Vi som inte firar nyår

Jag ska till gymmet snart, sen hem och äta gröt och dricka te vid tolvslaget 😁. Jag gillar verkligen inte nyår pga all fylla och smällande, men annars är det ångestfritt numera. Ser fram emot 2025 🥳

Känns ruskigt tidigt och mitt i matlagningen! :)
Ja, men det finns nog en tanke med det så folk ska hinna se och helst att det inte ska smälla sent för djur och barns skull. Plus att vi bor i konstant dimma i december och fyrkverkeriet ses bäst från höjd. Men det kommer garanterat smälla igen vid 24, även det officiella fyrkveriet är vid 17. Hoppas vi sover nästa smällfest.

Ja, men det finns nog en tanke med det så folk ska hinna se och helst att det inte ska smälla sent för djur och barns skull. Plus att vi bor i konstant dimma i december och fyrkverkeriet ses bäst från höjd. Men det kommer garanterat smälla igen vid 24, även det officiella fyrkveriet är vid 17. Hoppas vi sover nästa smällfest.
Jag tänker mest att det blir ännu knepigare för djuren eftersom man då inte kan ta en lång kvällspromenad direkt efter jobbet och innan bakgårdssmällandet börjar - men det är ju oavsett inte ditt beslut. :) Jag blev bara förvånad!

Jag tänker mest att det blir ännu knepigare för djuren eftersom man då inte kan ta en lång kvällspromenad direkt efter jobbet och innan bakgårdssmällandet börjar - men det är ju oavsett inte ditt beslut. :) Jag blev bara förvånad!
Nej jag kan inte påverka 😂. Aldrig sett det innan så det var lite kul. Insåg hur bra utsikt vi har från taket iaf, känns som vi bor långt ner men kommer man högst upp och åt andra hållet ser man ju faktiskt hela stan :)

Varför skjuta raketer när naturen bjuder på eget fyrverkeri!! 💚
1000072184.webp

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 940
Senast: Mirre
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Cattis_E
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
915
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Luktar gnagare?