Äsch, jag har ingen aning men tänker att jag slänger iväg en röst bara för att inte missa då vi har ungarnas mormor här.

hemlig röstar på Elo, tror hon är ulv som råkat försäga sig angående lyan i ett inlägg ovan.

Och jag är villig att ändra röst om nån annan blir mer misstänkt för att vara ulv.

@cirkus verkar tycka alla hon röstade på igår nu är goda, jag hänger inte med på varför men ni tre verkar vara ganska omisstänkta av henne nu.

Japp så är det, Vartefter teorier läggs fram så lägger jag också pusslet och i det pusslet så är nog både Art och LenaH goda. Lobelia har jag redan ventilerat mina tankar om efter att det visade sig att q inte var ängel.

Ska försöka få ner lite tankar i alla fall trots att jag är superförvirrad av förra röstningen och sovit dåligt.

Funderar lite på Cirkus. Skriver mycket natten efter röstningen och spekulerar kring vem som kan tänkas vara ängeln. Har förstått från tidigare lekar att detta är lite tabu, men hon kan ju ha rätt i att ulvarna redan vet vem som är ängel, då denne kan ha räddat sig själv i första käket. Lutar åt ond för mig i dagsläget, men långt ifrån säker.

Sen har vi Karamelldrottningens citat nedan:

Även här är ju frågan, är det ett tecken på att vara ond eller god att diskutera ängelns roll? (Även om jag personligen inte skulle tänka att en ensam röst på någon skulle tyda på att denne är ängeln. Varför skulle en ulv ensam försöka rösta på ängeln? Känns onödigt, men vad vet jag?) @karamelldrottningen du får gärna utveckla varför det skulle vara ett försök för ulvarna att rösta ut ängeln att det är varsin röst på Bsf och Artline :)

LenaHs röständring i slutet av Dl2 kan jag inte heller greppa lite. Stämmer det hon skriver i citatet nedan?

Att hon är god och faktiskt insåg att Qitis var god, eller var det en ulvlig bluff för att se god ut?

Hedinn känns som att hon ställer många frågor och försöker förstå. Har spelat för lite för att veta om detta är typiskt god- eller ond- Hedinn, men lutar nog personligen åt god i dagsläget. Hade en god känsla av henne i förra leken med (där jag bara iakttog) men hade rätt då, så får se hur länge känslan håller i sig nu.

Hemligs inlägg nedan tycker jag är en bra sammanfattning. Mycket jag håller med om här, så hon lutar åt god för mig för tillfället..

Elo har mig som eventuell ulv baserat på ett misstag jag gjorde, men visar på denna sida i spelet förmåga att göra precis likadana misstag ;) Oklart vart hon lutar för mig i dagsläget.

resterande deltagare har smitit lite under radarn idag, får se om jag få en bättre känsla innan det är dags att rösta...
.
Typ alla du tycker verkar goda har jag i lyan inklusive dig och glömmerallt

Äsch, jag har ingen aning men tänker att jag slänger iväg en röst bara för att inte missa då vi har ungarnas mormor här.

hemlig röstar på Elo, tror hon är ulv som råkat försäga sig angående lyan i ett inlägg ovan.

Och jag är villig att ändra röst om nån annan blir mer misstänkt för att vara ulv.

Jag tror att du har fel - jag tror inte alls hon har försagt sig - hon syftade tydligt på förra leken och helt rätt - då satt vi i lyan och hon refererar klockrent till den diskussionen. Så nej, jag tror inte hon är ulv baserat på det.

Jag kommer lägga undan Artline, LenaH och Lobelia för stunden. Även Elo och Karamelldrottningen lutar åt det goda hållet för mig och då är resten i lyan.

Så vem ska jag rösta på av glömmerallt, hemlig, Hedinn och Ceta?

Ska försöka få ner lite tankar i alla fall trots att jag är superförvirrad av förra röstningen och sovit dåligt.

