Aha. Jag brukar alltid ta förstadagsmisstankar med en nypa salt. :p Speciellt mot nya spelare.
Jodå men det hade inte hänt så mycket mer och @Yem spelar ju aktivt och la kvällens första röst. Lätt at hänga på vare sig man tror det är en siarröst eller om man låtsas tro det tänker jag. :)
 
jag skulle just in och be om ursäkt och kolla om någon ville ta över min roll, det är bara att inse, fina sommarkvällar gör att jag tappar tiden helt och bara hänger utomhus och grejar. 🙈 Stort förlåt goda! Hoppas att ni tar ungarna! :heart
 
Med avseende på att fio/Mada röstat på Yem gissar jag att hon iaf inte sitter i lyan och att q’s röst på Mada pekar mot en ngt mindre trolig ulv i Q.

Lena går efter mig och det är inget jag reagerar asmycket på eftersom med facit är det lätt att säga att Yem iaf inte siat Snurris vilket jag trodde skett iom inga andra kandidater osv även om hon röstade på mig innan facit men typiskt henne ändå att ej följa en ström. Är hon ulv så behövde hon inte det utan visste att en ivke-ulv skulle ryka.
 
Lena går efter mig och det är inget jag reagerar asmycket på eftersom med facit är det lätt att säga att Yem iaf inte siat Snurris vilket jag trodde skett iom inga andra kandidater osv även om hon röstade på mig innan facit men typiskt henne ändå att ej följa en ström. Är hon ulv så behövde hon inte det utan visste att en ivke-ulv skulle ryka.
Jag reagerar på att du INTE reagerar asmycket på att jag tror du är ulv! 🤣
 
Utifrån att LenaH var siarlärling, och Fios lilla felskrivning, så består min lya nu av cirkus och Fio. Lena kan bara ha hunnit sia en person, men då hon misstänkte Hedinn för att vara fåret, så kommer jag hålla lite ögon åt det hållet. Att cirkus sätter Q och Yem som goda gör dem också värda att hålla ögonen på, även om man som ulv nog undviker att godförklara alla sina kollegor.

Reagerar lite på att ingen ifrågasätter Yems upprepade godförklaringar av sig själv. När jag var ny(are) så fick jag bassning när jag godförklarade mig själv i en lek…
 
Hm funderar då på LenaH som röstar på cirkus igår om hon faktiskt sist henne efter första natten helt enkelt?
Ska läsa igenom igen vad hon skrivit igår. Det var ju inget skrivet inför första dl då hon missade att rösta. Tror hon bara hade hittat leken då
Yem trodde jag kunde ha siat snurrfian då hon var ganska bestämd i sina misstankar (tyckte jag ) men är ju ny i att spela här på Bukefalos , så kanske bara har en annan stil än vi är vana vid ?

Fio tycker jag känns givet är i lyan efter gårdagens blooper - citerad och egentligen inget att tvivla på tycker jag

Så mest troligt kommer jag rösta på fio då det känns säkert kort att det är en ulv och en sådan behöver vi ju ha ut
Tack vare fio så kan vi nog också slå fast med säkerhet att det är tre ulvar i lyan + ett får (vilket ju också är en tredjedel onda av 12 så kändes rimligt även innan fios blooper))
Intressant ändå att försöka hitta de andra ulvarna så tänker försöka med det
 
Läst igenom Lenah igen och tycker nog att det är väldigt troligt att hon siat cirkus ond
Jag tror på min teori om cirkus.
Jag tycker också att det kanske skulle kunna gå att utläsa något av kvällens lynch. :meh:
Tog ett av citaten som jag verkligen tycker tyder på det det finns fler bla att hon sätter pengar på att cirkus är ond och mer tveksam om niyama är det när det diskuterades deras röster på Aliisa i första DL igår.

Madalitso / fio2 är ulv (vilket jag tycker vi vet iom fio2 blooper igår kväll ) och röstade på Yem i flesta dl. Vilket jag reagerade på att hon gjorde -att rösta på en nykomling i första dl har jag mest sett ulvar göra -och den teorin verkade ju faktiskt vara sann även denna gången. Rätt nöjd att jag röstade på henne i första DL med facit på hand.

Tror inte Yem sitter i lyan -men kan vara fåret möjligen?
 
Jag skulle inte säga att jag var bestämd ,som jag sa skulle vi ta allt med en nypa salt eftersom rösterna ganska splittrade. dagen innan. Jag var frestad att flytta min röst eftersom snurran lätt fick röster och inte hade någon som försvarade henne men hade inget bättre alternativ och tycker tiden var för knapp för att fiska upp någon annan.
nu vet vi allfall att röstmanipulationen är ur vägen.
Jag håller med om att circus är en trolig kandidat. Jag börjar dagen med att rösta på fio.
Ut med outade ulven!
 
glömmeralt röstar på fio pga det omtalade inlägget tyder på att hon är ulv plus att jag tyckte hennes röst på yem igår var svag


(ser nu att @Yem också gör det medan jag skrev)


i Övrigt tycker jag att strömmröstningen på snurrfian igår är lite svår att förstå, liksom vad var det som gjorde henne så misstänkt? Av de udda rösterna så tycker jag @Niyama s röst på mig känns fullt rimlig det samt att hon inte hakade på mot snurrfian gör att hon är bland de minst misstänkta just nu.

Instämmer också i att lenaH verkar siat cirkus, som ulv tror jag om jag ska försöka tyda inläggen.
 
Läst igenom Lenah igen och tycker nog att det är väldigt troligt att hon siat cirkus ond

Tog ett av citaten som jag verkligen tycker tyder på det det finns fler bla att hon sätter pengar på att cirkus är ond och mer tveksam om niyama är det när det diskuterades deras röster på Aliisa i första DL igår.

Madalitso / fio2 är ulv (vilket jag tycker vi vet iom fio2 blooper igår kväll ) och röstade på Yem i flesta dl. Vilket jag reagerade på att hon gjorde -att rösta på en nykomling i första dl har jag mest sett ulvar göra -och den teorin verkade ju faktiskt vara sann även denna gången. Rätt nöjd att jag röstade på henne i första DL med facit på hand.

Tror inte Yem sitter i lyan -men kan vara fåret möjligen?
Började också fundera på om Yem skulle kunna vara fåret… Ska kolla närmre på hennes inlägg.
 
Jag skulle inte säga att jag var bestämd ,som jag sa skulle vi ta allt med en nypa salt eftersom rösterna ganska splittrade. dagen innan. Jag var frestad att flytta min röst eftersom snurran lätt fick röster och inte hade någon som försvarade henne men hade inget bättre alternativ och tycker tiden var för knapp för att fiska upp någon annan.
nu vet vi allfall att röstmanipulationen är ur vägen.
Jag håller med om att circus är en trolig kandidat. Jag börjar dagen med att rösta på fio.
Ut med outade ulven!
Men alltså, du har varje dag sagt att vi måste samla rösterna, men när en kandidat får fler röster vill du rösta någon annanstans? Hur menar du då med att samla rösterna?
 
Utifrån att LenaH var siarlärling, och Fios lilla felskrivning, så består min lya nu av cirkus och Fio. Lena kan bara ha hunnit sia en person, men då hon misstänkte Hedinn för att vara fåret, så kommer jag hålla lite ögon åt det hållet. Att cirkus sätter Q och Yem som goda gör dem också värda att hålla ögonen på, även om man som ulv nog undviker att godförklara alla sina kollegor.

Reagerar lite på att ingen ifrågasätter Yems upprepade godförklaringar av sig själv. När jag var ny(are) så fick jag bassning när jag godförklarade mig själv i en lek…
Hur menar du med godförklaringar från yem? jag ser liksom inget jag skulle reagera på?(jag tycker det är lite jobbigt att hon färgar sig själv grön men det tänker jag är för att vi inte brukar jobba med färgerna så). Att hon utgår från att hon är god när hon teoriar ser jag inte som någon godförklaring om det är det du menar?

Jag har abslut Hedinn som en möjlighet till får, dock vill jag inte lägga för stor vikt vid att just LenaH skrev det(hon verkar haft lite tidsbrist så hon kanske inte är så skarp som ibland kan vara i sina teorier))
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 982
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp