Stämmer!Jag skulle gissa på att det bara är den öppna rösten som trollas i ett sånt läge, baserat på hur det funkat i andra lekar jag deltagit i, men @Niyama bör väl kunna ge ett säkrare svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer!Jag skulle gissa på att det bara är den öppna rösten som trollas i ett sånt läge, baserat på hur det funkat i andra lekar jag deltagit i, men @Niyama bör väl kunna ge ett säkrare svar.
Ja, och borgmästarens extra röst.@Niyama Hur är det med röstfifflaren, kommer nån info om det via spionrader?
Jag ser ju tyvärr inte den, men jag tror digMen jag behöll ju iaf min avatar! Fina trollet!
För att förtydliga för säkerhets skull : JA det var menat som ett skämt och ingen allvarlig misstanke@Idahoe är den enda som uttalat en misstanke hittills vad jag sett? Och den är pga namnbyte, så tycker att den är uppenbart skämtsam, så inte ens där finns det någon substans.
Med reservation för att jag kanske ändrar mig innan DL (om jag är vaken )...hemlig röstar på IdahoeJag tänker vidare att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. En dold extra röst från röstfifflaren plus att borgmästaren har utslagsröst och alltså i praktiken räknas som två röster om det skulle bli jämnt. Plus att denne kan lägga ännu en extra röst vid ett tillfälle.
Alltså 2-3 extra röster om det skulle behövas.
Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?
men nu menade jag mer att en tredjedel från början av 14 inte borde vara 5 eller 6 såsom hemlig var inne och spånade om iom att två goda kan dras med - Skrev ju en tredjedel onda från början såsom tex 5/14( eller rentav 6 då) Men håller med om din fundering där om att 4 kan vara rimligt dock - precis som du skrev och med samma matematiktänkVarför? Fem ulvar känns väl kanske mindre troligt men fyra känns väl fullt rimligt på 14 deltagare? Även om två kan dra med sig en varsin så blir det ju en tredjedel när man räknar bort de två goda ((14-2)/3=4).
@Niyama får de välja att trolla och se på spioninfo samma dygn? Eller får de bara ta en sak per speldygn sas? iom att båda delarna har natt-DL?Ulvarnas hyss
Ulvarna kan vid två tillfällen tjuvkika på en spionrad (LL lottar, vem ulvarna käkar tas bort) och vid två tillfällen välja att trolla en spelare så hen måste rösta så som ulvarna vill (den trollade får inte hinta om att den blivit trollad). Meddelar LL innan nattDL (gäller båda sakerna). (Obs! Trollningen får användas även i avgörande lynch.)
@Niyama får de välja att trolla och se på spioninfo samma dygn? Eller får de bara ta en sak per speldygn sas? iom att båda delarna har natt-DL?
Tja, å ena sidan kunde jag om jag varit ond frågat i lyan direkt för att undgå misstankar. Å andra sidan kunde det vara så att jag ändå ville fråga här för att det skulle verka misstänkt att veta utan att ha frågat.Med reservation för att jag kanske ändrar mig innan DL (om jag är vaken )...hemlig röstar på Idahoe
Jag tänker att hon vill veta hur lyan ska lägga sin röst om de hittar borgmästaren och att hon därav sitter i lyan.
När ättlingen kan dela ut sia gäller det samma som för den givmilda siaren att den inte får ge den till samma två ggr på raken? Det blir ju iofs inte två dagar på raken iom att det är varannan natt? Stod inget om det så tänkte att jag frågar*Givmilda siarens ättling - om siaren dör tar ättlingen över siarens roll, första natten får ättlingen sia men därefter har den bara en sia att ge bort varannan natt. (Dvs precis som givmilda siaren men bara varannan natt.)
vad krånglar jag till?Fio röstar på quarter4ever
Quarter4ever krånglar till saker som vanligt som hon brukar göra när hon är ond, sorry har inget mer att komma med och jag måste verkligen åka nu.
vad krånglar jag till?
Är det att krångla att ställa frågor - ja då är jag alltid krånglig
Det är min teori, sluta krångla nu
Är det att krångla att ställa frågor - ja då är jag alltid krånglig
Men fattade ärligt inte teorin- men antar att du inte hade något bättre att komma med?
När ättlingen kan dela ut sia gäller det samma som för den givmilda siaren att den inte får ge den till samma två ggr på raken? Det blir ju iofs inte två dagar på raken iom att det är varannan natt? Stod inget om det så tänkte att jag frågar