Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför? Fem ulvar känns väl kanske mindre troligt men fyra känns väl fullt rimligt på 14 deltagare? Även om två kan dra med sig en varsin så blir det ju en tredjedel när man räknar bort de två goda ((14-2)/3=4).eller ja lite kortfattat
om två ulvar ( psykopat och självmordsbombare kan dra med sig en god när de dör så är det orimligt att räkna med 1/3 av lekdeltagarna från början som onda)
Men vänta nu, då hänger jag inte med. De kan väl inte göra sig av med ängeln med hjälp av självmordsbombare?Om ulvarna har ett jäkla flyt skulle de kunna använda ett hyss direkt och lyckas få spionraden om vem ängeln skyddar och på så sätt enkelt göra sig av med den genom drev eller självmordsbombare (förutsatt då att ängeln skyddat sig själv)
Ängel – kan varje natt skydda en spelare (nattDL). Immun mot självmordsbombaren
Men vänta nu, då hänger jag inte med. De kan väl inte göra sig av med ängeln med hjälp av självmordsbombare?
Citerar LL
Jag skulle gissa på att det bara är den öppna rösten som trollas i ett sånt läge, baserat på hur det funkat i andra lekar jag deltagit i, men @Niyama bör väl kunna ge ett säkrare svar.Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?
Vi hoppas på detJag skulle gissa på att det bara är den öppna rösten som trollas i ett sånt läge, baserat på hur det funkat i andra lekar jag deltagit i, men @Niyama bör väl kunna ge ett säkrare svar.
Så det var lite tankar från mig. Huruvida onda eller goda väljer att använda extra förmågor tidigt eller inte törs jag inte ens försöka spekulera i , jag är tillräckligt förvirrad ändå med en del extra roller att hålla i huvudet, en del jag inte spelat med mycket förut och så folk som byter namn (klart ulvigt för övrigt, försöker gömma sig bakom nytt namn! )