Jag kommer lägga undan Artline, LenaH och Lobelia för stunden. Även Elo och Karamelldrottningen lutar åt det goda hållet för mig och då är resten i lyan.

Så vem ska jag rösta på av glömmerallt, hemlig, Hedinn och Ceta?
Jag har druckit vin men lär nyktra till innan dl.

Jag håller med om det du skrev om Elo i inlägget innan det här. Men finns det någon annan anledning du lägger undan Elo?

Om man räknar och pusslar så borde det inte vara omöjligt att rösta ut en ulv?

(Buke verkar ha alkohollås 😂😂 helt plötsligt gick det inte att skriva)

Varför ser du inte Elo som potentiellt, ja hen kan ha gjort en felskrivning men jag reagerade på hens teoriinlägg där de som pekas ut som onda i stort är de som i min karta är potentiellt goda. Alltså det kan vara icke underbyggda nybörjarteorier så jag håller båda sidorna öppna för elo, men du håller honom åt det goda hållet om jag förstår det rätt.

Nja mer neutral skulle jag säga och rätt mkt som en ensam och förvirrad typ. Tror inte på henne mest i allafall som ulv

Varför ser du inte Elo som potentiellt, ja hen kan ha gjort en felskrivning men jag reagerade på hens teoriinlägg där de som pekas ut som onda i stort är de som i min karta är potentiellt goda. Alltså det kan vara icke underbyggda nybörjarteorier så jag håller båda sidorna öppna för elo, men du håller honom åt det goda hållet om jag förstår det rätt.

Jag vet inte men jag tycker att det ser ut som en förvirrad god även om hon och jag har helt olika lyor och goda. Kan vara för att hon gjorde sina felskrivningar och dessutom hade rimligt försvar som jag tycker det är lite mer stabilt, även om jag kan tänka in en annan parameter i försvaret som hon av naturliga skäl inte delger

Jag tror jag lämnar båda där hän för tillfället. Jag funderar över GA och "experimentet" som visade sig vara en vanlig misstanke som ledde till en röst. GA brukar inte ha problem att ändra sig och hon kunde ha gjort skillnad här men lät lotten avgöra i slutändan. Jag tror mer på valet att sian ska visa ond/god hittills än det mer osäkra att ta bort en byboröst.

Så kort, ditt tal om experiment var inte sant, du röstade på mig för du misstänkte mig och ville att folk skulle följa. Det lter knappast som ett experiment. Sen var misstanken tydligen inte särskilt stark när du kunde tänka dig att ändra dig.

Och jo det var kaos i slutet.
Jag har inte talat om något exprement ?

Jag skrev redan när jag röstade att misstanken var svag(om än den bästa för tillfället. den kvarstår för övrigt men nu finns det ju mer att gå på) så vad du menar med "tydligen" förstår jag inte.

Tycker du att cirkus gräver mindre än vad jag gör? Jag skulle säga tvärtom, cirkus gräver bra mycket mer. Jag har väldigt svårt att tro att cirkus är ond, är hon det luras hon jäkligt bra.

Även om jag inte fiskar efter ängeln har ju jag uttryckligen skrivit att det lär vara ofarligt att spekulera i med tanke på att käket misslyckades första natten.

Varför håller du då mig som troligt god baserat på att jag ställer många frågor, men cirkus som trolig ond trots att hon gräver betydligt mer? Det känns lite vanskligt och lite väl enkelt.
Nej, tycker inte alls cirkus gräver mindre än du. Tycker ni gräver på olika sätt dock. Och nånting i inläggen från Cirkus och Lena H efter DL2 skaver för mig.

Sen är jag långt ifrån säker på att du är god heller, men har andra som jag tror mer på. Men är öppen för att bli övertygad om motsatsen!

Men sen går jag mycket på känsla. Tycker det är väldigt svårt att analysera på djupet, men tänker att det förhoppningsvis kommer bli bättre med tiden om jag vågar fortsätta spela efter detta :p

Jag tror jag lämnar båda där hän för tillfället. Jag funderar över GA och "experimentet" som visade sig vara en vanlig misstanke som ledde till en röst. GA brukar inte ha problem att ändra sig och hon kunde ha gjort skillnad här men lät lotten avgöra i slutändan. Jag tror mer på valet att sian ska visa ond/god hittills än det mer osäkra att ta bort en byboröst.
Fast va jag gjorde väl visst skillnad när jag lät min röst stå kvar på dig för att jag inte ändra till Q?(skumt drev) det är ju inte så att jag röstade udda eller liknande eller undvek att vara avgörande.

"Baktanken" handlade enbart om när jag la rösten inte vilken röst jag la

Varför skulle ulvarna använda den förmågan så tidigt?

Är du oskyldigt god eller försöker du fiska efter bekräftelse ifrån siaren?
Någon kanske redan svarat men jag kör igenom vad som hänt sen i förrgår. :)

Hur skulle siaren veta vad som skett? Spionlyan vet ju men frågan är om det är en prioriterad rad att få ut och förutom det så spelar det väl ingen större roll?

Och egentligen var det här även ett svar till @hemlig

Uteslutningsmetod till exempel
När det gäller Ceta har hon alla de jag tycker är skumma som goda och tvärt om. Skulle kunna vara typisk nybörjarulv som har jättesvårt att misstänka kollegor.

hemlg tycker jag har gjort det enkelt för sig leken igenom och desutom var hennes röst på elo extremt simpel och Elo har förklarat sig på ett rimligt sätt. Hon har knappt några andra teorier och visserligen tidsbrist men nej...

när det gäller dig så tycker jag att din röst på Lobelia sticker i ögonen på mig till exempwl.
Tack undrade dock mest kring karamell, de fleta andra har du ju nämt och skrivit om.(sen att jag inte begriper är en annan sak) Ska du använda uteslutningsmetod för misstankar måste du ju tydligt motivera varför du tror övriga är goda.

Jag har förstår att du tycker alla röster på lobelia är skumma (vilket i sig är lite märkligt när du själv gjorde samma val men men.)

@LenaH Beter sig mycket märkligt vid lynchen igår, om det är en ond som vill spela desperat god och göra alla möjliga konstiga saker eller om det är en desperat god vet jag inte.
LenaHs röständring i slutet av Dl2 kan jag inte heller greppa lite. Stämmer det hon skriver i citatet nedan?
Jag tror det var nån mer som undrat men jag tycker inte mina röster i förrgår var så konstiga, jag tyckte q var skitskum och la min röst där, fortsatte sen läsa igenom samtidigt som jag försökte hålla ett öga på vad som hände i realtid och då blev q så skum att jag insåg att hon inte borde vara ond och ändrade då så fort jag kunde, bara för att få bort min röst.

@karamelldrottningen valde jag bara för att jag inte kände mig tillräckligt misstänksam mot någon av de andra det stod mellan och för att jag kunde formulera en teori mot henne.

Klarare nu? :)

Jag kommer lägga undan Artline, LenaH och Lobelia för stunden. Även Elo och Karamelldrottningen lutar åt det goda hållet för mig och då är resten i lyan.

Så vem ska jag rösta på av glömmerallt, hemlig, Hedinn och Ceta?
Jag känner mig inte så säker på @Elo och @karamelldrottningen men jag är med på att de inte är de mest misstänkta just nu.

För mig sticker @hemlig och @glömmerallt ut mest just nu, @Ceta lägger jag på samma nivå som Elo, jag kan inte läsa dem iom att de är så nya. :)

@Hedinn har märkligt nog smugit under radarn för mig än så länge men jag vet av erfarenhet att jag ofta tycker hon verkar god även när hon inte är det.

ga tycker jag är skum pga rösten på @Lobelia igår, det skulle fiskas lite men sen kom det inget utfall av det?
hemlig lägger en jätteenkel röst på Elo idag trots att jag också tror på förklaringen om lyan (fast jag är lite skeptisk till spridandet av misstankar om att jag skulle ändrat röst två gånger). Alibi på en ulvkompis?

Initialt så tyckte jag att @cirkus pratade onödigt mycket om ängeln men hon har ju rätt i att lyan med största sannolikhet redan vet vem det är och då spelar det ju mindre roll.
Jag har ingen info alls men ser att det var intressant med rösterna på @Lobelia igår och på ett sätt förstår jag @glömmerallt s fiskande men om det bara var just fiskande, varför ändrade inte ga rösten?

Ah, pizza!! :d

Nu läser du nog slarvigt jag har aldrig påståt att det bara skulle vara fiskande och jag har svarat på varför jag inte ändrade, se förklaringarna till lobelia bla inlägg 418.

Jag höll @cirkus som god iförra leken pga utstickande röständringar, då var hon den ondaste av onda:cautious: Så just det är det som gör henne mest misstänkt tycker jag. :laugh:
Så du tänker att jag gör likadant i den här leken om jag skulle vara ulv? Så korkad är jag inte ens fast jag är lite bakis idag.

Nu läser du nog slarvigt jag har aldrig påståt att det bara skulle vara fiskande och jag har svarat på varför jag inte ändrade, se förklaringarna till lobelia bla inlägg 418.
Sorry, jag läser ikapp och hoppar lite mellan sidorna. :)

Men det här reagerar jag på:
"Baktanken" handlade enbart om när jag la rösten inte vilken röst jag la
Det spelar väl alltid roll vilken röst man lägger? Alltså, jag har gjort liknande för att se vad som händer men då har jag alltid haft en agenda med det och här tycker jag inte att du kommit med ett tydligt svar. :)

Vilket utfall hoppades du på?

Måste ha denna senare. :)

DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
Käk misslyckas

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:06 hemlig röstar på cirkus
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.33 Ceta röstar därför på Blacksmithfarm
20.33 qitis röstar på LenaH
20.56 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.12 cirkus ändrar till Artline
21.13 LenaH röstar på qitis
21.14 Elo röstar på Lobelia
21.15 Lobelia röstar på Q
21.17 qitis ändrar till Artline
21.19 Artline röstar på Qitis
21.25 Cirkus krånglar och ändrar till Lobelia
21.26 Hedinn röstar på Lobelia
för sen LenaH ändrar röst till karamelldrottningen

Qitis - bybo
Käk Bsf

Så du tänker att jag gör likadant i den här leken om jag skulle vara ulv? Så korkad är jag inte ens fast jag är lite bakis idag.
Nä jag tänker att du är väldigt bra på att luras och bete dig som god även när du är ond.

Sen stör det lite att du misstänker mig(och andra) för samma sak som du själv gjorde i förra röstningen det är okej för dig att ha tyckt hellre lobelia än Q men inte för någon annan?

Dessutom vet vi Qs roll men inte lobelias så jag får inte alls ihop hur du tänker tycker inte teorierna går ihop jag blir bara förvirrad av dem.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?