Hade glömt leken fram till jag fick ett PM! :p men fick det, kom ihåg leken och nu är jag här! Wee!

(Nu ska jag sova! :D)

Det slog mig just att imorgon torsdag kommer jag att vara väldigt frånvarande om jag lever så långt, jag har lite förträngt att jag ska jobba som tävlingsledare hela dagen. :o Samling kl 07 och finalmatchen beräkns starta 19:00... Sen är det städning efter det... Fungerar allt som det ska under dagen så kanske jag hinner ha koll på leken, men det finns viss risk att jag får snabbläsa strax innan röstning. :crazy:

eller ja lite kortfattat
om två ulvar ( psykopat och självmordsbombare kan dra med sig en god när de dör så är det orimligt att räkna med 1/3 av lekdeltagarna från början som onda) :)
Varför? Fem ulvar känns väl kanske mindre troligt men fyra känns väl fullt rimligt på 14 deltagare? Även om två kan dra med sig en varsin så blir det ju en tredjedel när man räknar bort de två goda ((14-2)/3=4).

Men vad tusan, jag har ju jättebra med tid idag när jag ändå bara åker tåg. Det har inte hänt mycket sen Niyama deklarerade att alla fått roller, så jag får väl kolla på vad jag kan.

Deltagare
cirkus
Lenis
Mammas
quarter4ever
Gabby_Ossi
Mistimed
Snurrfian
fio
bollen__
Derring-Do
hemlig
Hedinn
Idahoe
Ferrari

Jag TROR de enda som inte hittat hit än är Lenis och Ferrari?

14 deltagare
6 goda specialroller
2 onda specialroller

Det har varit lite resonerande kring antal onda, jag tror 5 onda på 14 deltagare är osannolikt. 4 st känns mer rimligt. Kanske så lite som 3 med tanke på hyssen och att 2 av dem kan dra med sig goda när de dör... Åh andra sidan har goda åskådare som kan hjälpa till allt eftersom, så 3 st känns kanske ändå mindre sannolikt än 4.
Med 4 onda har vi 2 ulvar och 4 bybor
Med 3 onda har vi 1 ulv och 5 bybor.
Om jag räknat rätt. :p

Om ulvarna har ett jäkla flyt skulle de kunna använda ett hyss direkt och lyckas få spionraden om vem ängeln skyddar och på så sätt enkelt göra sig av med den genom drev eller självmordsbombare (förutsatt då att ängeln skyddat sig själv). Jag tror aldrig jag spelat med en självmordsbombare innan, är det sannolikt att den skulle använda sin förmåga tidigt om lyan tror sig hittat en viktig god specialroll eller skulle den avvakta lite och se om den går att lyncha istället?

Okej nu har jag fått roll och kollat igenom leken.
Jag tror som andra att det kan vara 4 eller kanske till och med 3 onda, med tanke på att de har både självmordsbombare och psykopat och kan göra hyss.
Funderar lite på psykopat vs självmordsbombare, kommer inte ihåg om jag spelat med dem innan. Båda kan dra med sig en god när de lynchas men Vad som skiljer dem åt är alltså att självmordsbombare kan välja att dö, har jag fattat rätt då? Kan den göra det när som helst eller är den dl-bunden?

Om ulvarna har ett jäkla flyt skulle de kunna använda ett hyss direkt och lyckas få spionraden om vem ängeln skyddar och på så sätt enkelt göra sig av med den genom drev eller självmordsbombare (förutsatt då att ängeln skyddat sig själv)
Men vänta nu, då hänger jag inte med. De kan väl inte göra sig av med ängeln med hjälp av självmordsbombare? O_o

Citerar LL
Ängel – kan varje natt skydda en spelare (nattDL). Immun mot självmordsbombaren

Jag tänker vidare att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. En dold extra röst från röstfifflaren plus att borgmästaren har utslagsröst och alltså i praktiken räknas som två röster om det skulle bli jämnt. Plus att denne kan lägga ännu en extra röst vid ett tillfälle.
Alltså 2-3 extra röster om det skulle behövas.

Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?

Så det var lite tankar från mig. Huruvida onda eller goda väljer att använda extra förmågor tidigt eller inte törs jag inte ens försöka spekulera i , jag är tillräckligt förvirrad ändå :p med en del extra roller att hålla i huvudet, en del jag inte spelat med mycket förut och så folk som byter namn :cautious: (klart ulvigt för övrigt, försöker gömma sig bakom nytt namn! O_o :p )

Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?
Jag skulle gissa på att det bara är den öppna rösten som trollas i ett sånt läge, baserat på hur det funkat i andra lekar jag deltagit i, men @Niyama bör väl kunna ge ett säkrare svar. :)

Hittat hit. Ser att det spånas på roller. Känns lite som att 4 onda är det mest logiska då två onda drar med en god i döden.

Så det var lite tankar från mig. Huruvida onda eller goda väljer att använda extra förmågor tidigt eller inte törs jag inte ens försöka spekulera i , jag är tillräckligt förvirrad ändå :p med en del extra roller att hålla i huvudet, en del jag inte spelat med mycket förut och så folk som byter namn :cautious: (klart ulvigt för övrigt, försöker gömma sig bakom nytt namn! O_o :p )

Men jag behöll ju iaf min avatar! :D Fina trollet! :love::love:

Här har varit lite diskussioner om roller, ev fördelning, men inget direkt misstänkt. En del har inte skrivit så mycket, men iom att det är en veckodag är det inte så märkligt, folk jobbar ju även om det är mellandagar. Och även om folk är lediga tenderar en del ju att prioritera andra saker före leken, typ livet. :p

@Idahoe är den enda som uttalat en misstanke hittills vad jag sett? Och den är pga namnbyte, så tycker att den är uppenbart skämtsam, så inte ens där finns det någon substans. :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025