår och tog ett varv där också, sedan gick vi till killen jag träffar som bor precis bredvid och fick skjuts hem :angel: Hundarna var jätteglada och det var så skönt att gå i skogen.

De hade dock en del spring i benen båda två, så de lär bli glada åt den långpromenad jag planerat för idag. Så fort det blir ljust ute ska vi ge oss av mot några hagar där de kan springa. Kallt idag, men tja, jag har kläder så det räcker till utan problem :) Efter det ska de få varsitt torkat grisöra som lite julgodis.

Orbiloc-lampor vill jag också ha! Vill ha en var till hundarna och ha i selen uppe på ryggen på dem när vi är ute och cyklar. Känns som om inte så många förväntar sig att man har hundar bredvid cykeln, så i mörkret känns det bra att kunna "förvarna" med lampor också. Har dock inte bestämt mig för färg än, och tänker nog hoppas på mellandagsrea :p Funderar på om Ebrah ska få orange och sedan kanske blå eller grön till Aysu.

Verkar som att de blå och turkosa syns mest när man läser lite här och där. Och att folk uppfattar blå som blåljus och saktar ner. Vet inte om det stämmer dock. 🤷‍♀️
Vi har en vit, en röd och en turkos 🤷‍♀️😁

Alvin och Milou älskar när familjen träffas och i år blev det mycket av det. Vi firade mamma i lördags, firade farfar på distans i måndags förutom att grabbarna fick hälsa, vi ska fira med mina föräldrar idag och med hela familjen imorgon.

Vilket dom älskar. Kan ju inte bli bättre än att ha en hel drös med människor som tycker dom är sötast i världen och gosar med dom, tittar på dom och pratar om hur underbara dom är bara av att sitta eller ligga ner och fullt av gos förutom när dom tar sig en tupplur. Eller leker.

Alvin älskar att öppna paket mer än innehållet, får se om Milou fattar grejen idag och tycker det är roligt han med, annars snor nog Alvin hans papper när Milou tagit ut innehållet. Alvin strimlar allt i små bitar. Alvin brukar få öppna våra paket ibland. Bästa med julen tycker Alvin. Gör hundvänliga paket utan snören.

Igår var det hyfsat lugnt på jobbet, så vi kunde sluta tidigt nog för att jag skulle hinna gå iaf delar av långpromenaden innan det var bäckmörkt ute. Gick iväg någon kilometer genom skog till ett elljusspår och tog ett varv där också, sedan gick vi till killen jag träffar som bor precis bredvid och fick skjuts hem :angel: Hundarna var jätteglada och det var så skönt att gå i skogen.

De hade dock en del spring i benen båda två, så de lär bli glada åt den långpromenad jag planerat för idag. Så fort det blir ljust ute ska vi ge oss av mot några hagar där de kan springa. Kallt idag, men tja, jag har kläder så det räcker till utan problem :) Efter det ska de få varsitt torkat grisöra som lite julgodis.
Vi har en turkos och en rosa. Den turkosa är jättebra, men den rosa lyser inte alls lika bra. Man ska nog ha lampor med kalla sken för att de ska synas bäst tror jag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar