Vi som inte firar nyår

Vet att det är tisdag men eftersom jag fortfarande har semester så kommer det bli ännu en lugn julledig vardag/helg/ledig-kväll. Ska försöka hålla mig vaken till hockeyn och äta chips då, precis som framför tidigare JVM matcher. Innan dess blir det nog lite vanligt hemmafix. Behöver sortera in lite hudvårdsgrejer som jag fått i en julkalender så kanske tar tag i min hud/hår låda och får förhoppningsvis lite ordning på den.
Håller tummarna för att grannarna inte har fest, tror den som brukar ha det är borta över jul för jag har inte sett bilen på några dagar 😅 Så det blir nog ganska lugnt i huset över lag och det brukar inte smällas så himla mkt fyrverkerier i kvarteret jag bor i 😊 så då somnar jag nog snabbt när hockeymatchen är slut.

Jag ska göra absolut inget, äta mat som vanligt, se på tv och gå en runda med den inte skotträdda hunden, och hoppas på att labbegrannarnas svärson inte är här ,för han lägger hela lönen på raketer.
Ibland undrar man verkligen vad det är för fel på folk. Stör mig orimligt mycket på folk som spenderar så mycket pengar på raketer. Ja kul din idiot att du skrämmer alla djur, båda tama och vilda :rage::arghh:

Firar inget, har jobbat hela dagen så är helt slut! Har gjort en pinsapizza, å får lite vin till. Sen blir de lite chips å så! En liten stödvila så kanske ja orkar va vaken å kika hockeyn!

Jag stoppade precis in en fiskpudding gjord på risoni istället för grötris. Jag tog fel. Men det förklarar den något märkliga smaken på risgrynsgröten på julafton också. Jag hoppas att detta blir gott, har ingen lust att göra om och har ingen mer fisk för övrigt.

Barnbarnen och deras far kommer hit och vi ska ata revbensspjall med den godaste potatismos gratangen i varldshistorien. :p Till det blir det coleslaw, asparagus, och korsbarstomater. Efterratt blir rabarbersmulpaj med hemgjord vaniljsas. Till "snacks" for framfor allt barnen finns pankakor och glasspinnar, att dricka under kvallen finns saft, vin, och ol, favorit drycker for oss alla. Ena barnbarnet kommer sakert att vara vaken till midnatt, medan vi raknar med att den andra somnar tidigare och med onskemal om att bli vackt men inte vaknar nar vi forsoker vacka honom:love: Det blir sakert trevligt.

Jaha och jag skulle skriva i den här tråden efter stallet eftersom min plan var att "fira" själv med att snaska blåbär och slösurfa.
Planen gick i stöpet då en vän som fått förändrade planer bjöd in till nyårsmiddag. Det gick ju inte att tacka nej i det läget då det garanterat blir jättetrevligt. Jag hoppas alla ni som "firar" själva får en fin kväll.
Gott Nytt År.

Barnbarnen och deras far kommer hit och vi ska ata revbensspjall med den godaste potatismos gratangen i varldshistorien. :p Till det blir det coleslaw, asparagus, och korsbarstomater. Efterratt blir rabarbersmulpaj med hemgjord vaniljsas. Till "snacks" for framfor allt barnen finns pankakor och glasspinnar, att dricka under kvallen finns saft, vin, och ol, favorit drycker for oss alla. Ena barnbarnet kommer sakert att vara vaken till midnatt, medan vi raknar med att den andra somnar tidigare och med onskemal om att bli vackt men inte vaknar nar vi forsoker vacka honom:love: Det blir sakert trevligt.
Kanske fel tråd 🤣

Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av i år. Tänker nog kolla på hockey, äta sushi och hänga här.
Skulle firat men vaknade med feber imorse. Jag och barnet ska äta köttbullar och ha filmkväll. Fått muta med godis och glass och nyss var vi uppe på taket och såg fyrverkerierna som staden anordnar. Otrolig besvikelse för barnet som sett fram emot att fira med en kompis. Men jag har orkat ligga på golvet och bygga julklapps lego iaf. Korkade upp ett glas bubbel till fyrverkerierna men fick inte i mig det, gissningsvis sover vi innan 22 bägge två..

Skulle firat men vaknade med feber imorse. Jag och barnet ska äta köttbullar och ha filmkväll. Fått muta med godis och glass och nyss var vi uppe på taket och såg fyrverkerierna som staden anordnar. Otrolig besvikelse för barnet som sett fram emot att fira med en kompis. Men jag har orkat ligga på golvet och bygga julklapps lego iaf. Korkade upp ett glas bubbel till fyrverkerierna men fick inte i mig det, gissningsvis sover vi innan 22 bägge två..
Har de haft fyrverkerier redan?!

Här blir det lugnt. Brukar inte smälla något där jag bor, tack och lov, men behöver hålla ett öga på djuren ändå. Blir brakmiddag och lite gott att dricka, kanske lite film också. Sen har jag fixat med trappan halva dagen här. Kom upp trappräcke och nu lagas det lite märken i väntan på middag 🙂

Intressant vad olika man kan se på firande och "inte fira nyår".

Jag själv skulle se "inte fira nyår" när en person agerar som om det är en vanlig dag utöver att man anpassar sig för djuren. Men här är ju flera som ska äta trerätters, skåla in året osv. Det tycker jag är att fira, om än inte stort. Att göra annorlunda mat och köpa bubbel är ju väl att fira?

Själv blir det fiskpudding till middag för det blev jag plötsligt sugen på och saffranskladdkakan från frysen i kväll. Skulle ätit den i jul men annat kom emellan. Eller så struntar jag i det och tar vörtbrödsmacka i kväll istället, om jag känner för det :) Ska se på film, kikar på raketer vid 12 genom fönster och sedan sova.
För mig är det stor skillnad då jag brukar ha gästar eller åka iväg. 3 rätters kunna vi göra på en lördag med :) så ser defintivt skillnad på det mot att "fira" och då bara käka god mat och spela tv spel :D

Jag stoppade precis in en fiskpudding gjord på risoni istället för grötris. Jag tog fel. Men det förklarar den något märkliga smaken på risgrynsgröten på julafton också. Jag hoppas att detta blir gott, har ingen lust att göra om och har ingen mer fisk för övrigt.
Visst är risoni typ pasta som ser ut som ris, eller har jag blandat ihop det helt nu? 🙈 I så fall tror jag att det kommer bli en god fiskpuddingspastagratäng. Håller tummarna för det! 😊

Visst är risoni typ pasta som ser ut som ris, eller har jag blandat ihop det helt nu? 🙈 I så fall tror jag att det kommer bli en god fiskpuddingspastagratäng. Håller tummarna för det! 😊
Just precis :D Vanligtvis rätt gott alternativ till pasta och ris, men jag har ännu inte vågat smaka gratängpuddingen :D Ska svalna lite först. Tack för tumhållning :D Blir så trött på mig själv alltså. Har grötris och risoni i likadana burkar, grötrisen har doseringsanvisning osv i locket, det har inte risoni, och ändå tog jag fel. Inte lätt att se illa men ändå, trist ;)

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 010
Senast: Mirre
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
545
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
769
Senast: Cattis_E
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
933
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka