Men jag behöll ju iaf min avatar! :D Fina trollet! :love::love:
Jag ser ju tyvärr inte den, men jag tror dig ;)

@Idahoe är den enda som uttalat en misstanke hittills vad jag sett? Och den är pga namnbyte, så tycker att den är uppenbart skämtsam, så inte ens där finns det någon substans. :p
För att förtydliga för säkerhets skull ;) : JA det var menat som ett skämt och ingen allvarlig misstanke :p

Jag kommer snart somna i soffan, helt utmattad efter dagens jobb. Tänkte därför lägga min röst nu, men precis som fio har jag inget riktigt att gå på.

Jag tänker vidare att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. En dold extra röst från röstfifflaren plus att borgmästaren har utslagsröst och alltså i praktiken räknas som två röster om det skulle bli jämnt. Plus att denne kan lägga ännu en extra röst vid ett tillfälle.
Alltså 2-3 extra röster om det skulle behövas.

Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?
Med reservation för att jag kanske ändrar mig innan DL (om jag är vaken :p)...hemlig röstar på Idahoe
Jag tänker att hon vill veta hur lyan ska lägga sin röst om de hittar borgmästaren och att hon därav sitter i lyan.

Varför? Fem ulvar känns väl kanske mindre troligt men fyra känns väl fullt rimligt på 14 deltagare? Även om två kan dra med sig en varsin så blir det ju en tredjedel när man räknar bort de två goda ((14-2)/3=4).
men nu menade jag mer att en tredjedel från början av 14 inte borde vara 5 eller 6 såsom hemlig var inne och spånade om iom att två goda kan dras med - Skrev ju en tredjedel onda från början såsom tex 5/14( eller rentav 6 då) Men håller med om din fundering där om att 4 kan vara rimligt dock - precis som du skrev och med samma matematiktänk:up:
Jag ser att flera redan funderat över detta men då du citerade mig så vill jag svara dig hur jag tänkte där- och det tänket , liksom även hemligs- tror jag?, var innan rollerna var utdelade så det var helt enkelt en fundering rakt av vad som var rimligt att anta utifrån balansen sett i denna leken, iaf från min sida.
I övrigt så noterar jag att det inte finns en spion med i leken som får full info- utan endast åskadarlyan får den infon och ska sedan välja en rad till en lämplig mottagare. Värt att komma ihåg att det faktiskt kan bli lite snålt med info i leken så sett och risken finns ju att ulvarna väljer att få en rad och därmed kan få vittring på lite olika goda roller (beroende på vilken rad de får då)
Jag tycker det var onödigt att LL att ta bort raden " Vem Ulvarna käkar" som möjlig rad för ulvarna att få - den hade ju annars varit lämplig tycker jag:p

Ulvarnas hyss
Ulvarna kan vid två tillfällen tjuvkika på en spionrad (LL lottar, vem ulvarna käkar tas bort) och vid två tillfällen välja att trolla en spelare så hen måste rösta så som ulvarna vill (den trollade får inte hinta om att den blivit trollad). Meddelar LL innan nattDL (gäller båda sakerna). (Obs! Trollningen får användas även i avgörande lynch.)
@Niyama får de välja att trolla och se på spioninfo samma dygn? Eller får de bara ta en sak per speldygn sas? iom att båda delarna har natt-DL?

Här händer ju inte jättemycket. Smidigt eftersom jag kan kolla i smyg under pågående sällskapsspel (som jag vann :cool: ) Viss delfinvarning dock :p efter några GT... :angel:

Förtydligande gällande olika roller och funderingar om antalet goda mest.
@hemlig röstar på mig.
Med reservation för att jag kanske ändrar mig innan DL (om jag är vaken :p)...hemlig röstar på Idahoe
Jag tänker att hon vill veta hur lyan ska lägga sin röst om de hittar borgmästaren och att hon därav sitter i lyan.
Tja, å ena sidan kunde jag om jag varit ond frågat i lyan direkt för att undgå misstankar. Å andra sidan kunde det vara så att jag ändå ville fråga här för att det skulle verka misstänkt att veta utan att ha frågat.
Oavsett känns det inte som en stark misstanke :)

Tittar in igen senare under kvällen

Fio röstar på quarter4ever

Quarter4ever krånglar till saker som vanligt som hon brukar göra när hon är ond, sorry har inget mer att komma med och jag måste verkligen åka nu.

*Givmilda siarens ättling - om siaren dör tar ättlingen över siarens roll, första natten får ättlingen sia men därefter har den bara en sia att ge bort varannan natt. (Dvs precis som givmilda siaren men bara varannan natt.)
När ättlingen kan dela ut sia gäller det samma som för den givmilda siaren att den inte får ge den till samma två ggr på raken? Det blir ju iofs inte två dagar på raken iom att det är varannan natt? Stod inget om det så tänkte att jag frågar :)

När ättlingen kan dela ut sia gäller det samma som för den givmilda siaren att den inte får ge den till samma två ggr på raken? Det blir ju iofs inte två dagar på raken iom att det är varannan natt? Stod inget om det så tänkte att jag frågar :)

Ja, inte till samma person två gånger på raken.

Behöver gå ut och ge mat och vatten till hästarna men dessa tankar har jag nu
(så jag inte bara ska vara krånglig av mig och fråga @fio ;))

Det är inte så många som deltagit i leken hittills
Av de två i toppen av inläggsstatistiken . dvs jag själv och Idahoe , så har vi fått en röst vardera.
Säger inte så mycket kanske egentligen? De som skriver mest brukar kunna få tidiga röster på sig av den enkla anledningen ATT de skrivit -öht
Fios röst på mig kändes rätt.. konstig men kan ju lika gärna vara en god som behövde rösta såsom en ond som hade samma "problem" dock reflekterar jag över att hon skriver att hon måste rösta nu för hon ska bort, men sedan skriver att hon kommer hinna in innan Dl och kanske ändra sin röst om hon så finner att det ska behöva göras? Lite så jag får svårt att få ihop det hela :idea: men å andra sidan så är det ju kanske lättare att ändra röst än att lägga en förstaröst sas? Samtidigt måste alla röster innehålla någon form av teori. Slutsats : jag har ingen aning om vart jag har fio och det är ju alltid lätt att misstänka någon som röstar på en - så ska försöka bortse från det faktumet
hemlig lägger en första röst på Idahoe med även det en typisk förstaDL motivering. Känns dock som att de två inte borde stå på samma sida i leken? Iofs så finns det ju en självmordsbombare i lyan och jag vet ju att jag själv inte drar mig för att spela högt när jag är i lyan så man ska aldrig säga aldrig, (min tanke här är att lyan kan vilja ha ut självmordsbombaren för att kunna dra med sig en god som de tror har en god roll- sedan kan det ju kanske bara vara jag som får såna idéer som ond- men vill ändå lyfta dem - sedan får jag bli misstänkt på köpet i så fall)
Idahoe har iaf skrivit lite (:up:) och jag har väl egentligen inte reagerat så mycket på det hon skrivit och tycker väl att hemligs röst på henne är ganska "lätt" sort of .
Det är rackarns många (nu kl 19,40 när jag skriver detta) som bara har ett eller två eller max 4 inlägg-så de GÅR det ju inte att säga något om egentligen O_o:idea:
Och visst med tanke på att de två som hittills skrivit mest har fått varsin röst så kan jag ju på ett sätt förstå det.
Hoppas på att det rasslat in lite inlägg när jag är färdig med hästarna så det finns liiite mer att fundera på iaf

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025