Vänta - varför skulle qitis ens ha fått info om vem som siats? Borde inte ängeln ha fått den? Verkar ju väldigt vanskligt av goda lyan att skicka den raden till någon random?

Det här tycker jag är skumt
Jag har skrivit att jag trodde att q som möjlig ängel kunde fått raden om vem som var siad. Men Hedinn verkar inte läsa det utan tycka att den raden borde ängeln fått - så skriver man om man vet vem som är ängel och jag tror inte att det är Hedinn.

Jag har skrivit att jag trodde att q som möjlig ängel kunde fått raden om vem som var siad. Men Hedinn verkar inte läsa det utan tycka att den raden borde ängeln fått - så skriver man om man vet vem som är ängel och jag tror inte att det är Hedinn.
Fast @Hedinn skrev ju detta efter att vi visste att q var bybo?
Sure, du (och jag) har ju förklarat varför det blev som det blev i förra lynchen och det borde Heddan ha hajat nu men jag tycker inte det är skumt idag faktiskt.

Sen stör det lite att du misstänker mig(och andra) för samma sak som du själv gjorde i förra röstningen det är okej för dig att ha tyckt hellre lobelia än Q men inte för någon annan?

Svarar likadant till dig som till din kompis Hedinn ;) - för att jag trodde ju att q var ängel och det var jätteviktigt att inte ha ut den så jag behövde rösta på den som kunde göra så att den jag trodde vr ängeln inte blev lynchad.

Är trött och känner att jag vill lägga en röst så att det är gjort om jag inte orkar vara inne så mycket ikväll.

Trots Lenas förklaring över röständringen igår, så tycker jag fortfarande det känns som att Lena och Cirkus är mina starkaste kort för en lya.

Får se om jag hänger med ikväll, så kanske blir det en ändring senare, men tills dess

Ceta röstar på LenaH

Sure, du (och jag) har ju förklarat varför det blev som det blev i förra lynchen och det borde Heddan ha hajat nu men jag tycker inte det är skumt idag faktiskt.

Spelar ingen roll att vi alla visste qs roll i det läget det är mer oviljan att förstå (fast hon kan ju ha tjyvtulllat på bubblet och varit en tumlare)

@LenaH (eller vem.det var). Jag har inte röstat på Elo nu för att få alibi. Utan för att jag vill ha ut en ulv. Därav att jag skrev att jag är villig ändra rösten.
Jag försöker placera folk på roller, men det står helt stilla tyvärr.

Nä jag tänker att du är väldigt bra på att luras och bete dig som god även när du är ond.

Sen stör det lite att du misstänker mig(och andra) för samma sak som du själv gjorde i förra röstningen det är okej för dig att ha tyckt hellre lobelia än Q men inte för någon annan?

Dessutom vet vi Qs roll men inte lobelias så jag får inte alls ihop hur du tänker tycker inte teorierna går ihop jag blir bara förvirrad av dem.

Måste ha dom här två i samma inlägg - Hedinn kanske har fattat men ga har det defiitivt inte. Det får mig helt klart misstänksam mot henne - hon brukar i allafall förstå solida teorier om hon vill, men jag tror inte hon vill - särskilt inte i ljuset av hennes röst på Lobelia

cirkus röstar på glömmerallt

Dels för ovalijan att förstå det som förklarats flera gånger, dels för fiskerirösten på Lobelia och sen den skumma kommentaren om tt när är viktigare än vem - vafan? Vem är ju viktigast av allt

@LenaH (eller vem.det var). Jag har inte röstat på Elo nu för att få alibi. Utan för att jag vill ha ut en ulv. Därav att jag skrev att jag är villig ändra rösten.
Jag tror inte heller du har röstat på Elo för att få alibi - jag tror medvetet har röstat på en god ;)

Ja, men vill du ha ut en ulv får du rösta på någon annan än mig. Jag är en oskyldig (nåja) god spelare. ;)

Och använder du mig som bete kommer jag defentivit kolla snett på dig framöver... :cautious:

Sorry, jag läser ikapp och hoppar lite mellan sidorna. :)

Men det här reagerar jag på:

Det spelar väl alltid roll vilken röst man lägger? Alltså, jag har gjort liknande för att se vad som händer men då har jag alltid haft en agenda med det och här tycker jag inte att du kommit med ett tydligt svar. :)

Vilket utfall hoppades du på?
Ja klart det spelar roll men valet föll ju på den jag misstänkte mest.

Jag ville få igång röstningen det blir så svåranalyserat om alla röster kommer i en klump i slutet. (lyckades väl sådär med tanke på kaosslutet:cool: ) Sen var jag också lite orolig när jag la rösten att hon skullle vara ängeln för det spriddes en del misstankar mot henne efter den käklösa nattenoch då tänke jag att ev ulvar skulle kunna uttnyttja det och haka på, och då ville jag ha tid att se det och vid behov ändra. de som misstänkte henne mest röstade på dig istället. så då släppte jag den oron och började noja över att du var ängeln och la en massa tid på att ifrågasätta misstankarna på dig.

Då frågade artline

@glömmerallt

Du skrev att du var rädd för att ulvarna försöker lyncha en god Lena. Men känner du inte samma rädsla över Lobelia? Varför?

Då ville jag förklara att jag faktiskt hade reflekterat över möjligheten. och svarade detta
För att ingen följt min röst på henne, had en liten baktanke med att peta iväg den rösten tidigt;)

Jag är givetvis rädd att ha fel och funderar på om det vore klokare att ändra, försöker annalysera dagens röstnign nu för att se om jag hittar bättre alternativ.

Sen har folk övertolkat ordet baktanke och jag har försökt förklara.

Hittade inget vettigare alernativ även om jag ett kort tag övervägde q(inget jag skrev ut då dock men jag förklarar det i 418) men beslöt då jag tyckte det kom skumma drevröster på henne.(det tror jag jag nämde något om även då tror jag)

Måste ha dom här två i samma inlägg - Hedinn kanske har fattat men ga har det defiitivt inte. Det får mig helt klart misstänksam mot henne - hon brukar i allafall förstå solida teorier om hon vill, men jag tror inte hon vill - särskilt inte i ljuset av hennes röst på Lobelia

cirkus röstar på glömmerallt

Dels för ovalijan att förstå det som förklarats flera gånger, dels för fiskerirösten på Lobelia och sen den skumma kommentaren om tt när är viktigare än vem - vafan? Vem är ju viktigast av allt
Alltså du får rösta på mig om du vill men påstå inte saker jag inte sagt! Jag har aldrig påståt att när skulle vara viktigare!

Dessutom udrar jag vad det jag inte vill förstå?

Svarar likadant till dig som till din kompis Hedinn ;) - för att jag trodde ju att q var ängel och det var jätteviktigt att inte ha ut den så jag behövde rösta på den som kunde göra så att den jag trodde vr ängeln inte blev lynchad.
Jag trodde också Q var god(om än inte ängel hon gav siar vibbar för mig skrev tex att saker skulle klarna när hon dog antog att du och lena var på smma spår innan du börja prat ängel)) och valde därför att ha kvar rösten på lobelia.

Sen förstår jag så här i efterhand att det där med siare inte hängde ihop men saker hände lite snabbt där ett tag, min hjärna klarar inte fiktigt att hänga med då.

Å här är något jag faktiskt håller med dig om( och begriper:rofl: )

Jag tycker för övrigt inte det är obegripligt att du ville rädda någon du trodde va ängeln det är fullt logiskt, det är när du misstänker mig för att jag misstänkte lobelia mer än Q jag inte hänger med längre (för elo verkar du ha ändrat dig om igen om jag förstod rätt när jag läste om tråden?)

Någon kanske redan svarat men jag kör igenom vad som hänt sen i förrgår. :)

Hur skulle siaren veta vad som skett? Spionlyan vet ju men frågan är om det är en prioriterad rad att få ut och förutom det så spelar det väl ingen större roll?

Och egentligen var det här även ett svar till @hemlig

Kopierar ifrån lekstart..

Trollpacka – Ulv i lyan som kan kasta ut förtrollningar, en av varje. NattDL
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.

Siaren vet alltså om vilken av förtrollaningarna som kastat.

Kopierar ifrån lekstart..

Siaren vet alltså om vilken av förtrollaningarna som kastat.
Jamen ja!

Om nån använts alls vill säga. :)

Och egentligen ganska oväsentligt, eller hur?

Undrar om de kan användas flera gånger orkar inte fråga LL.
Du kopierade själv från lekstarten :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar