Salukipojken hemma hos oss igen, matte och husse i prov-hemmet hade inte fått sova ordentligt och blev snabbt väldigt trötta av det, även om allt hade gått bra under vaken tid. Inte för att jag klagar, jag är glad åt att ha honom tillbaka här
Just nu ligger han bredvid mig i soffan och vilar. Vi inledde dagen med en liten tur till rastgården där han och Lily i vanlig ordning sprang som dårar. Ebrah hakade också på efter att jag släppt henne lös, lät henne vara kopplad i början i hopp om att de andra skulle busa runt mer då.
Han tycker lite synd om sig, ledsen över att det inte fungerar så bra att ragga på syrran nu när hon löper. Hon säger ifrån rejält när han blir för på och jag säger åt honom att han inte får slicka och dregla på ställen där hon legat och sovit. Staaaackars stackars salukipojk
Men han är på inget sätt fixerad vid henne och jag brydde mig inte om att stänga ut honom ur sovrummet inatt heller. Han sov lugnt på golvet och damerna sov som alltid i sängen bredvid mig. Han är ju van att bo med löptik, vilket är väldigt skönt.
Senare idag ska jag köpa symaskin. Efter det ska jag sy ett nytt halsband till honom, och ett välsittande tikskydd till Ebrah. Tänker mig någon modell som är som små byxor istället för som en trosa, så kan det sitta lite luftigare men ändå hindra att hon blodar ner. Är ju ren tur att hon inte blöder mycket med tanke på att samtliga tikskydd jag provat i butiker sitter förskräckligt illa...