Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Salukipojken hemma hos oss igen, matte och husse i prov-hemmet hade inte fått sova ordentligt och blev snabbt väldigt trötta av det, även om allt hade gått bra under vaken tid. Inte för att jag klagar, jag är glad åt att ha honom tillbaka här :p

Just nu ligger han bredvid mig i soffan och vilar. Vi inledde dagen med en liten tur till rastgården där han och Lily i vanlig ordning sprang som dårar. Ebrah hakade också på efter att jag släppt henne lös, lät henne vara kopplad i början i hopp om att de andra skulle busa runt mer då.

Han tycker lite synd om sig, ledsen över att det inte fungerar så bra att ragga på syrran nu när hon löper. Hon säger ifrån rejält när han blir för på och jag säger åt honom att han inte får slicka och dregla på ställen där hon legat och sovit. Staaaackars stackars salukipojk :D Men han är på inget sätt fixerad vid henne och jag brydde mig inte om att stänga ut honom ur sovrummet inatt heller. Han sov lugnt på golvet och damerna sov som alltid i sängen bredvid mig. Han är ju van att bo med löptik, vilket är väldigt skönt.

Senare idag ska jag köpa symaskin. Efter det ska jag sy ett nytt halsband till honom, och ett välsittande tikskydd till Ebrah. Tänker mig någon modell som är som små byxor istället för som en trosa, så kan det sitta lite luftigare men ändå hindra att hon blodar ner. Är ju ren tur att hon inte blöder mycket med tanke på att samtliga tikskydd jag provat i butiker sitter förskräckligt illa...

Det later som om det ar "meant to be" att han ska bo hos er. :heart

Har fortfarande inte pratat med sambon om det :rofl: Men jag ska se till att ta en promenad med prov-hemmet någon dag och verkligen prata igenom hur de tänker kring allt, prata med sambon om allt, räkna på vad det verkligen blir att kosta osv. Sambon tycker också att det är väldigt bökigt att gå med tre hundar i koppel, så vi måste ha liten lektion i hur man gör det på smidigast sätt (och jag ska ordna en enklare form av hundförarbälte till honom). Vill verkligen att sambon ska vara 100% ok med tre hundar hemma i fall det skulle vara så.
Tips på enkelt promenadbälte är det från Clas Ohlson för typ 99kr. Man får med ett koppel men när jag går med alla har jag deras vanliga koppel bara som jag knäpper fast i karbinhaken på bältet. Så länge det bara är till promenader och inte dragträning så tycker jag att det funkar jättebra.

Har fortfarande inte pratat med sambon om det :rofl: Men jag ska se till att ta en promenad med prov-hemmet någon dag och verkligen prata igenom hur de tänker kring allt, prata med sambon om allt, räkna på vad det verkligen blir att kosta osv. Sambon tycker också att det är väldigt bökigt att gå med tre hundar i koppel, så vi måste ha liten lektion i hur man gör det på smidigast sätt (och jag ska ordna en enklare form av hundförarbälte till honom). Vill verkligen att sambon ska vara 100% ok med tre hundar hemma i fall det skulle vara så.

Tycker att det låter som att provhemmet är det perfekta extrahemmet/hundvakterna vid löp 😉😉

Tips på enkelt promenadbälte är det från Clas Ohlson för typ 99kr. Man får med ett koppel men när jag går med alla har jag deras vanliga koppel bara som jag knäpper fast i karbinhaken på bältet. Så länge det bara är till promenader och inte dragträning så tycker jag att det funkar jättebra.
Jag kollade där men hittade inget alls? Säker på att det var på just Clas Ohlson?

Inte lätt att få i honom alla tabletter han ska ha, han har blivit expert på att få ut dom trots att vi lägger dom låååångt in. Gick att lura honom någon gång med lite av kycklingfärsen vi kokat åt honom runt tabletten men nu sorterar han ut tabletten igen. Och han kan luras också så man tror att det gick bra sen kommer den senare. Men på nått sätt ska det väl gå. Idag jobbar jag hemifrån så husse får ett break från medicin- och rastningsschemat.
Inatt hade vi ingen vattenskål i sovrummet och vi kunde sova till alarmet ringde i morse och det var inte panik ut. Fortfarande riktigt kissnödig men inte paniken som igår. Skönt! Han dricker ju så mycket nu så vi tänkte att det borde gå bra utan att ha tillgång på natten.
Jag längtar och hoppas att han blir bra snart!

Inte lätt att få i honom alla tabletter han ska ha, han har blivit expert på att få ut dom trots att vi lägger dom låååångt in. Gick att lura honom någon gång med lite av kycklingfärsen vi kokat åt honom runt tabletten men nu sorterar han ut tabletten igen. Och han kan luras också så man tror att det gick bra sen kommer den senare. Men på nått sätt ska det väl gå. Idag jobbar jag hemifrån så husse får ett break från medicin- och rastningsschemat.
Inatt hade vi ingen vattenskål i sovrummet och vi kunde sova till alarmet ringde i morse och det var inte panik ut. Fortfarande riktigt kissnödig men inte paniken som igår. Skönt! Han dricker ju så mycket nu så vi tänkte att det borde gå bra utan att ha tillgång på natten.
Jag längtar och hoppas att han blir bra snart!
Nu har ni säkert koll på det där med medicinerna, men har ni testat att ge något litet gott först, och sedan direkt efter de mediciner han ska ha? Jag gör numera alltid så om möjligt, för när de får igång salivproduktionen lite (tack vare första godisbiten) blir det så otroligt mycket lättare att få dem att svälja tabletterna. Det är ju annars lite som att man själv skulle försöka svälja tabletter med torr mun, det går inte. De fastnar överallt i munnen (och då är det lättare att spotta ut dem än att svälja dem).

Jag kollade där men hittade inget alls? Säker på att det var på just Clas Ohlson?

Ja rätt säker! Ska kolla om jag hittar det igen.

Hittade kvitton i mailen och visst var det Clas Ohlson, men två år sedan och inget kommer upp när jag söker på artikelnummer. Störigt! Det är så enkelt det kan bli men fungerar jättebra, och så prisvärt. Synd att de slutade med det.

IMG_6072.webp

Nu har ni säkert koll på det där med medicinerna, men har ni testat att ge något litet gott först, och sedan direkt efter de mediciner han ska ha? Jag gör numera alltid så om möjligt, för när de får igång salivproduktionen lite (tack vare första godisbiten) blir det så otroligt mycket lättare att få dem att svälja tabletterna. Det är ju annars lite som att man själv skulle försöka svälja tabletter med torr mun, det går inte. De fastnar överallt i munnen (och då är det lättare att spotta ut dem än att svälja dem).
Kanske vågar testa med godis! Vi provade med skonkosten/kycklingfärsen men han vill inte längre ha den så det funkade inte. Men kanske han kan tänka sig att ta en liten godis, det blir ju inte så mycket och i hemgångsråden står att han kan äta sin vanliga mat. Testar vid nästa medicintillfälle!

Halleluja nu har det hänt :eek: Milou vägrade äta. Han som äter ALLT kunde tydligen inte äta sin mat blöt. Jag råkade hälla maten i vattenskålen och tänkte att det nog skulle gå men nej, han vägrade. Ställde sig och stirrade tills jag vackert fick byta till torr mat. Det har aldrig hänt att han nekat något ätbart. Tydligen har även Milou sina gränser och när matte serverar blöt mat så har hon gått över gränsen:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 494
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka