Nu har jag kommit hem, städat kylskåpet, packat upp, städat rummet, sorterat bort gamla/trasiga underkläder och gjort mig av med en hel hög gamla papper jag sparat på ett par år.
Sen mitt senaste inlägg har detta hänt:
Idahoe funderar kring fördelningen goda/onda, funderar sen även över skillnaden psykopat/självmordsbombare och lite kring hur självmordsbombaren fungerar.
Påpekar även för mig att ängeln är immun mot självmordsbombaren.
Tycker sen att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. (Jag förstår tanken, men tror själv att de rollerna i början av leken i värsta fall kan stjälpa lika väl som hjälpa (minns ångesten när jag spelade som borgmästare sist, jag visste ju
ingenting. Tänk om min röst blev avgörande för att en god åkte ut när det annars hade lottats mellan den och en potentiell ond?
), men ju mer kvalificerade gissningar de kan göra eller om de skulle få extrainfo från siare/åskådare desto större fördel blir de för goda sidan, helt klart!)
Funderar sen kring lyans hyss och röstfifflaren, en fundering
Hedinn svarar på baserat på hur det varit i tidigare lekar.
Skämtar om att det är ulvigt att byta namn. Kan inte se min fina avatar?
Förtydligar att hennes kommentar om mitt namnbyte var ett skämt som svar till Mammas.
Tycker hemligs röst på henne inte är en stark misstanke.
Ferrari tittar in och skriver ett kort inlägg om att 4 onda är det mest logiska.
Lenis kommer också in i leken, alla har därmed också hittat leken om jag förstått det rätt. Frågar LL om röstfifflarens göromål hamnar i spioninfon.
Mammas konstaterar att det varit lite diskussioner om roller, ev. fördelning. Men tycker inget är direkt misstänkt. Har förståelse för att folk har ett liv... (
)
Nämner Idahoes misstanke om namnbyte, men som uppenbart skämtsam.
Fio ska bort och måste rösta snart, röstar 2,5 timme senare på Q för att hon krånglar till saker som vanligt. En teori hon inte kan försvara med mer än att hon inte har något annat att gå på. Men har ändå tid att komma in igen innan DL och ändra om något annat dyker upp. Lite udda kanske? Men hellre en förtäckt BOP som försäkring än missa att rösta, alla gånger.
Hemlig tror att hon kommer somna snart och vill därför även hon rösta. Röstar 6 minuter senare på Idahoe med en motivering jag inte riktigt följer, har läst inlägget hon citerar och hennes motivering ett par gånger men följer ändå inte. Om
@hemlig inte somnat än får du gärna utveckla?
Q kommer in och utvecklar hur hon tänkte kring rollfördelningen, håller med heddan om att 4 onda kan vara rimligt. Frågar LL om lyan får trolla/få spioninfo samtidigt eller om det är en sak/dygn. Frågar senare om ättlingen. Frågar Fio vad det är hon krånglar till (med tanke på fios röst), och antar att hon inte hade något bättre att komma med.
Skriver sen ett längre inlägg och nämner Fio, hemlig och Idahoe. Tycker inte det är helt ovanligt att de som skrivit mycket i början får röster på sig DL1 eftersom man inte har något annat att gå på. Vet inte vart hon har fio men ska försöka bortse från det faktum att hon röstat på henne eftersom det alltid är lätt att misstänka någon som röstar på en. Tror inte hemlig och Idahoe står på samma sida i leken om inte någon i lyan spelar högt. Tycker hemligs röst är "lätt".
Snurrfian känner inte att hon har så mycket att bidra med.
DD pekar på när jag missat att ängeln är immun och menar på att det ofta sägs att ulvar slarvläser, men tycker att just en sån sak borde lyan ha koll på...
Och jag inser att jag inte hinner göra klart detta, ni började ju skriva nu.
Men då är det nåååågra funderingar och sammanställningar iaf. Nu ska jag läsa resten. Jag har även läst löpande, så vad som skrivits i nyare inlägg är inte med. Jag har heller inte teoriat som jag brukar för att försöka vara mer tidseffektiv, om någon känner att jag inte återgett denne på ett korrekt sätt så ber jag om ursäkt, protestera så kan jag leta upp och länka inlägget så alla kan läsa det själv. Jag har försökt sammanställa och återge så gott som möjligt.