Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har vi gått första viltspåret sedan i slutet av november, när snön kom.
Jag har nog en av landets gladaste och nöjdaste snuzzar just nu.
Hon var så himla duktig! Det var något ställe med färska slag där hon blev tveksam, men hittade snabbt tillbaka och tuffade på så bra att jag fick bromsa lite för att inte halka omkull bland regnblöta rötter och hala, mossiga stenar.
Hon bar klöven hela vägen till bilen. Det var första gången hon gjorde det. Men nu hade hon inte fått chansen att hitta en sån på länge, så den ville hon hålla hårt i. Bytte dock gärna mot en godis vid bilen.
Annars brukar hon bära en liten bit och sen släppa om terrängen är för jobbig.
Visa bifogad fil 140190
Ja, vi har längtat!Åh vad kul! Här är fortfarande alldeles för mycket snö i skogen…
Ja, vi har längtat!
Vi har tillgång till ett skogsparti som är ganska backigt, vilket gör att delar av det är helt ok att gå i pga avrinningen. "Normalblött" för den här tiden på året. Annars är flera skogar översvämmade här omkring... Totalt värdelöst! När snön är borta, vill vi ha lagom torrt på direkten.
Jag och min lilla DSG är i soffan och hon har ett horn. Så går Knut förbi, min labbe och tar hornet (gry säger aldrig nått)
Så då klappa jag Gry och låtsas grät.
Då kommer Knut tillbaka och lägger hornet hos oss igen
Antar han gör de för han undrar varför jag låter men de blev en så gullig grej
Känns verkligen igen här när 4åriga dottern är arg/ledsen för något, Toke går direkt och letar upp något som hon ska fåKlassisk labbetröst. "Oj, är du ledsen? Här, ta den här jätteroliga saken."
Fyy.Fått första rapporten om huggorm.
Klassisk labbetröst. "Oj, är du ledsen? Här, ta den här jätteroliga saken."
Känns verkligen igen här när 4åriga dottern är arg/ledsen för något, Toke går direkt och letar upp något som hon ska få
Var det där ni hade nån mentalutbildning typ?På plats i Skåne och rätt mör efter en heldag med först massa rottweileraktiviteter och sen ett långt årsmöte. Men vilken dag! Och jag fick en mössa bara sådär, och sen dessutom blommor för mitt arbete i klubben! …nu ska jag hitta energi till en middag med alla aktiva, kommer också bli kul men jag är såå trött
Visa bifogad fil 140272
(saknar min rotti sååå mycket, men samtidigt glad att hon inte är med för nu kunde jag fokusera på allt annat som hände!)
Var det där ni hade nån mentalutbildning typ?