Vi som inte firar nyår

Jag hade satt på Dunkirk för att Megara inte skulle märka att det smällde. Stängde av den, det smäller och hon sover som en stock. Hockey fungerar ännu bättre. Där låter det en hel del.

Jag kanske ska ge henne lite extra RC torrisar ikväll så hon blir nöjd och glad och sömnig.

Är skittrött men vill inte sova än. Kommer bli väckt när klockan slår 00 och kommer ha ett helvete med att somna om. Serien jag kollar på är redan tråkig. Funderar på nån annan att variera med. Har käkat baguette med stekt ägg och några kex med ost. Har ingen aptit så inget är gott heller. Bara sällskapet (vovvarna) är bra. Hade bättre nyår när jag hade covid 😂 då hade jag iallafall aptit och var något piggare.

Nu tittar jag på sista avsnittet av Ronja Rövardotter och dricker champagne. Proppmätt efter pizza och julostchips. Kommer antagligen gå och lägga mig och läsa när det är slut, men är jag vaken vid tolv går jag kanske upp och tittar på fyrverkerier, mitt sovrumsfönster vetter mot byn och där brukar det skjutas rejält...

• Gilla
Reactions: Sel
Jag trodde att jag skulle få gå och lägga mig och läsa som en helt vanlig kväll, men nähä - avkomman kom och "krävde" nyårsvaka med far och mor :eek: inte med online-vännerna :eek::eek:
Nu ligger det ju redan lite bubbel i kylen "utifall att", men jag undrar om jag får gå och byta om till pyjamas innan :p

Jag trodde att jag skulle få gå och lägga mig och läsa som en helt vanlig kväll, men nähä - avkomman kom och "krävde" nyårsvaka med far och mor :eek: inte med online-vännerna :eek::eek:
Nu ligger det ju redan lite bubbel i kylen "utifall att", men jag undrar om jag får gå och byta om till pyjamas innan :p
Absolut det får man... mins när avkomman var1 år och vi var hundvakt. Då hade inte avkomman koll på dag och tid.

Jag kikar in i den här tråden. Ställde just in resten av nyårsfirandet för min egen del - inte intresserad. Jag vill sova, men måste hålla mig vaken för att ha koll på hundarna och hästarna. Försöker hitta något att lyssna på som stänger ute ljudet av smällar.

Jag har ägnat halva dagen åt att röja fram en yta där ponnyerna kan få ett tillfälligt natthärbärge. De går normalt på lösdrift och brukar vara kvar ute även på nyårsnatten (de är hur coola som helst... :heart ), men min nya ridhäst är av det mer nervösa slaget och vi har därför valt att stalla in dem. Håller koll på dem via övervakningskamera.
I övrigt håller jag på att packa ihop mina grejer eftersom jag ska flytta.

Just precis :D Vanligtvis rätt gott alternativ till pasta och ris, men jag har ännu inte vågat smaka gratängpuddingen :D Ska svalna lite först. Tack för tumhållning :D Blir så trött på mig själv alltså. Har grötris och risoni i likadana burkar, grötrisen har doseringsanvisning osv i locket, det har inte risoni, och ändå tog jag fel. Inte lätt att se illa men ändå, trist ;)
Hallå, blev det ätbart? Jag har blivit väldigt sugen på fiskpudding med massa skirat smör till av någon konstig anledning 😇😅 (ska bota hungern med chips nu istället). Tror jag får köpa lite ingredienser till det nästa gång jag är ute och far. Har en ganska tom frys och lite julledigt kvar så mat och matlådor blir en bra semesteraktivitet nån dag framöver 😊

Hallå, blev det ätbart? Jag har blivit väldigt sugen på fiskpudding med massa skirat smör till av någon konstig anledning 😇😅 (ska bota hungern med chips nu istället). Tror jag får köpa lite ingredienser till det nästa gång jag är ute och far. Har en ganska tom frys och lite julledigt kvar så mat och matlådor blir en bra semesteraktivitet nån dag framöver 😊
Ja det blev helt ok! :D Smakade inte fiskpudding utan mer pastalikt med fisk, men gick ner. Dock botade det inte mitt fiskpuddingsug så jag blev ändå besviken.
Du gör rätt i att handla ingredienser till det, det är SÅ gott!

Jag är sugen på något gott men har inget gott hemma, är nog lite hungrig så tar nog en vörtbrödssmörgås. Blev ingen saffranskladdkaka pga lat.... :D

Jag kikar in i den här tråden. Ställde just in resten av nyårsfirandet för min egen del - inte intresserad. Jag vill sova, men måste hålla mig vaken för att ha koll på hundarna och hästarna. Försöker hitta något att lyssna på som stänger ute ljudet av smällar.
Rammstein? :D

Gott nytt år! Här smäller det fortfarande en hel del, men inte lika farligt som jag befarade. Jag satte mig ett par minuter på balkongen. Katten Juno satte sig i fönstret precis innanför och kollade på lite fyrverkerier, och sedan kollade hon på mig. Jag kollade på henne - tjejen som är finare än alla fyrverkerier i hela världen.

IMG_20250101_000041.webp

Båda katterna har klarat sig fint, men Älva ville hellre ligga på mysiga sovrumsmattan än att kolla på fåniga fyrverkerier.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 940
Senast: Mirre
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Cattis_E
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
915
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?