Vi som inte firar nyår

Vad räknas som att fira? Vi (maken och jag) ska äta tacos och marängsuisse. Jag har en halvflaska cava och han ett par öl. Jag ska ligga i soffan och titta på bingolotto. Vid tolvslaget hänger jag med hästarna. Visst gör vi lite annorlunda mot andra kvällar, men fira är väl lite att ta i kanske.... :)

Intressant vad olika man kan se på firande och "inte fira nyår".

Jag själv skulle se "inte fira nyår" när en person agerar som om det är en vanlig dag utöver att man anpassar sig för djuren. Men här är ju flera som ska äta trerätters, skåla in året osv. Det tycker jag är att fira, om än inte stort. Att göra annorlunda mat och köpa bubbel är ju väl att fira?

Själv blir det fiskpudding till middag för det blev jag plötsligt sugen på och saffranskladdkakan från frysen i kväll. Skulle ätit den i jul men annat kom emellan. Eller så struntar jag i det och tar vörtbrödsmacka i kväll istället, om jag känner för det :) Ska se på film, kikar på raketer vid 12 genom fönster och sedan sova.

Firar gör vi inte direkt. Vi har bytt om (inga mysbyxor ikväll) men det är väl det enda. Vi ska äta sushi och spela spel och hålla hunden lugn... det har börjat smälla så smått, men som tur är, är vädret vidrigt - nollgradigt, blåst och regn på tvären - så hoppeligen lugnar det ner de små pytoteknikerna i kvarteret. Jo, lite bubbel blir det, lite eftergift åt dagen.

Jag ska mata spindlarna och se på youtube. :D
Vin har jag visserligen med det har inte så mycket med nyåret att göra.
Jag funderade på en takeaway men jag tror de kommer att vara väldigt busy så jag vet inte om jag orkar.

Ska våga möta den mindre storm som råder ute så att Chika får en liten promenad också, men det blir inte så mycket mer spännande. Jag jobbar ändå imorgon - fast vi har sovmorgon och börjar inte förrän klockan tio.

Jag ska snart laga en pasta carbonara. Kommer göra en portionskladdkaka till mig själv i minigryta någon gång under kvällen. Annars är väl planen att spela lite Breath of the Wild (och se om jag kan lokalisera de shrines som jag ännu inte hittat) eller kanske påbörja Tears of the Kingdom istället. Kanske ska jag läsa lite.

Det brukar smälla något hemskt här under tolvslaget, så ingen mening att försöka sova då. Katterna brukar vara ganska lugna, men jag kommer ändå att hålla koll. 🩷

I år blir det ingen firing annat än sambon och jag gör lite god mat (toast skagen, lamm rostbiff och sen creme brulee till desert), åker till stallet innan 12 för att kolla till hästen. Innan dess blir det online spel med vänner. Spelat dead by daylight under dagen, skall spela Lethal Company och tabletop simulator sen (Blir nog Disney Villains och Wingspan då) med vänner. Sambon har spelat Hell Divers. Super mysig dag och bara ta det lugnt.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 865
Senast: Mirre
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
892
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka