Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte denna helg, men vi har ett väldigt aktivt utskott för mental och många medlemmar i Skåne. Mental var iofs på plats på öppet hus-dagen igår och pratade mentalitet, kanske det du tänkte på :)
Ah okej. Så var det kanske! Fick bara en bild från en rottisbekant som visade bild från nån utb/föreläsning där Ammos MH var exempel 😊 tänkte om det var där?

Jag har tröttnat lite på våra vanliga promenadrundor. Så för att få lite variation ska vi gå lokala vandringsleden genom hela kommunen. Det blir bara några kilometer i taget då vi ju måste gå tillbaka till bilen. Några sträckor brukar vi gå i vanliga fall och andra sträckor vet jag är tråkigt mycket asfalt men vi ska ändå gå i ordning från norr till söder. Inga krav på hur ofta eller när det ska vara klart, utan som en kul grej.
Vi har börjat i helgen och första delen var trevlig på mest grusvägar.

Jahopp, plötsligt så råkade man spontananmäla sig till valltävlingar fast man inte tränat så mycket över vintern. Jaja, få se om man kommer med på någon.. :p

Tay och husse kom hem med en rosett, de knep en förstaplats men eftersom de inte nollade så blev det ingen uppflyttningspinne. Husse var nöjd, Tay hade varit väldigt hypad inför första starten men sen lugnat sig allteftersom, de har ju haft en lång vintervila ifrån tävlingar så det inte konstigt att hunden var lite uppspelt :D. Kommer de ut några gånger så släpper ringrostigheten nog,de har gjort väldigt bra ifrån sig på träning senaste tiden så får de samma flyt på tävling så borde de kunna plocka lite pinnar så de närmar sig klass 3 så småningom.

Det gick ju så bra med kisseriet. Men nu är det slut på det och jag vet nog orsaken. Milou ville ut tre gånger i förrgår natt, ett par gånger natten före och i natt en gång och ibland låter det som kris men väl ute nosar han bara runt eller ställer sig och tittar på mig som att jag tvingat ut honom och han inte förstår varför. Sen andra gånger är det ju verkligen akut och kris. Knappt man hinner ut

. Jag kan ju inte somna om för det allra mesta, och det är ju inte det att han inte får gå ut. Som igår var jag ute vid 22 och han väckte mig 02, det är ju bara 4 timmar.

Jag tror att det är att vi sänkte doseringen som från början var en tablett per kväll till en halv tablett varannan kväll. Märker stor skillnad så jag har pratat med kliniken och dom återkommer i veckan.

Just nu har jag också nödlösningen med skvättskydd. Har hittat ultimata bindorna. Dom fruktansvärt tjocka bindorna av Lidls egna märke som ser så obekväma ut för oss människor men passar perfekt i skvättskyddet och då ser dom bekväma ut. Dom tål mycket, väldigt mycket. Ibland är dom tomma på morgonen men idag måste han kissat rejält. Dom är sista nödlösningen. Jag hoppas jag får höja hans dos Caniphredine igen.

Jag fick återkoppling redan i dag, tillbaka till den högre dosen och besök på kliniken för lite tester för att checka läget på torsdag. Uppfattade det som att dom vill kolla så att värdena är bra. Men sen började hon prara om annat. Jag la till att jag inte vill att dom drar igång en lång utredning igen för det här för det är ju konstaterat från flera kliniker att han är frisk. Det finns inte mer sätt att kolla honom. Medicinen är sista chansen. Så det blir bara kollen för att se om han kan äta medicinen.

Jag hoppas så extremt mycket att det kommer hjälpa igen för jag står inte ut.

Alla säger att jag ska ignorera, men är det en kissnödig natt som jag ignorerar honom så kissar han ju inne på mina saker, t.ex. mina sängkläder eller som förra veckan på min iPad eller kläder eller vad han nu har nära. Men andra nätter när han tvingar ut mig tre gånger och inte kissar enda gång önskar man ju att man inte hade behövt tvingas gå ut.

Men andra nätter när han tvingar ut mig tre gånger och inte kissar enda gång önskar man ju att man inte hade behövt tvingas gå ut.

Prova att lära honom kissa på kommando så att du är förberedd för sådana gånger? Det blir ju lätt en ful ovana annars om hunden inser att den kan få gå ut när den vill genom att låtsas vara nödig även när den inte är det. Även en hund som har problem med rumsrenheten bör kunna koppla att om man ska ut på natten så är det just toabestyr och sedan direkt in igen som gäller.

Prova att lära honom kissa på kommando så att du är förberedd för sådana gånger? Det blir ju lätt en ful ovana annars om hunden inser att den kan få gå ut när den vill genom att låtsas vara nödig även när den inte är det. Även en hund som har problem med rumsrenheten bör kunna koppla att om man ska ut på natten så är det just toabestyr och sedan direkt in igen som gäll
Skrev ett svar men det blev så fruktansvärt långt så visar att jag läst det du skrev

Provade veterinärappen för första gången idag.
Det var för fästingmedel så fick slå på kameran och visa hundarna!
Det var lite kul :D smidigt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 031
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 893
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18