Funderar lite på Cirkus. Skriver mycket natten efter röstningen och spekulerar kring vem som kan tänkas vara ängeln. Har förstått från tidigare lekar att detta är lite tabu, men hon kan ju ha rätt i att ulvarna redan vet vem som är ängel, då denne kan ha räddat sig själv i första käket. Lutar åt ond för mig i dagsläget, men långt ifrån säker.

Sen har vi Karamelldrottningens citat nedan:

Även här är ju frågan, är det ett tecken på att vara ond eller god att diskutera ängelns roll? (Även om jag personligen inte skulle tänka att en ensam röst på någon skulle tyda på att denne är ängeln. Varför skulle en ulv ensam försöka rösta på ängeln? Känns onödigt, men vad vet jag?) @karamelldrottningen du får gärna utveckla varför det skulle vara ett försök för ulvarna att rösta ut ängeln att det är varsin röst på Bsf och Artline :)

LenaHs röständring i slutet av Dl2 kan jag inte heller greppa lite. Stämmer det hon skriver i citatet nedan?

Att hon är god och faktiskt insåg att Qitis var god, eller var det en ulvlig bluff för att se god ut?

Hedinn känns som att hon ställer många frågor och försöker förstå. Har spelat för lite för att veta om detta är typiskt god- eller ond- Hedinn, men lutar nog personligen åt god i dagsläget. Hade en god känsla av henne i förra leken med (där jag bara iakttog) men hade rätt då, så får se hur länge känslan håller i sig nu.

Hemligs inlägg nedan tycker jag är en bra sammanfattning. Mycket jag håller med om här, så hon lutar åt god för mig för tillfället..

Elo har mig som eventuell ulv baserat på ett misstag jag gjorde, men visar på denna sida i spelet förmåga att göra precis likadana misstag ;) Oklart vart hon lutar för mig i dagsläget.

resterande deltagare har smitit lite under radarn idag, får se om jag få en bättre känsla innan det är dags att rösta...
Tycker du att cirkus gräver mindre än vad jag gör? Jag skulle säga tvärtom, cirkus gräver bra mycket mer. Jag har väldigt svårt att tro att cirkus är ond, är hon det luras hon jäkligt bra.

Även om jag inte fiskar efter ängeln har ju jag uttryckligen skrivit att det lär vara ofarligt att spekulera i med tanke på att käket misslyckades första natten.

Varför håller du då mig som troligt god baserat på att jag ställer många frågor, men cirkus som trolig ond trots att hon gräver betydligt mer? Det känns lite vanskligt och lite väl enkelt.

Jag tror att du har fel - jag tror inte alls hon har försagt sig - hon syftade tydligt på förra leken och helt rätt - då satt vi i lyan och hon refererar klockrent till den diskussionen. Så nej, jag tror inte hon är ulv baserat på det.
Jag skrev att jag är villig att ändra röst, men vet inte riktigt vart just nu. Dig blir jag inte klok på egentligen, du är rutinerad nog att kunna luras rejält om du är ulv men vill tro att du är god efter röstningen igår.
Så än får min röst idag stå kvar.

På vilket sätt hjälper det dom onda? Dom VET ju med största sannolikhet vem ängeln är redan.
Inte ledarvargen väl? Om den inte fått info från åskådarna eller så? Eller har jag missat något? Jag tänkler att Ulvarna kan villja upplysa ledaren om vem som är ängel, därför är jag skeptisk till pratet.

Jag har också tankar kring specialarna men jag håller nog mem helst till mig själv just nu.

På vilket sätt menar du att ängelpratet hjälper de onda? De bör ju rimligtvis känna till ängeln sen natt 1, under förutsättning att ängeln räddade sig själv?

Annars håller jag med om att det är lite för många som verkar veta lite för mycket, jag har försökt pussla ihop med med möjliga spionrader, men får inte riktigt till det.
SE svaret jag nyss skrev till cirkus.

Inte ledarvargen väl? Om den inte fått info från åskådarna eller så? Eller har jag missat något? Jag tänkler att Ulvarna kan villja upplysa ledaren om vem som är ängel, därför är jag skeptisk till pratet.

Jag har också tankar kring specialarna men jag håller nog mem helst till mig själv just nu.
Ah, där har du såklart en poäng. Så långt har jag inte ens tänkt...

även om vi bortser från att jag tycker det här är en svag 3edags röst. Så tycker jag den sista raden är skumm, vadå blir mer misstänkt, typ ränker du hänga på vad som bara(det förstår jag att du inte menar men)? känns ju ändå hyfsat viktigt att få ut en ond nu. (och med tanke på att det inte var någon dl. igår kväll så borde det ha hintats redan om någon hade siats ond) . Jag får obehagliga minnen av förra leken när q bara Hedinn måste vara ond och sedan en strömrösrnig på en god hedinn..

Alltså först å främst röstade jag på dig för att jag just då fann dig mest misstänkt(inte pga av "listan" vill jag poängtera jag tog upp mina tankar kring dig som ledarvarg innan du skrev den). Å jag ville gärna ha igång röstningen för tråden kändes allmänt väldigt avaktande och som att folk ville sprida/fiska misstankar utan att riktigt behöva ta ställning. Eftersom du var en av dom som disskuterades mest ville jag poängtera att jag kunde ändra om du tex fick mycket strömröster på svag grund. (tex om folk röstade enbar från "listan osv). Sen ville jag inte att någon skulle tro att du var siad ond(jag misstänkte dig ju redan efter första röstningen och la en tidig röst så jag ville varkligen poängera osäkerhet).

Jag han inte alls med i kaoset på slutet igår, jag behöver tid för att kunna reflektera vad som händer, det var mycket konstiga röster men så fort som jag började tänka en tanke hände något konstigare så då belöt jag att det helt enkelt var bäst att rösta efter min "gamla" tanke som utgick från första dagens röstningar. Tänkte ändra till Q pga konstig röst tyckte jag, men sen kom det massa röster på henne hux flux å då kände jag bara nääe skumt drev. Å sen Q och @cirkus skumt synkade röster på @Artline plus allt annat som hände. Det blev bara för mycket.
Så kort, ditt tal om experiment var inte sant, du röstade på mig för du misstänkte mig och ville att folk skulle följa. Det lter knappast som ett experiment. Sen var misstanken tydligen inte särskilt stark när du kunde tänka dig att ändra dig.

Och jo det var kaos i slutet.

Initialt så tyckte jag att @cirkus pratade onödigt mycket om ängeln men hon har ju rätt i att lyan med största sannolikhet redan vet vem det är och då spelar det ju mindre roll.
Jag har ingen info alls men ser att det var intressant med rösterna på @Lobelia igår och på ett sätt förstår jag @glömmerallt s fiskande men om det bara var just fiskande, varför ändrade inte ga rösten?

Ah, pizza!! :d

Jag kommer lägga undan Artline, LenaH och Lobelia för stunden. Även Elo och Karamelldrottningen lutar åt det goda hållet för mig och då är resten i lyan.

Så vem ska jag rösta på av glömmerallt, hemlig, Hedinn och Ceta?
Varför ser du inte Elo som potentiellt, ja hen kan ha gjort en felskrivning men jag reagerade på hens teoriinlägg där de som pekas ut som onda i stort är de som i min karta är potentiellt goda. Alltså det kan vara icke underbyggda nybörjarteorier så jag håller båda sidorna öppna för elo, men du håller honom åt det goda hållet om jag förstår det rätt.

Uteslutningsmetod till exempel
När det gäller Ceta har hon alla de jag tycker är skumma som goda och tvärt om. Skulle kunna vara typisk nybörjarulv som har jättesvårt att misstänka kollegor.

hemlg tycker jag har gjort det enkelt för sig leken igenom och desutom var hennes röst på elo extremt simpel och Elo har förklarat sig på ett rimligt sätt. Hon har knappt några andra teorier och visserligen tidsbrist men nej...

när det gäller dig så tycker jag att din röst på Lobelia sticker i ögonen på mig till exempwl.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar