DL 1 ändrade Yem röst från Ceta till fio1, för att rädda sig själv. En andraröst på fio1. Efter natten då fio1 blev käk skrev hon detta:
Jag undrar varför fio dödades? Marginalerna var små förvisso men man brukar vilja behålla de som är misstänkta.
Jag upplevde inte fio som direkt misstänkt, hon hade en röst och Yems röst var som sagt för att rädda sig själv, hon skrev ingen annan teori om fio (ihop med röstinlägget i alla fall). Funderar därför lite om det kan vara en vink från fåret till lyan?
 
Jag hade också trott att LenaH siat mig ond om jag nu inte visste min roll. Det är ju briljant att käka LenaH i detta läge. Klart som fasen att misstankarna hamnar på mig särskilt som hon nu dessutom var siare. Jag tror hon siat en god annars hade hon nog varit mer med i matchen och inte låtit Yems inlägg passera som ett siarinlägg.

fio är ju uppenbart i lyan iom sin felskrivning och jag börjar där. Jag kommer inte in mer idag pga födelsedag
Cirkus röstar på fio
 
Men alltså, du har varje dag sagt att vi måste samla rösterna, men när en kandidat får fler röster vill du rösta någon annanstans? Hur menar du då med att samla rösterna?
Att samla rösterna betyder att vi ska undvika singelröster och försöka samla i hopp oss.
Idealet är 2 personer i toppen. 3 är värre och lättare att manipulera. En person i toppen utan att mkt händer tyder på att onda är nöjda vilket är därför jag fick en dålig känsla.
 
Hur menar du med godförklaringar från yem? jag ser liksom inget jag skulle reagera på?(jag tycker det är lite jobbigt att hon färgar sig själv grön men det tänker jag är för att vi inte brukar jobba med färgerna så). Att hon utgår från att hon är god när hon teoriar ser jag inte som någon godförklaring om det är det du menar?

Jag har abslut Hedinn som en möjlighet till får, dock vill jag inte lägga för stor vikt vid att just LenaH skrev det(hon verkar haft lite tidsbrist så hon kanske inte är så skarp som ibland kan vara i sina teorier))
Hon skriver två eller tre gånger att hon och de andra två i topp i röstningen dl1 är goda. Jag förstår bara inte hur det är ok jämfört med hur jag skrev i mina första trådar. Men det kanske egentligen är lite OT :)
 
Dl3
14.01
Yem röstar på Fio
14:09 glömmeralt röstar på fio
14:39 cirkus röstar på fio
15:56 Ceta röstar på fio

fio 4
 
En grej till. Hade jag varit i lyan hade jag aldrig tillåtit att LenaH käkats det hade ju varit som att peka ut mig själv.

nu ska jag fortsätta födelsedaga
 
Jag lägger också min röst så har jag gjort det

Qitis röstar på fio

efter hennes blooper i leken igår som gjorde det tydligt att hon tillhör lyan
 
Hon skriver två eller tre gånger att hon och de andra två i topp i röstningen dl1 är goda. Jag förstår bara inte hur det är ok jämfört med hur jag skrev i mina första trådar. Men det kanske egentligen är lite OT :)
Just det har jag inget problem med men jag är generellt ok med att folk godförklarar sig själva(däremot kan jag reagera om folk tycker att andra ska utgå från att de är goda).

Minns inte vad du skrev det var ju ett tag sedan(tror jag, du känns i varje fall som en etablerad del av lekarna nu :) )så det kan ju ha ändrats endel vad folk reagerar på, ibland har ju folk blivit misstänkta för att dom utryckt sig ledset eller glatt efter en updatering, det kanske var en sån period när du började?
 
Jag hade också trott att LenaH siat mig ond om jag nu inte visste min roll. Det är ju briljant att käka LenaH i detta läge. Klart som fasen att misstankarna hamnar på mig särskilt som hon nu dessutom var siare. Jag tror hon siat en god annars hade hon nog varit mer med i matchen och inte låtit Yems inlägg passera som ett siarinlägg.

fio är ju uppenbart i lyan iom sin felskrivning och jag börjar där. Jag kommer inte in mer idag pga födelsedag
Cirkus röstar på fio
Men alltså, varför skulle ulvarna valt lena om du inte är ond? Och varför skulle det varit smart? OM du är god(vilket jag inte tror men jag kan lyssna på argument) så hadde det väl varit praktiskt av ulvarna att låta henne driva på mot dig, eller hur tänker du?

Får önska ett trevligt födelsefirande också!
 
Just det har jag inget problem med men jag är generellt ok med att folk godförklarar sig själva(däremot kan jag reagera om folk tycker att andra ska utgå från att de är goda).

Minns inte vad du skrev det var ju ett tag sedan(tror jag, du känns i varje fall som en etablerad del av lekarna nu :) )så det kan ju ha ändrats endel vad folk reagerar på, ibland har ju folk blivit misstänkta för att dom utryckt sig ledset eller glatt efter en updatering, det kanske var en sån period när du började?
mycket möjligt :) Är ju inget viktigt egentligen heller!
 
Är på fjället och har bara skummat igenom det senaste men röstningen idag känns ju enkel.
Niyama röstar på fio
För att hon tycks ha avslöjat sig själv genom felpost igår.
 
Dl3
14.01
Yem röstar på Fio
14:09 glömmeralt röstar på fio
14:39 cirkus röstar på fio
15:56 Ceta röstar på fio
? Niyama röstar på fio

fio 5
 
Dl3
14.01
Yem röstar på Fio
14:09 glömmeralt röstar på fio
14:39 cirkus röstar på fio
15:56 Ceta röstar på fio
16:16 qitis röstar på fio
? Niyama röstar på fio

fio 6
 
Har haft fullt upp idag, men fio känns ju som en självklar lyakandidat med tanke på felskrivningen igår.

Hedinn röstar på fio
 
Dl3
14.01
Yem röstar på Fio
14:09 glömmeralt röstar på fio
14:39 cirkus röstar på fio
15:56 Ceta röstar på fio
16:16 qitis röstar på fio
20:20 Niyama röstar på fio
20:56 Hedinn röstar på fio

fio 7


Tiderna jag la till kanske inte är exakta på minuten, men ungefär i alla fall.
 
Dl3
14.01
Yem röstar på Fio
14:09 glömmeralt röstar på fio
14:39 cirkus röstar på fio
15:56 Ceta röstar på fio
16:16 qitis röstar på fio
20:20 Niyama röstar på fio
20:56 Hedinn röstar på fio

fio 7


Tiderna jag la till kanske inte är exakta på minuten, men ungefär i alla fall.
@fio röstade inte?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp