Jag tycker personligen att det är skumt att våga lägga en andra röst utan något "riktigt" att gå på, jag kan förstå det för att rädda sig själv men som i Gabbys fall tycker jag att det känns skumt.

huh... jag tycker det är bättre att rösta på den man tycker är skummast oavsett hur många röster den har. Sen är jag själv en jäkla fegis och vågar inte alltid det själv när jag inte har något alls att gå på egentligen... Men det är mest för att min egen känsla nästan alltid visat sig vara fel. :p

Men varför inte? Alltså, om du kommenterar min kommentar till min tolkning av vad hon skrev, varför inte läsa stycket jag citerar precis ovanför och bilda dig en egen uppfattning? Varför gå på vad jag skriver, utan att kontrollera bakgrunden och skriva vad du tycker själv?

Tycker detta av bollen är det skummaste idag, därför: mammas röstar på bollen__
Jag skrev inte att jag inte läst, och jag skrev inte att jag inte hade en egen uppfattning. Jag kommenterade bara kring du skrev just då. Jag mobilleker och skriver det jag får till och sen skickar jag iväg det så det inte ska försvinna. Det betyder inte att jag inte läst och reflekterat över annat, som jag tar med senare eller behåller i mitt huvud. Alla reagerar på olika saker och skriver på olika sätt. :)

cirkus
Lenis
Mammas
quarter4ever
Gabby_Ossi
Mistimed
Snurrfian
fio
bollen__
Derring-Do
hemlig
Hedinn
Idahoe - Ulv
Ferrari

Röstlista DL1 kl 21.30

17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 I
dahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn

Hedinn missar att rösta

Jag skrev inte att jag inte läst, och jag skrev inte att jag inte hade en egen uppfattning. Jag kommenterade bara kring du skrev just då. Jag mobilleker och skriver det jag får till och sen skickar jag iväg det så det inte ska försvinna. Det betyder inte att jag inte läst och reflekterat över annat, som jag tar med senare eller behåller i mitt huvud. Alla reagerar på olika saker och skriver på olika sätt. :)

Jag hänger bara inte med, alltså om du inte värderat inlägget jag reagerat på, vad är då min reaktion värd?

Jag hänger bara inte med, alltså om du inte värderat inlägget jag reagerat på, vad är då min reaktion värd?
Men jag har ju inte skrivit att jag inte inte värderat inlägget du reagerade på? Jag hänger inte med alls i vad du försöker få fram. Jag har bara inte skrivit vad min värdering var, jag skrev om din reaktion just då.

huh... jag tycker det är bättre att rösta på den man tycker är skummast oavsett hur många röster den har. Sen är jag själv en jäkla fegis och vågar inte alltid det själv när jag inte har något alls att gå på egentligen... Men det är mest för att min egen känsla nästan alltid visat sig vara fel. :p

Jag håller med både dig och @Snurrfian . Klart man ska rösta på den man tycker är mest misstänkt, men samtidigt är en andraröst (eller röst som lägger upp nån för lynch oavsett antalet som är aktuellt egentligen) nåt som bör vara lite mer underbyggt än typ en förklädd bop eller dylikt. Det ena utesluter inte det andra imho :)

Herregud FÖRLÅT!!
Nu gick det ju bra ändå, men jag hade troligtvis röstat på bollen__ pga kommentarerna utan förklaring, även om jag nu inte är så säker på att det tyder på ondska.

Men jag har ju inte skrivit att jag inte inte värderat inlägget du reagerade på? Jag hänger inte med alls i vad du försöker få fram. Jag har bara inte skrivit vad min värdering var, jag skrev om din reaktion just då.
Fast det var ju just det jag frågade om, din värdering av DDs inlägg. :)

Eftersom jag själv inte såg det Mammas reagerade på så blir det ju extra intressant när någon håller med men inte kan svara på varför.

Yes en Ulv! Grymt! å jag som tänkte ändra röst i sista sekund för jag tyckte idahoe verkade så god :o sicken tur att jag tänkte att leken får ha sin gång :D

De flesta verkar tro att 4 onda är rimligast.
Det skulle lämna 3 stycken nu. (enkel matte är jag bra på serru :cool: )

hemlig och Gabby_Ossi röstade på Idahoe. Medan jag inte kan avskriva eventuell alibiröstning står de kanske inte högst på min lista över misstänkta just nu.

Jag håller med både dig och @Snurrfian . Klart man ska rösta på den man tycker är mest misstänkt, men samtidigt är en andraröst (eller röst som lägger upp nån för lynch oavsett antalet som är aktuellt egentligen) nåt som bör vara lite mer underbyggt än typ en förklädd bop eller dylikt. Det ena utesluter inte det andra imho :)

För all del, men i alla fall jag tycker det är lite lättare att teoria vidare (även längre fram i spelet) om inte alla röster är så väldigt utspridda de första DLs:en. Ponera att alla röstat på varsin spelare. Ingen hade haft någon aning om vad som egentligen blev avgörande i DL:en. Borgmästaren? Röstfifflaren? Lottning? Det hade varit supersvårt att utläsa något alls. Ju mer info vi har desto bättre, och vem som röstat på vem (och vilken roll den hade) är en typ av info.
Sen kan man väl argumentera för att möjlig borgmästare/röstfifflare är bra info också. Men den ser jag helst inte att lyan får. :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar