Det jag reagerat på hittills är @Derring-Do som tydligt påpekar att Q inte går att lita på. Är det ett sätt för henne att få folk misstänksamma mot henne.

Ferrari röstar på DD
För att hon tydligt påpekar att Q inte går att lita på, och i nuläget så kan ingen god lita på någon utan det är bara dom onda som vet vilka som är på motsatt lag.

Men alltså, om jag skulle försöka hitta något misstänkt i Idahoes inlägg så skulle det i så fall vara att hon som potentiell ulv kanske vill försöka trolla röstfifflaren, inte nåt om hur lyan skulle rösta om de skulle hitta borgmästaren (hur de nu skulle göra det?)

Det här är lite konstigt, för jag tycker nog att Idahoes inlägg resonerar runt både borgmästare och röstfifflare. Sen tycker jag nog att hela uttrycket att Ida som potentiell ulv kanske vill försöka är en rätt konstigt tolkning av DD

Nu är jag tillbaka från familjemiddag - lätt panikslagen över att det kanske fanns massor av inlägg att läsa - så med en viss lätttnad konstaterar jag att det inte har hänt jättemycket

Jag funderar lite på bollens__s reaktion runt Mammas reaktion på DDs reaktion på mistimed. jag får inte riktigt ihop detta - vad är egentligen vad? är något märkligt eller inte?

Sen funderar jag lite på DD och hennes q-noja utan att hon egentligen reagerar på vad själva Q har skrivit, snarare är reaktionen på fios teori.
hm intressant angående DD!
Hon brukar ju alltid framhäva det om mig så jag reagerade inte direkt på det så som så
Men det börjar kännas lite uttjatat egentligen även om jag visst tror att jag traumatiserade henne där i hennes första lek. men det var ju massa månader sedan så det borde ju vara dags att släppa det nu faktiskt........

Hon brukar ju alltid framhäva det om mig så jag reagerade inte direkt på det så som så
Men det börjar kännas lite uttjatat egentligen även om jag visst tror att jag traumatiserade henne där i hennes första lek. men det var ju massa månader sedan så det borde ju vara dags att släppa det nu faktiskt........
Nåja vissa saker hänger ju med oavsett om det blir uttjatat eller inte, hur mycket har det inte tjatats om att jag är snurrig? Visst kan jag snurra till det ibland men inte värre än någon annan men ändå hänger det ständigt kvar.

Röstlista DL1 kl 21.30

17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 I
dahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD

Idahoe 1
quarter4ever 1
Snurris 1
Fio 1
DD 1

Nu har jag kommit hem, städat kylskåpet, packat upp, städat rummet, sorterat bort gamla/trasiga underkläder och gjort mig av med en hel hög gamla papper jag sparat på ett par år. :cautious:

Sen mitt senaste inlägg har detta hänt:
Idahoe funderar kring fördelningen goda/onda, funderar sen även över skillnaden psykopat/självmordsbombare och lite kring hur självmordsbombaren fungerar.
Påpekar även för mig att ängeln är immun mot självmordsbombaren.
Tycker sen att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. (Jag förstår tanken, men tror själv att de rollerna i början av leken i värsta fall kan stjälpa lika väl som hjälpa (minns ångesten när jag spelade som borgmästare sist, jag visste ju ingenting. Tänk om min röst blev avgörande för att en god åkte ut när det annars hade lottats mellan den och en potentiell ond? :nailbiting: ), men ju mer kvalificerade gissningar de kan göra eller om de skulle få extrainfo från siare/åskådare desto större fördel blir de för goda sidan, helt klart!)
Funderar sen kring lyans hyss och röstfifflaren, en fundering Hedinn svarar på baserat på hur det varit i tidigare lekar.
Skämtar om att det är ulvigt att byta namn. Kan inte se min fina avatar? :eek: :confused: :cry:
Förtydligar att hennes kommentar om mitt namnbyte var ett skämt som svar till Mammas.
Tycker hemligs röst på henne inte är en stark misstanke.

Ferrari tittar in och skriver ett kort inlägg om att 4 onda är det mest logiska.

Lenis kommer också in i leken, alla har därmed också hittat leken om jag förstått det rätt. Frågar LL om röstfifflarens göromål hamnar i spioninfon.

Mammas konstaterar att det varit lite diskussioner om roller, ev. fördelning. Men tycker inget är direkt misstänkt. Har förståelse för att folk har ett liv... (:cautious: :confused:)
Nämner Idahoes misstanke om namnbyte, men som uppenbart skämtsam.

Fio ska bort och måste rösta snart, röstar 2,5 timme senare på Q för att hon krånglar till saker som vanligt. En teori hon inte kan försvara med mer än att hon inte har något annat att gå på. Men har ändå tid att komma in igen innan DL och ändra om något annat dyker upp. Lite udda kanske? Men hellre en förtäckt BOP som försäkring än missa att rösta, alla gånger.

Hemlig tror att hon kommer somna snart och vill därför även hon rösta. Röstar 6 minuter senare på Idahoe med en motivering jag inte riktigt följer, har läst inlägget hon citerar och hennes motivering ett par gånger men följer ändå inte. Om @hemlig inte somnat än får du gärna utveckla? :p

Q kommer in och utvecklar hur hon tänkte kring rollfördelningen, håller med heddan om att 4 onda kan vara rimligt. Frågar LL om lyan får trolla/få spioninfo samtidigt eller om det är en sak/dygn. Frågar senare om ättlingen. Frågar Fio vad det är hon krånglar till (med tanke på fios röst), och antar att hon inte hade något bättre att komma med.
Skriver sen ett längre inlägg och nämner Fio, hemlig och Idahoe. Tycker inte det är helt ovanligt att de som skrivit mycket i början får röster på sig DL1 eftersom man inte har något annat att gå på. Vet inte vart hon har fio men ska försöka bortse från det faktum att hon röstat på henne eftersom det alltid är lätt att misstänka någon som röstar på en. Tror inte hemlig och Idahoe står på samma sida i leken om inte någon i lyan spelar högt. Tycker hemligs röst är "lätt".

Snurrfian känner inte att hon har så mycket att bidra med.

DD pekar på när jag missat att ängeln är immun och menar på att det ofta sägs att ulvar slarvläser, men tycker att just en sån sak borde lyan ha koll på...

Och jag inser att jag inte hinner göra klart detta, ni började ju skriva nu. :p Men då är det nåååågra funderingar och sammanställningar iaf. Nu ska jag läsa resten. Jag har även läst löpande, så vad som skrivits i nyare inlägg är inte med. Jag har heller inte teoriat som jag brukar för att försöka vara mer tidseffektiv, om någon känner att jag inte återgett denne på ett korrekt sätt så ber jag om ursäkt, protestera så kan jag leta upp och länka inlägget så alla kan läsa det själv. Jag har försökt sammanställa och återge så gott som möjligt.

Jag vill inte rösta i absolut sista minuten men lyckades ju så där lagom bra med att hitta något skumt (men jag lyckades tydligen skriva något skumt när jag försökte :p). Dock måste jag säga att Lenis röst på Snurrfian verkligen känns som att kasta sten i glashus, när hon själv bara kommit med en fråga om spionrader.

Derring-Do röstar på Lenis

för hon om någon smyger väl?

Tycker Snurrfian brukar vara duktig på att smyga under radarn när hon är ond, och detta inlägg känns som ett sådant man som ond kan skriva bara för att ha visat sig utan att sticka ut. Noterar lite vad som hänt och sedan en kommentar om att Q kan vara både god o ond, ja det är som vanligt för oss alla, och särskilt för Q där just den kommentaren brukar dyka upp då o då.

I brist på bättre är detta det enda jag hittat än, försöker titta in igen innan DL!

Lenis röstar på Snurrfian

Det jag reagerat på hittills är @Derring-Do som tydligt påpekar att Q inte går att lita på. Är det ett sätt för henne att få folk misstänksamma mot henne.

Ferrari röstar på DD
För att hon tydligt påpekar att Q inte går att lita på, och i nuläget så kan ingen god lita på någon utan det är bara dom onda som vet vilka som är på motsatt lag.
Och om det isåfall är så att hon ville försöka hålla..mistimed...åt det goda hållet? Så skulle det ju kunna vara ett litet försöka av DD att hålla en kollega lite god och misstänka en isåfall eventuellt god Q?
bollen__ röstar på..mistimed

Jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag, nog för att jag tycker att @fio gör det väldigt lätt för sig, men å andra sidan så är det fler som gör det lätt för sig. Jag borde lägga en andra röst på någon för att inte risker att åka ut men å andra sidan så vet jag inte om de har viktigare roller än vad jag har. Jag vet att en del tycker att det är misstänkt att inte rädda sig själv men i första dl?

Jag tänker vidare att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. En dold extra röst från röstfifflaren plus att borgmästaren har utslagsröst och alltså i praktiken räknas som två röster om det skulle bli jämnt. Plus att denne kan lägga ännu en extra röst vid ett tillfälle.
Alltså 2-3 extra röster om det skulle behövas.

Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?

Nästa sak jag reagerade på var detta, tycker att just dethär med "stor fördel" tycker jag känns som ett synsätt från onda sidan, att man alltid ser den andra sidans styrkor mer. Medans det lika gärna kan bli till en nackdel för goda sidan om nu personerna med extraröster inte har t.ex. hunnit få någon info.

Och någon måste väl lägga en första "skum andraröst" :nailbiting:

Gabby_Ossi röstar på Idahoe

hm vill inte heller vara sist ut med att rösta nu
jag reagerar på bollen__ som verkar vilja få mig till god och inte röstar på DD utan istället på Mistimed trots att hennes teori går ut på att DD skulle vara ond?_eller läser jag jättedåligt?

skummast för mig blev nu bollen__ så jag lägger min röst där

quarter4ever röstar på bollen__
det känns som hon försöker god/ ond förklara en hel massa folk direkt och det känns för mig ulvigt

Och om det isåfall är så att hon ville försöka hålla..mistimed...åt det goda hållet? Så skulle det ju kunna vara ett litet försöka av DD att hålla en kollega lite god och misstänka en isåfall eventuellt god Q?
bollen__ röstar på..mistimed

Varför röstar du inte på DD om du tror att hon och mistimed är kollegor?

Röstlista DL1 kl 21.30

17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 I
dahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__

Idahoe 2
quarter4ever 1
Snurris 1
Fio 1
DD 1
Lenis 1
mistimed 1
bollen 1

Alltså, jag försöker släppa det, men det ligger liksom kvar ändå att hur jag än gör så vågar jag inte lita på mitt intryck av dig, med följden att jag inte vågar rösta på dig när jag tror du är skum, och inte vågade skydda dig när jag var ängel (förlåt :o), och då är det väl bättre att jag är öppen med min noja så andra kan ta mina inlägg om dig med en nypa salt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar