Alla utom jag.
Så lyan outar sig i DL 2 för att få ut den du anser är Ängel. Och att jag är ängel baserar du på att GA, Hedin och Elo är ulvar. Jag får ju inte hinta om min roll men är det ett tänkbart scenario? Och sen är Lena eventuellt ulv för att hon försökte ändra rösten? Eller tror du att hon fejkade tidsbristen?

Det är intressanta teorier...

Förtydligande angående trollpackan då jag inser att trådstarten är otydlig: om trollpackan väljer att förtrolla så att en röst inte ska räknas så blir det lottning bland de bybor som röstat och en av rösterna räknas inte. Trollpackan pekar alltså inte ut en specifik deltagare som denne tror är bybo.

Förtydligande angående trollpackan då jag inser att trådstarten är otydlig: om trollpackan väljer att förtrolla så att en röst inte ska räknas så blir det lottning bland de bybor som röstat och en av rösterna räknas inte. Trollpackan pekar alltså inte ut en specifik deltagare som denne tror är bybo.
Detta innebär också att vad jag sa om spioninfo i början av leken inte riktigt stämmer. Möjliga rader om trollpackan är alltså:
Trollpackan förtrollar så en röst inte räknas
Trollpackan förtrollar siaren

Ber om ursäkt för att detta inte tydliggjordes innan, jag skyller på min gravidhjärna :o

Detta innebär också att vad jag sa om spioninfo i början av leken inte riktigt stämmer. Möjliga rader om trollpackan är alltså:
Trollpackan förtrollar så en röst inte räknas
Trollpackan förtrollar siaren

Ber om ursäkt för att detta inte tydliggjordes innan, jag skyller på min gravidhjärna :o

@Madalitso

Appropå gravidhjärnan:

Bara du inte börjar fråga efter matjesillspad med vispgrädde eller saltlakrits med vitlökssmör fortsätter vi i goda lyan räkna dig som tillräknelig:p

Så lyan outar sig i DL 2 för att få ut den du anser är Ängel. Och att jag är ängel baserar du på att GA, Hedin och Elo är ulvar. Jag får ju inte hinta om min roll men är det ett tänkbart scenario? Och sen är Lena eventuellt ulv för att hon försökte ändra rösten? Eller tror du att hon fejkade tidsbristen?

Det är intressanta teorier...

Njae alla dom behöver nödvändigtvis inte vara ulvar om du är ängel - ulvarna har säkert fått hjälp av nån god också.

Nej jag tror att LenaH tänkte samma sak om q som jag gjorde idag.

För att hon fick många röster - ulvarna vill såklart ha ut henne
Fast den här diskussionen hade jag och Lobelia tidigare idag när jag var tveksam till att qitis hade specialroll pga att hon gick ut hårt:
Men jag går uoppenbarligen hårt ut när jag är ulv enligt dig? Inte för att jag är det.

Va? Jag tycker inte du gått speciellt hårt ut nu? Snarare normalt.

Ja du får ju tycka som du gör men i mina ögon har du helt fel här.
Lobelia antyder alltså att hon själv gått ut hårt, vilket jag i sammanhanget tolkar som att hon inte borde ha en specialroll?

Njae alla dom behöver nödvändigtvis inte vara ulvar om du är ängel - ulvarna har säkert fått hjälp av nån god också.

Nej jag tror att LenaH tänkte samma sak om q som jag gjorde idag.
Menar du att LenaH trodde att qitis var ängel och därför ändrade rösten från henne?
Varför i så fall inte ändra till Lobelia om hon ville vara säker på att qitis inte skulle åka?

En snabb och väldigt enkel genomgång.

Lena och Cirkus gör mig mest förvirrad. Jag hade inte blivit förvånad om de var ulvar ihop. Men just nu är jag trött på att analysera dem och Lobelia så vi går vidare till resten.

Glömmerallt var väldigt snabbt på att rösta på Lobelia. Hon skrev att det var ett test för att se vilka som hänger på. Så hon kan vara en god som vill väl eller en ulv som tyckte Lobelia kunde lynchas.

Blacksmithfarm tycker jag känns som en god. Hon analyserade Lobelia teorin väl. Men igår kändes det också som att hon var vargen . Så jag vågar inte ha henne som helt god.

Karamelldrottningen: jag tycker nog hon känns som en ensam god. Om vi ska gå tillbaka till första dl. Jag tror definitivt att en ulv hade kunnat lägga en fjärderöst i det läget men jag tror inte att Karamelldrottningen hade gjort det.

Om både cirkus, Lena och Lobelia är goda så tror jag att ulvarna gömmer sig bland hemlig, Ceta , Elo och Hedinn som jag inte har någon åsikt om just nu. Alla de är nog inte onda.

Det är enkelt att det blir förvirrat i en situation där alla är rädda och stressade, men tyvärr öppnar den typen av bråk bara för de med onda planer. Därför är det inte förrens på morgonen som de inser att en av dom saknas, och då finns bara blodiga spår kvar.

blacksmithfarm var bybo.

DagDL imorgon (1/1) kl. 21.30.

Gott nytt år på er!

Efter att ha läst igenom de sista sidorna och tittat på gårdagens röster så tycker jag att cirkus teori om att ulvarna försökte ha ut Lobelia känns mer rimliga än att Cirkus och Lena ska vara ulvar ihop.

Jag litar sällan på cirkus eller Lena och fastar lätt i att vara misstänksam. Att jag inte blev käk kanske gör Cirkus till god? 😂 jag tycker alltid jag blir käk när Cirkus är ulv.

Känns skönt att det inte är någon mer lynch i år. Gott nytt år!!!

Tycker inte jag blev så mycket klokare nu.
Säger som Art, tur det inte är nån mer lynch i år.
Eller vi kanske borde lägga varsin röst precis efter midnatt....borde inte bli mer förvirrat i alla fall :p.

Hade en unge med totalt meltdown ikväll, därav min frånvaro här. Men känns som att det nog var bättre att inte vara här, alltså vad hände?? Vilken omöjlig och galen röstning.

Sen när både @karamelldrottningen och @cirkus försöker peka ut ängeln nu efter. Alltså va?
Har @cirkus fått en sia om ängeln från goda lyan, men är själv ledaren? Det är min fundering. Vill minnas att goda lyan gav ulven snurrfian två rader förra leken.
Förstår ju när jag skriver dessa rader att ulvarna blir glada om nån pekar ut deras ledare och då kan jag säga att jag inte är säker. Hade jag siat nån ond hade jag röstat mycket mycket tidigare.

Gissar att ulvarna försökte käka ängeln eftersom käket misslyckades, men det är ju dumt att peka ut ängeln för ledaren, som då kanske kommer försöka styra röstningen dit imorgon.
Ja det är väl bra att veta hur de onda tänker. Och då ha ett hum om vem som SKULLE kunna vara ängeln. Men det viktigaste är ändå att fokusera på vilka de ONDA är i första hand.
Om teorin stämmer så borde någon ond röstat på den de tror är ängeln. Det vore verkligen inte helt otänkbart.

och angående @cirkus är det rena cirkusen :rofl:

Nä men på riktigt så märkligt spelat av Cirkus. Kanske är en extremt förvirrad ledare :cautious: ??

Gott nytt år på er alla!!!
Och betänk att 2020 var ett underligt år! :D

3A4AFED0-C1A8-4B6F-8525-6D0725152CB0.webp

Ja det är väl bra att veta hur de onda tänker. Och då ha ett hum om vem som SKULLE kunna vara ängeln. Men det viktigaste är ändå att fokusera på vilka de ONDA är i första hand.
Om teorin stämmer så borde någon ond röstat på den de tror är ängeln. Det vore verkligen inte helt otänkbart.

och angående @cirkus är det rena cirkusen :rofl:

Nä men på riktigt så märkligt spelat av Cirkus. Kanske är en extremt förvirrad ledare :cautious: ??

Jag ber om ursäkt för att jag spelade lite hysteriskt igår. Men jag ville verkligen inte att ängeln skulle ryka. När jag tänkte varvet till så verkade det som om Q kunde vara ängel med viss info och då ville jag inte att hon skulle åka. Jag var lite korkad som inte tänkte ännu ett varv, men nu blev det i allafall inte en specialroll som åkte.

Det finns flera som jag tycker har agerat som goda och en av dom är LenaH, jag tror nämligen att hon fick samma tankar som jag fick.

Lyan däremot är ganska full.

Det är enkelt att det blir förvirrat i en situation där alla är rädda och stressade, men tyvärr öppnar den typen av bråk bara för de med onda planer. Därför är det inte förrens på morgonen som de inser att en av dom saknas, och då finns bara blodiga spår kvar.

blacksmithfarm var bybo.

DagDL imorgon (1/1) kl. 21.30.

Gott nytt år på er!
Gott Nytt År! :banana::bump::banana:

(ta i trä, och allt det där :cautious: )

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 429
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 781
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka