menade god ledande roll- skriver ett nytt inlägg istället för att editera det gamlaför att kunna dra med sig en god som de tror har en god roll-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
menade god ledande roll- skriver ett nytt inlägg istället för att editera det gamlaför att kunna dra med sig en god som de tror har en god roll-
Här har Mistimed (höll på att skriva Caisa ) missat att självmordsbombaren inte får ta med sig ängeln. Oftast brukar ju ulvar anklagas för att slarvläsa, men just en sån sak borde de kanske faktiskt ha koll på? (Annars var det ju väldigt synd att någon påpekade det. ) Det skulle ju också kunna vara en fejkad miss, men det känns mer som Q-stil.Om ulvarna har ett jäkla flyt skulle de kunna använda ett hyss direkt och lyckas få spionraden om vem ängeln skyddar och på så sätt enkelt göra sig av med den genom drev eller självmordsbombare (förutsatt då att ängeln skyddat sig själv). Jag tror aldrig jag spelat med en självmordsbombare innan, är det sannolikt att den skulle använda sin förmåga tidigt om lyan tror sig hittat en viktig god specialroll eller skulle den avvakta lite och se om den går att lyncha istället?
Som baseras på detta av Idahoe:Med reservation för att jag kanske ändrar mig innan DL (om jag är vaken )...hemlig röstar på Idahoe
Jag tänker att hon vill veta hur lyan ska lägga sin röst om de hittar borgmästaren och att hon därav sitter i lyan.
Men alltså, om jag skulle försöka hitta något misstänkt i Idahoes inlägg så skulle det i så fall vara att hon som potentiell ulv kanske vill försöka trolla röstfifflaren, inte nåt om hur lyan skulle rösta om de skulle hitta borgmästaren (hur de nu skulle göra det?). Å andra sidan brukar jag aldrig tänka likadant som hemlig, så det behöver inte betyda något.Jag tänker vidare att goda sidan har en stor fördel vid lynch, med tanke på röstfifflare och borgmästare. En dold extra röst från röstfifflaren plus att borgmästaren har utslagsröst och alltså i praktiken räknas som två röster om det skulle bli jämnt. Plus att denne kan lägga ännu en extra röst vid ett tillfälle.
Alltså 2-3 extra röster om det skulle behövas.
Lyan kan ju dock trolla vid två tillfällen. Frågan är om det även gäller röstfifflarens extra röst? Dvs om den trollas att rösta på X, blir det då per automatik två röster på X eller kan den välja att rösta dolt på någon annan?
Räcker det inte att skriva "Quarter4ever krånglar till saker som vanligt som hon brukar göra", punkt? Q är alltid skum, kommer alltid med långsökta teorier och krångliga strategier (som sedan ofta exploderar i ansiktet på henne ), men jag har aldrig lyckats koppla det till hennes roll, mer än att hon kanske är ännu skummare som god?Fio röstar på quarter4ever
Quarter4ever krånglar till saker som vanligt som hon brukar göra när hon är ond, sorry har inget mer att komma med och jag måste verkligen åka nu.
Regel 1: Lita aldrig på Q
Regel 2: Lita inte på Q ens om hon är bevisat god
Regel 3: Om du tror du fattar hur Q tänker så har du fel
Regel 4: Lita definitivt inte på Q om ni är tvillingar
Regel 5: Kom ihåg regel 1
Här har Mistimed (höll på att skriva Caisa ) missat att självmordsbombaren inte får ta med sig ängeln. Oftast brukar ju ulvar anklagas för att slarvläsa, men just en sån sak borde de kanske faktiskt ha koll på? (Annars var det ju väldigt synd att någon påpekade det. ) Det skulle ju också kunna vara en fejkad miss, men det känns mer som Q-stil.
Det bara blev så. Jag var på jakt efter något skumt, och så tänkte jag "Aha, en som slarvat!", men sen tänkte jag ett varv till... Så det är mer att det jag först tänkte kunde vara skumt nog inte var det...Känns lite som att DD vill sätta mistimed åt det goda hållet pga detta? Är lite märkligt tycker jag, redan liksom? Fast borde samtidigt inte kunna vara någon agenda bakom det, vad skulle DD ha att vinna på det?
Jag tolkade det mer som att DD millimeteranalyserar det hon hittar, alltså inte nödvändigtvis placerar någon spelare åt något håll.Nu har det hänt lite iaf. Tycker inte att någon av rösterna är direkt anmärkningsvärda, det finns i princip inget att gå på tycker jag så jag förstår dem.
Känns lite som att DD vill sätta mistimed åt det goda hållet pga detta? Är lite märkligt tycker jag, redan liksom? Fast borde samtidigt inte kunna vara någon agenda bakom det, vad skulle DD ha att vinna på det?
Varför tycker du hon verkar vilja sätta mistimed åt det goda hållet?Jag känner mig ringrostig och lite off och har inte så mycket att komma med just nu känner jag.
Två röster och ingen av dem känns speciellt anmärkningsvärda, typiskt första DL röster när det inte hänt så mycket.
Mammas tar upp en fundering kring DDs inlägg att hon verkar vilja sätta mistimed åt det goda hållet litegrann men resonerar att det kanske inte borde finnas någon agenda bakom det. Dock lite märkligt om det är så att hon håller henne åt det goda hållet pga det, det håller jag med Mammas om.
Nä det skrev jag väl inte? Jag skrev att jag håller med Mammas om att det är märkligt om det ÄR så. Inte att jag tyckte att hon gjorde det?Varför tycker du hon verkar vilja sätta mistimed åt det goda hållet?
Jag har inte så mycket att bidra med känner jag, jag är lite upptagen med IRL så jag har inget riktigt fokus på leken. Å andra sidan så verkar det mest vara diskussioner om hur många det är i lyan, och visst det kan vara intressant om någon skulle råka försäga sig, men jag tror att alla är tillräckligt rutinerade för att inte göra det.
Två tidiga röster som känns som förtäcka BOP båda två, vilket känns helt naturligt vid första dl.
Q verkar i vanlig ordning fundera över rollerna, men det säger inte så mycket om Qs roll, den kan vara både god och ond.
Om ulvarna har ett jäkla flyt skulle de kunna använda ett hyss direkt och lyckas få spionraden om vem ängeln skyddar och på så sätt enkelt göra sig av med den genom drev eller självmordsbombare (förutsatt då att ängeln skyddat sig själv). Jag tror aldrig jag spelat med en självmordsbombare innan, är det sannolikt att den skulle använda sin förmåga tidigt om lyan tror sig hittat en viktig god specialroll eller skulle den avvakta lite och se om den går att lyncha istället?
Okej att ulvarna inte kan göra sig av med ängeln genom självmordsbombaren, men att försöka skapa ett drev mot ängeln skulle de kunna göra. Spioninfo delas först ut till de goda när en god har dött, men ulvarna kan få en spionrad redan första natten om de vill. Å andra sidan så lottas raden och det är inte säkert att vem ängeln skyddade kommer fram. Men för åskådarlyan kan det vara bra att veta vem som är ängel för att kunna skicka spion info.Men vänta nu, då hänger jag inte med. De kan väl inte göra sig av med ängeln med hjälp av självmordsbombare?
Med bara 40 minuter till Dl så känns det fortfarande som att det inte riktigt finns något att ta på. N
Och nu nallar ñmn.mm
Att du
Ungefär det jag inte är när jag är ond, jag brukar bli ifrågasatt tidigt som ond. Jag håller ju på och försöker hitta något mer, om vi ska prata om någon som har smugit under radar så är det väl snarare @Gabby_Ossi som bara har skrivit ett inlägg.Tycker Snurrfian brukar vara duktig på att smyga under radarn när hon är ond, och detta inlägg känns som ett sådant man som ond kan skriva bara för att ha visat sig utan att sticka ut. Noterar lite vad som hänt och sedan en kommentar om att Q kan vara både god o ond, ja det är som vanligt för oss alla, och särskilt för Q där just den kommentaren brukar dyka upp då o då.
I brist på bättre är detta det enda jag hittat än, försöker titta in igen innan DL!
Lenis röstar på Snurrfian
Ungefär det jag inte är när jag är ond, jag brukar bli ifrågasatt tidigt som ond. Jag håller ju på och försöker hitta något mer, om vi ska prata om någon som har smugit under radar så är det väl snarare @Gabby_Ossi som bara har skrivit ett inlägg.
Lill-lördagen redan igång?
Nä det skrev jag väl inte? Jag skrev att jag håller med Mammas om att det är märkligt om det ÄR så. Inte att jag tyckte att hon gjorde det?