Jag ber om ursäkt för att jag spelade lite hysteriskt igår. Men jag ville verkligen inte att ängeln skulle ryka. När jag tänkte varvet till så verkade det som om Q kunde vara ängel med viss info och då ville jag inte att hon skulle åka. Jag var lite korkad som inte tänkte ännu ett varv, men nu blev det i allafall inte en specialroll som åkte.

Det finns flera som jag tycker har agerat som goda och en av dom är LenaH, jag tror nämligen att hon fick samma tankar som jag fick.

Lyan däremot är ganska full.

Jag kan förstå hur du och Lena tänkte igår även om jag själv inte trodde på Q som ängel eftersom jag inte sett något som tytt på att Lena var siad.

Men jag tror faktiskt att hon trodde hon kunde vara siad och det borde innebära att hon är god.

Jag vågar inte godförklara henne helt men det känns osannolikt att hon skulle vara ulv.

Eftersom q åkte undrar jag om nån som röstade på Lobelia var förhäxad, så rösten inte räknades. Eller om det blev lottning.
Varför skulle ulvarna använda den förmågan så tidigt?

Är du oskyldigt god eller försöker du fiska efter bekräftelse ifrån siaren?

Jag kan förstå hur du och Lena tänkte igår även om jag själv inte trodde på Q som ängel eftersom jag inte sett något som tytt på att Lena var siad.

Men jag tror faktiskt att hon trodde hon kunde vara siad och det borde innebära att hon är god.

Exakt det kom jag fram till. Jag blev nojig att hon följde min röst för hon trodde att jag siat henne (jag tänkte henne som ängel som fått veta vem som var siad) . Jag tror att LenaH tänkte så också och just därför kan hon vara en möjligt god för mig.

Det kan man fråga sig . Å andra sidan kan de väl inte veta vilken röst som är förhäxad enligt det som LL skrev förut? Att de bara kan bestämma att förhäxa en bybos röst, det kan ju lika gärna vara en röst på en god vilket inte gynnar ulvarna och sannolikheten att goda hittar goda är större ju längre leken lider och att den förmågan då blir gynnsammare för ulvarna (eftersom då byborna kanske röstar på ulvar senare i leken). Å andra sidan kan just den ulven som har förmågan bli lynchad utan att den har använts eller så finns inga bybor kvar att förhäxa

Exakt det kom jag fram till. Jag blev nojig att hon följde min röst för hon trodde att jag siat henne (jag tänkte henne som ängel som fått veta vem som var siad) . Jag tror att LenaH tänkte så också och just därför kan hon vara en möjligt god för mig.
Men om LenaH är god, varför skulle hon tro att qitis var ängel och fått raden om att LenaH var siad när qitis röstade där?

Men om LenaH är god, varför skulle hon tro att qitis var ängel och fått raden om att LenaH var siad när qitis röstade där?

För att ingen av dom kunde veta vem som eventuellt hade siat LenaH men eftersom det inte var jag så blev det rörigt. Om Lena är god så visste hon att det inte var jag som siat henne- men fortfarande kunde q som möjlig ängel ha fått infon, bara det att hon (q)följde fel person.

1. Ceta
2. Glömmerallt
3. hemlig
4. Artline
5. Hedinn
6. cirkus
7. LenaH
8. qitis
9. Lobelia
10. Pegasus63
11. Blacksmithfarm
12. Elo
13. Karamelldrottningen

10 deltagare kvar
siare
ängel
tv1
tv2
bybor

ledare
trollpacka
ulvar

Min gissning är att det är 4 onda och 6 goda kvar.
Tvillingarna vet ju om varandra, jag hoppas att ängel och siare har hittat varandra åtminstone.

För att ingen av dom kunde veta vem som eventuellt hade siat LenaH men eftersom det inte var jag så blev det rörigt. Om Lena är god så visste hon att det inte var jag som siat henne- men fortfarande kunde q som möjlig ängel ha fått infon, bara det att hon (q)följde fel person.
Okej, jag tycker att det låter lite långsökt, men såklart inte omöjligt.

Vänta - varför skulle qitis ens ha fått info om vem som siats? Borde inte ängeln ha fått den? Verkar ju väldigt vanskligt av goda lyan att skicka den raden till någon random?

Vänta - varför skulle qitis ens ha fått info om vem som siats? Borde inte ängeln ha fått den? Verkar ju väldigt vanskligt av goda lyan att skicka den raden till någon random?
Den teorin gäller bara om Q hade varit ängeln.

Cirkus skriver om vad hon och Lena trodde igår. Tror jag. Annars håller jag med dig.

Oskyldigt god som försöker förstå hur ni andra tänker, för att kunna hitta en ond att rösta på.
Men hur jag ska få dig att tro mig vet jag inte.

Nytt år, nya tag. Inte ett dugg klokare i lek :p.

Vill gärna tro cirkus förklaring på den skumma röstningen. Men jag vet inte, har dock svårt tro att en ulv skulle sticka ut så. Omöjligt är det dock inte.
Artline tycks hålla med cirkus. Dom, åtminstone cirkus, tycks även vilja ha LenaH som god. Exakt varför har jag dock inte förstått. @cirkus @Artline <---
Art tycks också sätta karamell som ensam god.
Lobelia vill de ha som ängel, förstår inte varför.

Om jag utgår från det så vill jag ha glömmerallt som ond, som la första rösten på Lobelia. Även Hedinn borde klassas in där i så fall, som såg till att det blev lottning.

Elo och Ceta är då kvar, men har ingen aning om på vilken sida de befinner sig.

Varför Art är god kan jag dock inte riktigt förstå, r väl för att jag tycker hon kommunicerar väl med cirkus.

Om det här stämmer sitter förhoppningsvis nån god på ytterligare information genom en sia och/eller genom en rad från goda lyan.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar