Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
20240301_133101.webp

Tja, Makos inkallning fungerar iallafall, och han är helt orädd vad gäller underlag och höjder 😅

(Vi har väldigt mycket snö som nu töar, så de var uppe och skottade lagårdstaket när jag gick förbi med hunden)

Idag har vi gått första viltspåret sedan i slutet av november, när snön kom.
Jag har nog en av landets gladaste och nöjdaste snuzzar just nu. :love:
Hon var så himla duktig! Det var något ställe med färska slag där hon blev tveksam, men hittade snabbt tillbaka och tuffade på så bra att jag fick bromsa lite för att inte halka omkull bland regnblöta rötter och hala, mossiga stenar. 😅

Hon bar klöven hela vägen till bilen. Det var första gången hon gjorde det. Men nu hade hon inte fått chansen att hitta en sån på länge, så den ville hon hålla hårt i. Bytte dock gärna mot en godis vid bilen.
Annars brukar hon bära en liten bit och sen släppa om terrängen är för jobbig.

Visa bifogad fil 140190

Åh vad kul! Här är fortfarande alldeles för mycket snö i skogen…

Åh vad kul! Här är fortfarande alldeles för mycket snö i skogen…
Ja, vi har längtat! 😍
Vi har tillgång till ett skogsparti som är ganska backigt, vilket gör att delar av det är helt ok att gå i pga avrinningen. "Normalblött" för den här tiden på året. Annars är flera skogar översvämmade här omkring... Totalt värdelöst! När snön är borta, vill vi ha lagom torrt på direkten. 😅

Ja, vi har längtat! 😍
Vi har tillgång till ett skogsparti som är ganska backigt, vilket gör att delar av det är helt ok att gå i pga avrinningen. "Normalblött" för den här tiden på året. Annars är flera skogar översvämmade här omkring... Totalt värdelöst! När snön är borta, vill vi ha lagom torrt på direkten. 😅

Låter ändå härligt! Men ja, här kommer också bli oerhört blött när snön smälter. Aldrig varit med om så mycket snö..

I närområdet har det rapporterats om bröd med ståltråd inlindat i för att skada hundar, det ska ha lagts längs stigar och i skogen, det är där jag går ofta men har inte varit där på ett tag och det är tur för Milou klipper ju allt som ser ätbart ut.

Alltså jag förstår mig inte på människor. Hur kan man göra så? Jag har inte sett någon uppdatering ifall någon hund blivit skadad men det skulle definitivt inte vara omöjligt för det är en fin skog som är lätt att ta sig till så det är en del hundar där.

Jag och min lilla DSG är i soffan och hon har ett horn. Så går Knut förbi, min labbe och tar hornet (gry säger aldrig nått)
Så då klappa jag Gry och låtsas grät.
Då kommer Knut tillbaka och lägger hornet hos oss igen 😅

Antar han gör de för han undrar varför jag låter men de blev en så gullig grej

Jag och min lilla DSG är i soffan och hon har ett horn. Så går Knut förbi, min labbe och tar hornet (gry säger aldrig nått)
Så då klappa jag Gry och låtsas grät.
Då kommer Knut tillbaka och lägger hornet hos oss igen 😅

Antar han gör de för han undrar varför jag låter men de blev en så gullig grej

Klassisk labbetröst. "Oj, är du ledsen? Här, ta den här jätteroliga saken." :love:

Sitter i soffan. Hundarna har varit på myshumör hela kvällen, men nu bestämde sig Ebrah för att gå till sängen utan mig. Tidigare idag tog vi en promenad till rastgården, mötte lurchervännen på vägen och fick sällskap en bit. Sedan har de varit hemma med sambon, så de är nog ganska nöjda med sin dag ändå.

Fick också ett jättetrevligt och intressant meddelande från en salukiägare som är mycket(!) intresserad av Lily. Det var väldigt kul och lite oväntat. Självklart svarade jag onödigt långt och känner mig nu lite fånig :D

Igår visade Alvin extra tydligt än en gång att han kan namnen på leksaker. Jag har ju alltid sagt namnen men följt följt med och letat och jag säger alltid namnen som dom kommer med eller visar så det nöts verkligen in, nu har jag provat att låta honom få jobba själv, leta och sålla tills han hittar rätt. Helt utan min hjälp. Ska fortsätta med det och öka avståndet och nya saker. Det är ju inga jakthundar som hämtar eller spårar så allt sånt här måste tränas i många led.

Milou vill ofta hämta ben att visa mig istället för leksaker . Då måste man berömma vilket fint ben han har för då blir han överlycklig.

När man läser om ”kineser” står det i rasbeskrivningen att dom leker långt upp i åldrarna och Alvin är ju 13 år och inne på 14 år och jag upplever honom som lika busig och lekfull nu sen när han var liten. Minus hyss bara.

På plats i Skåne och rätt mör efter en heldag med först massa rottweileraktiviteter och sen ett långt årsmöte. Men vilken dag! Och jag fick en mössa bara sådär, och sen dessutom blommor för mitt arbete i klubben! …nu ska jag hitta energi till en middag med alla aktiva, kommer också bli kul men jag är såå trött 😂

IMG_4018.jpeg

(saknar min rotti sååå mycket, men samtidigt glad att hon inte är med för nu kunde jag fokusera på allt annat som hände!)

Har inte hunnit iväg till fårhagen, jobbat intensivt och haft mycket annat. Idag fick Spock gå lite på ankorna och jag tränade på visslan, det går framåt. Spock har ju inte gått alls mycket på ankorna som mest är ögongodis för bc killarna men han hittar snabbt rätt tryck, tempo och sätt att få fram de små kvackisarna under lugna former i lagom tempo ❤️. Blir ännu mer sugen på att testa honom på nöt, med tanke på hur bra han är på att anpassa sig till olika typer av får och tydligen ankor så skulle det vara kul att se om han går lika bra på kor.

Husse är iväg och tävlar med Tay idag, håller alla tummar för att de får roligt och bra lopp i agilityn.

Spock
20240303_153634.webp

På plats i Skåne och rätt mör efter en heldag med först massa rottweileraktiviteter och sen ett långt årsmöte. Men vilken dag! Och jag fick en mössa bara sådär, och sen dessutom blommor för mitt arbete i klubben! …nu ska jag hitta energi till en middag med alla aktiva, kommer också bli kul men jag är såå trött 😂

Visa bifogad fil 140272

(saknar min rotti sååå mycket, men samtidigt glad att hon inte är med för nu kunde jag fokusera på allt annat som hände!)
Var det där ni hade nån mentalutbildning typ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 031
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 893
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18