De flesta uppfödare är bara glada att få visa upp och prata hund, har pratat med massor utan att det blivit köp.Ja, att träffa båda ska jag försöka göra men jag vill ha pembroke pga storleken men upplever jag att mentaliteten hos cardigans passar mig bättre är det inte prio ett. Jagvill träna freestyle, agility och rally, som nu men med en annan ras.
Jag kommer flytta rätt lantligt om två veckor men det finns grannar. Jag blir nog inte så populär om hunden skäller hela tiden. Det gör visserligen Milou redan när jag är borta men hemma och på träningar är båda tysta. Förutom i början med Milou när han satt och muttrade för sig själv hela träningspasset och tävlingar förutom när det var vår tur.
Jag älskade att träna och tävla rally med Alvin och saknar det enormt. Men det går inte med Milou även om jag tränar med instruktör, momenten kan han alla ända upp i mästarklass suveränt bra men tycker inte det här med att gå hela banor är jätte roligt och har koncentration som en fiskmås. Han måste kolla på allt, roliga dofter, fina koner, en sten osv osv. Men modigare än Alvin och snäppet mer lättlärd men Alvin var suverän verkligen. Han bryr sig inte om något annat än det vi gör. Samma ras men så olika
Med Alvin föll det här med uppfödare rätt smidigt. Jag ringde runt och pratade med olika uppfödare och sen hittade jag Alvin. Hans uppfödare sitter i rasgruppens styrelse och vi fick komma och hälsa på Alvin och se hur han växt upp och flocken hon hade med hundar som alla ville sitta i knät.
Men nu så vet jag ju inte när det är dags, 8 månader, 1 år, 2 år och vill bara titta och träffa dom. Kan man ändå ta kontakt eller är det för påfluget?