Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen har jag fått Tam att fatta tjusningen med att simma 🥳🥳

Bara Bob och valparna som står kvar på stranden nu...

Bifogade filer

• 20240720_123319.webp
    20240720_123319.webp
    380 KB · Visningar: 52
Håller tummarna för att ni inte behöver maxa försäkringen! Jag har som tur var alla mina hundar högt försäkrade, 120.000kr på alla. Jag får lite personalrabatt också men den dras inte förrän efter reglering så försäkringen utnyttjas precis lika mycket ändå.
Men man får lösa det på något sätt, viktigaste att de mår bra igen ❤️
Ja det är verkligen det viktigaste, jag saknar honom så. ❤️Hoppas hoppas att det vänt till imorgon!
Saknar bägge pojkarna, vi lämnade Lemmy hos min bror för vi visste ju inte hur något skulle bli.

Äntligen har jag fått Tam att fatta tjusningen med att simma 🥳🥳

Bara Bob och valparna som står kvar på stranden nu...
Bog började simma häromdagen för första gången. 🥳🤩😍 Han blev som en liten raket och kan simma hur effektivt som helst! Men ska ändå köpa en flytväst till honom, när han väl är i vattnet så vägrar han att kliva upp om man inte säger till på skarpen... vill inte att han ska vara korkad och drunkna.

Vi var på kulturaktivitet utomhus iodag. Oskar var upphetsad bortom alla gränser, oklart varför.

Han skäller ju inte, bara gnyr och piper. Och drar i kopplet. Jag bar honom en stor del av tiden för då hade jag bättre koll. Och slapp skämmas så mycket övermin ouppfostrade hund.

Det går bra att binda honom och lämna för att gå och köpa kaffe. Bunden sitter han stilla ochg tittar. Men med mig i andra änden av snöret blir han upphetsad igen.

Vi var kvar i ett par timmar, tills han lugnat sig lite. Undrar om det är värmen eller om det fanns löptikar nånstans? Han är inte såhär i normala fall.
Tänk om de kunnat prata. Just nu är jag utan ledtrådar.

Jag och corgi-fröken slog till och vann dagens sista lopp i hoppklass med noll fel och fick pinne!
Så väldigt nöjd med lilla M, andra officiella tävlingen och hon sprang som om hon inte gjort annat 🥰. Loppet innan var väldigt nära men tyvärr visade jag fel och hon hoppade tillbaka över ett hinder och vi blev diskade, allt annat gick utan några problem.

20240720_163451.webp

Jag och corgi-fröken slog till och vann dagens sista lopp i hoppklass med noll fel och fick pinne!
Så väldigt nöjd med lilla M, andra officiella tävlingen och hon sprang som om hon inte gjort annat 🥰. Loppet innan var väldigt nära men tyvärr visade jag fel och hon hoppade tillbaka över ett hinder och vi blev diskade, allt annat gick utan några problem.

Visa bifogad fil 149588
Alltså hur söt 😍

Vi var på kulturaktivitet utomhus iodag. Oskar var upphetsad bortom alla gränser, oklart varför.

Han skäller ju inte, bara gnyr och piper. Och drar i kopplet. Jag bar honom en stor del av tiden för då hade jag bättre koll. Och slapp skämmas så mycket övermin ouppfostrade hund.

Det går bra att binda honom och lämna för att gå och köpa kaffe. Bunden sitter han stilla ochg tittar. Men med mig i andra änden av snöret blir han upphetsad igen.

Vi var kvar i ett par timmar, tills han lugnat sig lite. Undrar om det är värmen eller om det fanns löptikar nånstans? Han är inte såhär i normala fall.
Tänk om de kunnat prata. Just nu är jag utan ledtrådar.

Han är väl rätt ung än? :) Och håller fortfarande på att upptäcka och förstå världen, och hur man uppför sig i den.

Haha. Mina smmå har jag lärt hoppa upp. Den första för att stärka bakdel. Sen har det fortsatt för det är praktiskt kommando

Oskar hoppar glatt upp på stenar. Väl uppe tittas det inte på något annat än mig coh godisfickan. Ett sätt att tigga helt enkelt :D

Jag lar alla mina hundar "spot", det kan vara vad som helst jag pekar pa. Spot ar ofta ett picknick bord ute nagon stans, och da jag tranar med godis som kommer randomly behover de aldrig tigga ... ibland kommer det, ibland inte, ibland kommer det genast, ibland efter lang (laaang) tid, men det lonar sig att sitta pa en spot.
IMG_3164.webp

Jag och mina föräldrar rensade och packade om i tre förråd. Skönt att få hjälp, jag sa att jag skulle göra allt själv innan men så insåg jag att när det är så att man kämpar så man ramlar och slår i huvudet så man får ett sår i ansiktet så måste till och med envisa jag inse att det är ohållbart. Och be om hjälp.

Grabbarna var med i källaren, Alvin är inte jätte förtjust men Milou älskar det. Dom kan inte vara med på vinden så dom fick vara hemma, jag gick tillbaka 5 minuter efter att jag lämnat dom och Milou mötte mig med munnen full av skorpor och jag förstod inte var han fått tag på det. Då hade han skyfflat undan det jag ställt i vägen för en kartong och det var inget farligt i men han hade på 5 minuter grävt sig igenom kartongen och plockat ut skorpor.

Vissa tycker han är söt med alla hyss han gör men för mig är det jätte jobbigt och det kan ju bli farligt. Jag missade 5 minuter och då hände det här.

Det är inte som att han sitter ensam hemma och inte får komma ut på promenader och träna för han får ju båda dom sakerna. Och jag är ju hemma nästan hela tiden. Men ändå bara måste han göra saker han inte får. Jag har barnlås på köksluckor, när dom är ensamma får dom bara vara i kök/vardagsrum och jag sätter för en stor träplatta så dom inte kommer ut, jag gömmer allt som kan vara farligt och ser till att han inte går iväg och hittar på något.

Suck, Alvin är inte alls så här.

IMG_0447.webp

Jag och mina föräldrar rensade och packade om i tre förråd. Skönt att få hjälp, jag sa att jag skulle göra allt själv innan men så insåg jag att när det är så att man kämpar så man ramlar och slår i huvudet så man får ett sår i ansiktet så måste till och med envisa jag inse att det är ohållbart. Och be om hjälp.

Grabbarna var med i källaren, Alvin är inte jätte förtjust men Milou älskar det. Dom kan inte vara med på vinden så dom fick vara hemma, jag gick tillbaka 5 minuter efter att jag lämnat dom och Milou mötte mig med munnen full av skorpor och jag förstod inte var han fått tag på det. Då hade han skyfflat undan det jag ställt i vägen för en kartong och det var inget farligt i men han hade på 5 minuter grävt sig igenom kartongen och plockat ut skorpor.

Vissa tycker han är söt med alla hyss han gör men för mig är det jätte jobbigt och det kan ju bli farligt. Jag missade 5 minuter och då hände det här.

Det är inte som att han sitter ensam hemma och inte får komma ut på promenader och träna för han får ju båda dom sakerna. Och jag är ju hemma nästan hela tiden. Men ändå bara måste han göra saker han inte får. Jag har barnlås på köksluckor, när dom är ensamma får dom bara vara i kök/vardagsrum och jag sätter för en stor träplatta så dom inte kommer ut, jag gömmer allt som kan vara farligt och ser till att han inte går iväg och hittar på något.

Suck, Alvin är inte alls så här.

Visa bifogad fil 149593

Milou ser ut som min 12-ariga rottis Diva. Pa vissa gar det aldrig over.
Diva river dock oftast bara av det yttre pappers lagret pa kartonger for att ata upp papperet. I gar horde jag ett typiskt ljud och ropade pa henne att "ge mig" vad hon hade. Hon hade redan atit upp en stor bit pa min strumpa.:cautious: (Mitt fel, jag vet hur hon ar men den lag sa hon kom at den.) Hos mig ar hundarna i "puppy pens" nar de inte ar "overvakade". suck.

Han är väl rätt ung än? :) Och håller fortfarande på att upptäcka och förstå världen, och hur man uppför sig i den.
Ja, han är en bit över halvannat år.
Men jag hade inbillat mig att han sålt epan och spottat ut snuset.

Han är i vanliga fall så enkel och behaglig i folksamlingar och nu detta.
Nåväl, det kanske växer bort. Med ålder och träning blir det bättre (enligt devisen - det blir alltid bättre, om man väntar tillräckligt länge )

Nåväl, det kanske växer bort. Med ålder och träning blir det bättre (enligt devisen - det blir alltid bättre, om man väntar tillräckligt länge )

Han ar en "juvenile delinquent", en ungdom som bara inte kan uppfora sig alltid. :p

Utan att vara expert på rasen så utgår jag ifrån att han nog har lite kvar att lära om livet och mogna än 😉 min böna som just fyllt tre har precis börjat visa lite mer klokskap och eftertanke!

Milou ser ut som min 12-ariga rottis Diva. Pa vissa gar det aldrig over.
Diva river dock oftast bara av det yttre pappers lagret pa kartonger for att ata upp papperet. I gar horde jag ett typiskt ljud och ropade pa henne att "ge mig" vad hon hade. Hon hade redan atit upp en stor bit pa min strumpa.:cautious: (Mitt fel, jag vet hur hon ar men den lag sa hon kom at den.) Hos mig ar hundarna i "puppy pens" nar de inte ar "overvakade". suck.
Det är skit jobbigt när dom är så här. Han kan bara inte hålla sig. Om vi är hemma och han går iväg vill jag kika på vad han gör för eftersom han är som en igel på mig är han aldrig långt borta så då vet man att något är på gång när han går iväg. Det går liksom inte att träna bort. Det går inte. Det är jag som måste förebygga men han hittar ju på nya saker hela tiden så när man löst ett problem hittar han på något annat, vet inte hur många sätt att öppna en ficka i en jacka som han kommit på. Ska se till att hänga upp hatthyllan väldigt högt upp har jag i alla fall bestämt. Alltid Milou säkra hemmet. Titta med väldigt skarpa ögon.

Men måste säga att Milou inte bara är en odåga, han,är också den snällaste hunden som finns, så omtänksam, så mycket bus och kärlek. Även man ibland hör sig själv säga ”Dumma, dumma hund” med bitter röst så älskar jag ju honom mer än vad jag är arg.

IMG_0448.webp

Det är skit jobbigt när dom är så här. Han kan bara inte hålla sig. Om vi är hemma och han går iväg vill jag kika på vad han gör för eftersom han är som en igel på mig är han aldrig långt borta så då vet man att något är på gång när han går iväg. Det går liksom inte att träna bort. Det går inte. Det är jag som måste förebygga men han hittar ju på nya saker hela tiden så när man löst ett problem hittar han på något annat, vet inte hur många sätt att öppna en ficka i en jacka som han kommit på. Ska se till att hänga upp hatthyllan väldigt högt upp har jag i alla fall bestämt. Alltid Milou säkra hemmet. Titta med väldigt skarpa ögon.

Samma med Diva ... utom att hon har en 100% fungerande inkallning, for annars skulle livet inte alls fungera. Jag lyssnar alltid efter henne sa jag vet var hon ar, hon vill mest vila i sin puppy pen. Den ar i sovrummet dar det ar kallare, hon krafsar pa dorren for att jag ska slappa in henne nar hon vill ga undan. Sedan piper hon nar hon vill komma ut igen. Om det blir tyst ropar jag in henne, och sager till att hon ska ta med sig det hon har... Haller hon inte pa med bus ser hon allmant overraskad ut, annars kommer hon med vad hon nu hittat pa.

Sedan ar hon hunden med det mycket uttrycksfulla ansiktet jag inte kan sta emot. Tur for henne det. :p

IMG_2238.webp

Vi har varit i fjällen en vecka med Ville och jag blir så glad över hur väl han uppför sig. Renar är otroligt spännande men han är tyst och sitter när jag ber honom. Inte ens när renarna stod och tittade in genom fönstret i stugan skällde han. :) Samma sak ute på tur, vi möter ofta hundar, de skäller och härjar, han tittar, viftar på svansen och går vidare.
Vi har även suttit på restaurang och ätit och han har suttit bredvid i lugn och ro. Tigger visserligen eftersom jag belönar rätt friskt ute, han skulle inte tigga hemma. :) Det är så skönt med en hund som kan vara med överallt, jag hade lite glömt bort det.
Snapchat-847142743.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 494
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka