Röstlista DL1 kl 21.30

17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 I
dahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn

Hedinn missar att rösta

liten snabb röstanalys

hemlig lägger första rösten på Idahoe borde kanske inte vara i lyan? Eller så var det en alibiröst- men det känns ju rätt vågat i så fall?
Idahoe röstar på fio - kanske trodde hon att även jag skulle lägga min röst där? Eller är det en alibiröst- men som sagt det var ju lite halvrisk iaf att jag skulle kunna tänka mig att lägga min röst där- så känns ju inte så troligt just nu
Gabby_Ossi lägger en andra röst på Idahoe som får henne upp i ledningen - känns ju inte som något en i lyan skulle göra i det läget ( iofs så @Habina KAN ju göra det - men det känns ju som ett undantagsfall :p) dessutom med röstfifflare med och BM i leken så nja nej det tror jag ju ändå inte?
Jag lägger en röst på bollen__ som följs snabbt av mammas som också röstar på bollen__ Iofs så kommer hennes röst så tätt inpå min att jag inte tror att hon sett den innan - men får ju ändå en notering iom att Idahoe var ulv som hade två röster innan Men som sagt det var tätt mellan rösterna och jag vet att jag själv inte hann och se att Idahoe hade två röster innan så det behöver inte betyda något alls egentligen
I slutet kommer det tre uddaröster ( Snurrfian; mistimed och cirkus )och det kan ju tala till deras fördel iom att idahoe låg pyrt till och de inte la rösten på en annan som kunde ha räddat Idahoe från att lynchas men det är ju inget man kan känna sig säker på

Hm vete sjutton om jag blev något klokare av dessa funderingar egentligen:idea:

man får hoppas på att det klarnar lite längre fram vad det gäller DL1 ( som vanligt mao)
Och det verkar inte vara så många som har tid att dividera ikväll - alla kan ju inte vara i lyan - sort of :p

Så, nu har filmen jag och kiddo kollade på slutat, han var lagom imponerad av att jag läste leken i varje reklampaus när han ville praaataaa! :p

Jag hann inte läsa flertalet inlägg innan jag la min röst.

@bollen__ jag är ledsen om min röst bidrog till att du tappade sugen, men det var det skummaste i leken enligt mig. Om det fortfarande är det vet jag inte riktigt, måste läsa om och låta det sjunka in innan jag vet. Prolly hinner jag läsa mer under förmiddagen imorgon, har utb under eftermiddagen (utb under mellandagarna, yey! :meh:). Just nu svider trötthetstårarna, så förvänta er inga stordåd innan imorgon. :p

Alibiröster är ju rätt frekvent förekommande men att lägga en andraröst dag 1 på en ullkollega känns väl vågat, därav heller jag nog Gabby åt det godare hållet just precis nu. Hemlig la oxå en röst där men en enstaka och tidigt kan vara ganska harmlöst även om det är riskabelt.. skulle jag vara tvungen att sätta hemlig åt något håll hade jag känt att det ändå borde bli åt det godare eftersom hon röstat ut en ond, men jag är aningen tveksammare än med Gabby som la en mer betydande röst.

Q och Mammas dunkar in två snabba på bollen, skulle teoretiskt kunna vara ulvar som lägger upp en god för att kunna ev rädda en kollega- snabbt postat efter varann men så kan det ju bli om man pratar ihop sig i lyan och är lite snabb på det, dessutom var tiden knapp. Å andra sidan veti17 om så rutinerade spelare skulle göra så. Om de inte gjorde det bara för att de vet att nån skulle kunna tänka att så skulle de aldrig göra.. Men det största problemet med den teorin är att jag själv hade kunnat rösta på bollen i det läget då jag tyckte hon verkade skum så jag köper deras teorier.

I övrigt ströröster och de flesta ang misstanke om att smyga med, så även min röst. Återkommer imorgon efter sömn o lite jobb!

Alibiröster är ju rätt frekvent förekommande men att lägga en andraröst dag 1 på en ullkollega känns väl vågat, därav heller jag nog Gabby åt det godare hållet just precis nu. Hemlig la oxå en röst där men en enstaka och tidigt kan vara ganska harmlöst även om det är riskabelt.. skulle jag vara tvungen att sätta hemlig åt något håll hade jag känt att det ändå borde bli åt det godare eftersom hon röstat ut en ond, men jag är aningen tveksammare än med Gabby som la en mer betydande röst.

Q och Mammas dunkar in två snabba på bollen, skulle teoretiskt kunna vara ulvar som lägger upp en god för att kunna ev rädda en kollega- snabbt postat efter varann men så kan det ju bli om man pratar ihop sig i lyan och är lite snabb på det, dessutom var tiden knapp. Å andra sidan veti17 om så rutinerade spelare skulle göra så. Om de inte gjorde det bara för att de vet att nån skulle kunna tänka att så skulle de aldrig göra.. Men det största problemet med den teorin är att jag själv hade kunnat rösta på bollen i det läget då jag tyckte hon verkade skum så jag köper deras teorier.

I övrigt ströröster och de flesta ang misstanke om att smyga med, så även min röst. Återkommer imorgon efter sömn o lite jobb!
Alltså jag kan ju göra vad som helst oavsett roll (:o) men ja jag reagerade på bollen__ där och då och hon känns fortfarande skum med sin kommentar efter DL att hon gärna åkt?
Det är vad jag noterat iaf

Alltså jag kan ju göra vad som helst oavsett roll (:o) men ja jag reagerade på bollen__ där och då och hon känns fortfarande skum med sin kommentar efter DL att hon gärna åkt?

Ja jag håller med om det så därav tycker jag egentligen inte det är konstigt att hon fick röster på sig. Hade jag kommit in där hade jag sannolikt röstat där jag också.

Jag är hemma hos familjen över jul så jag tvingades vara lite social ett tag, och nu borde jag verkligen gå och lägga mig. Jag tänkte att jag skulle komma med en massa smarta tankar innan DL, men det är jag för trött för, så det blir på sin höjd lite svammel.

Förutom att andrarösten på Idahoe talar till Gabby_Ossis fördel, så är det en tanke som fastnat i min hjärna (och ja, den involverar q -det är inte med flit):
Även om jag ju tror q om vad som helst så vore det väl lite klumpigt som räddningsförsök betraktat? När det fanns gott om spelare som redan hade en röst, varför då ta bollen__? Och varför inte tipsa Idahoe om att ändra om man nu pratat ihop sig då? Eller tänker jag fel (som vanligt)?

Äh, nu ska jag sova, om jag lever imorgon ska jag försöka få lite helhetsgrepp om leken då och bidra på riktigt.

@Mammas nej då, ingen skugga på dig. Jag har inte samma lust att leka längre och de gånger varit med på slutet har jag åkt i första dl pga att jag inte orkar tänka så långt när jag skriver längre. Det är ju inte ditt fel! Jag blev bara less helt enkelt.

Fast den skulle jag ha OT färgat om min telefon samarbetat, har inget med min roll att göra. Bara jag som är less.

Jag är hemma hos familjen över jul så jag tvingades vara lite social ett tag, och nu borde jag verkligen gå och lägga mig. Jag tänkte att jag skulle komma med en massa smarta tankar innan DL, men det är jag för trött för, så det blir på sin höjd lite svammel.

Förutom att andrarösten på Idahoe talar till Gabby_Ossis fördel, så är det en tanke som fastnat i min hjärna (och ja, den involverar q -det är inte med flit):

Även om jag ju tror q om vad som helst så vore det väl lite klumpigt som räddningsförsök betraktat? När det fanns gott om spelare som redan hade en röst, varför då ta bollen__? Och varför inte tipsa Idahoe om att ändra om man nu pratat ihop sig då? Eller tänker jag fel (som vanligt)?

Äh, nu ska jag sova, om jag lever imorgon ska jag försöka få lite helhetsgrepp om leken då och bidra på riktigt.
Klumpigt räddningsförsök absolut, men däremot tycker jag att q som spelat mycket med mig och vet att jag ofta skriver klumpigt kanske borde reagerat mindre. Hon har ju varit med tidigare när jag tom haft en viktig roll och röstat ut mig första dl pga nått sånt. Så för mig känns det som att hon gjorde det lite lätt för sig eftersom jag kan ha vilken roll som helst det har inget att göra med hur jag skriver. Samtidigt fanns det ju inte mycket att gå på alls.

Det där med att skriva ett längre inlägg ikväll gick ju inget vidare, soffan hemma var lika skön som mammas soffa :o.
Imorgon är jag dock ledig, så även om jag är trött efter jobbet idag kan jag vara mer aktiv än idag.
Så godnatt leken, syns imorgon. Lär väl inte vara så mycket klokare dock :p.

Klumpigt räddningsförsök absolut, men däremot tycker jag att q som spelat mycket med mig och vet att jag ofta skriver klumpigt kanske borde reagerat mindre. Hon har ju varit med tidigare när jag tom haft en viktig roll och röstat ut mig första dl pga nått sånt. Så för mig känns det som att hon gjorde det lite lätt för sig eftersom jag kan ha vilken roll som helst det har inget att göra med hur jag skriver. Samtidigt fanns det ju inte mycket att gå på alls.
hemskt ledsen om du tycker att jag borde reagerat mindre :(
Jag (om någon!) vet ju hur det känns att alltid bli ifrågasatt (oavsett roll)
Jag har också blivit lynchad med en god roll (vadå ängel för en gångs skull för två lekar sedanO_o och lynchad i första DL O_o)
Jag själv å andra sidan tyckte ju att fio gjorde det lätt för sig som röstade på mig och säger att hon kan tänka sig att ändra röst tid innan DL? men sedan bara kommer med ett inlägg efter DL som säger yada yada - typ?
Nä jag har inget att komma med! Men jag hinner in innan DL så jag har tid att ändra om det dyker upp något annat!

Yes en Ulv! Grymt! å jag som tänkte ändra röst i sista sekund för jag tyckte idahoe verkade så god :o sicken tur att jag tänkte att leken får ha sin gång :D
jag vete fabian vad jag ska tro om fio utiffrån detta sett- kanske var jag för "snäll" som ville bortse från hennes röst på mig idag?
Men jag har frågetecken om fio- så mycket är klart!

Vill du fortfarande ha en förklaring till min röst igår @Mistimed ?

17.48 hemlig röstar på Idahoe
21.02 I
dahoe röstar på fio

Tittar på röstlistan från igår. Idahoe själv röstade på fio, vilket inte säger mig nåt såhär tidigt i leken.
I övrigt var det väldigt spridda röster. Q4 och mammas röstade båda på bollen__, men det var så pass nära inpå varandra att jag inte tror att de sett varandras röster.
Bollen__ reagerade väldigt starkt på sina röster. Vi har alla blivit utröstade i första DL, jag blev det i förra leken tex.

Jäkla otur att ulvarna tog borgmästaren direkt, den extrarösten hade nog kunnat vara bra att ha då Cirkus är en rutinerad spelare.

Nu när jag läst igenom inlägget jag citerade i inlägg #47 och ser att jag, än en gång, trasslat till det lite för mig själv. Jag tänkte borgmästare genom hela inlägget, men ser ju att själva frågan Idahoe ställde sig var om röstfifflaren, inte borgmästaren.
Så där har du ditt svar @Mistimed . En vanlig hemlig-förvirring var det :o :p.

Vill du fortfarande ha en förklaring till min röst igår @Mistimed ?

17.48 hemlig röstar på Idahoe
21.02 I
dahoe röstar på fio

Tittar på röstlistan från igår. Idahoe själv röstade på fio, vilket inte säger mig nåt såhär tidigt i leken.
I övrigt var det väldigt spridda röster. Q4 och mammas röstade båda på bollen__, men det var så pass nära inpå varandra att jag inte tror att de sett varandras röster.
Bollen__ reagerade väldigt starkt på sina röster. Vi har alla blivit utröstade i första DL, jag blev det i förra leken tex.

Jäkla otur att ulvarna tog borgmästaren direkt, den extrarösten hade nog kunnat vara bra att ha då Cirkus är en rutinerad spelare.
Ja det har vi men när det är mer regel än undantag blir man lite less. Nu åkte jag ju inte så nu spelar det ju ingen roll längre :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar