Hälsokoll för gammalgubben igår. Sällan man ser en så fin snart 12åring sa veterinären, till och med fint musklad fortfarande och hon sa att man aldrig kan tro att han är såpass gammal
blodproverna var också bra. Dessvärre är inte tänderna det
vi vet inte vart det kommer sluta än men troligtvis kommer flera behövas tas bort. Så vi får räkna med två, kanske till och med tre sövningar. Först kände jag bara Nej. Men när det väl sjunkit in så känner både jag och maken att det måste göras, vi fixar inte att ta bort en så pigg och frisk hund. Vi var tvungna att göra det i somras med våran andra hund och det var vidrigt för hon var så pigg och glad och det kändes helt fel trots att vi var tvungna. Mår fortfarande skit över det.
Kosta väldigt mycket pengar kommer det så klart göra eftersom inte försäkringen kommer ta det men med tanke på att det är första gången på snart 12år som han är hos veterinären för "sjukdom" så ska vi ändå vara glada.
I april är första sövningen, då ska dom ta bort tandsten och röntga, så efter det ser vi vad som behöver göras.
Veterinären bedömer att det inte ska vara några problem för honom med operationerna eftersom han är så pigg och frisk. Jag hoppas att vi tänker rätt.