Jag tycker fortfarande att @bollen__ resonerar skumt i inlägg #66, där hon skriver att om det är som jag skriver är det skumt, men värderar inte om det kan vara så eller inte, fast jag citerar @Derring-Do och hon svarat min misstanke och förklarat hur hon menade (det gjorde hon dock bara en minut innan bollens inlägg, så inte säkert att bollen sett det, men hon borde ha sett det efter att hon postat och kunnat lägga till en mening om det?)

Precis som Q och cirkus lyfter är det lite märkligt också att bollen röstar på den av sina två misstänkta som inte redan har en röst, om en misstänker någon är det väl rimligt att vilja få ut den personen?

Mistimed röstar på Ferrari

Då det känns som att hon helt flygit under radarn idag, och DD skriver alltid att man inte ska lita på Q så kändes som en väldigt "lätt" röst.

Ska jag säga. :banghead:

Reagerar också lite på detta, att safea uppärksamhet till sin röst genom att säga att den är dålig?

Ytterligare en sak jag reagerar på:
Snurrfian röstar på Gabby_ossi eftersom det helt klart är skumt att lägga en andra röst, dessutom med en ganska svag motivering, men ändå tillräckligt för att kanske hålla sig undan radar för att koppla tillbaka till @Lenis röst på mig. Jag tror att G_O är ulv som antingen försöker skapa sig ett alibi eller rösta ut en god.

Varför är en andraröst skum? Vore det bättre om alla "BOP"ade bland alla som inte ännu fått en röst, och sedan går det till lottning (alt röstfifflaren/borgmästaren i denna lek), och alla fått varsin röst i första lynchen? Att lägga en andraröst, vad är det för skumt i det?

@quarter4ever skriver om @fio i inlägg #152, och jag hänger inte riktigt med i vad som är skumt i det hon skriver? Vidare är rösten för mig en uppenbar BOP, vilken jag visserligen skulle ha velat ändra i fios kläder (hellre att någon åker på vaga misstankar än inga misstankar eller andras misstankar tycker jag, även om det gick bra den här gången), men vet att alla inte resonerar likadant där. Sedan kanske jag inte ska säga något eftersom jag i den här leken DL ett la en röst jag trodde var en förstaröst eftersom jag inte sett Qs röst på bollen, men det var det som var mest misstänkt enligt mig då.

Vidare skriver Q detta om hemlig:
Hemlig la ju första rösten på Idahoe igår ,och för stunden är hon pga det inte bland de jag misstänker mest. Rösten kan vara en alibiröst förstås. Men min spontana tanke igår var att hemlig och Idahoe nog inte är i lyan ihop, men säker kan man ju inte vara Hemlig får vara neutral för mig
Och att gabbi inte står överst på misstankelistan köper jag, men ser inte varför en tidig röst inte skulle kunna vara en alibiröst? Eller inte alibi eftersom det i mina ögon inte ger alibi, men varför skulle en ulv låta bli att rösta på en kollega så tidigt? Ser inte varför detta skulle sätta hemlig åt det godare hållet.

Jag ska snart titta på film med sambon :love: så jag tänkte lägga en röst, men ska försöka titta in igen innan DL ifall det kommit fram nåt som gör att jag vill ändra.

hemlig röstar på bollen__ då hon liksom "gett upp" för hon tycker att hon alltid blir utröstade i första DL.
Jag tänker mig att psykopaten inte har nåt emot att lynchas och att det kanske är den rollen bollen__ har. Helst skulle jag vilja se att vi får ut de andra ulvarna först, men jag har inget mer att gå på i nuläget och hellre än ulv + en god i lynchen än bara en god.

Det är inget personligt @bollen__ , jag hoppas verkligen inte du tar det så.

Edit: ändrat till OT-färg.

Bara så jag förstår det rätt: Du röstar på bollen inte för misstankarna som uppstod under gårdagen, utan enbart för att hon tycktes uppgiven efter DL?

Ja alltså om du vore i fara för utröstning hade jag kanske ändrat röst, det var så jag menade. Nja alltså jag tycker du krånglar lite om oväsentligheter, det brukar du inte göra när du är god. Du skriver mer inlägg med djup när du är god, det känns som inläggen med djup sparas till lyan och den har säkert 25 sidor av inlägg vid detta laget. Jag håller nog fast vid min röst på dig även idag om det inte dyker upp något annat.

Fio röstar på quarter4ever för att hon glider med på ett sätt som inte är likt en god quarter4ever

Så du kvarstår vid rösten som du lade med reservation för att du ändrar den om den du röstar på får fler röster? Har du exempel på oväsentligheter som är ovanliga för Q? (Är de fler idag än igår när du lade rösten, för då bör hon knappast ha hunnit vara "krånglig" som du uttrykte det, och jag uppfattade dina inlägg när du blev ifrågasatt efter rösten som att det mest var en förklädd BP?) Jag tycker ju som sagt att vissa saker i Q är märkliga, men förstår verkligen inte dina misstankar, så om du har möjlighet att utveckla vore jag tacksam. :)

Edit: menar såklart att vissa saker i Qs inlägg är märkliga, inte vissa saker i Q! :p

Bara så jag förstår det rätt: Du röstar på bollen inte för misstankarna som uppstod under gårdagen, utan enbart för att hon tycktes uppgiven efter DL?
Främst för att hon tycks ha gett upp, ja. Det var ju så jag motiverade min röst, eller hur. Anledningen till att jag först och främst tittade tillbaka på gårdagen är ju för att hon fick ett par röster på sig.

Främst för att hon tycks ha gett upp, ja. Det var ju så jag motiverade min röst, eller hur. Anledningen till att jag först och främst tittade tillbaka på gårdagen är ju för att hon fick ett par röster på sig.

Ja precis, för mig kändes det lite tunt att rösta på någon "bara" för att hon kände sig nere när hon var på väg att åka, och hänger inte med i hur det tyder på att hon skulle vara psykopat (är det så att det speltekniskt skulle varit bättre att hon åkte skulle hon väl skrivit i det i lyan, och att någon är nere och skriver det i tråden hänger väl inte ihop med roll tänker jag), så får inte ihop rösten om den enbart byggde på detta och inget annat som hon gjort som verkar skumt.

Nu har jag landat hemma efter 13 h som tävlingsledare. Jag är helt slut i både huvud och kropp så jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få ihop hjärnan för leken. Men jag är oändligt tacksam att det inte är allt för många sidor. Men nu ska jag läsa och försöka reda ut mina tankar.

Så nu har jag läst igenom, kommer fokusera på det jag finner skummast och utelämnar resten for now.

Lenis
Har skrivit en del inlägg, men jag har svårt att hitta några egentliga konkreta misstankar. Jag får ibland lite känslan att hon skriver mer om sånt hon inte finner misstänkt än tvärtom. Jag tycker även meningen om cirkus i #162 kanske möjligen känns liiiite överslätande. Typ som att Cirkus nog inte var något på spåret. Tanken där är att hon då kanske sitter i lyan med Hedinn.
Men hon är rätt aktiv och skriver inlägg, och jag håller ju ofta med om det som inte är så misstänkt heller. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro eller tycka.

Hedinn
Går helt under radarn. Både Cirkus och Q har nämnt vad som skaver hos mig med - att hon inte har kommit med mycket egen input/egna tankar, och det är väl nåt jag ändå brukar tycka att en god Hedinn gör.

Q
Tycker jag som med Lenis inte har så himla mycket misstankar (trots långa inlägg), men de hon HAR tycker jag istället verkar vettiga. T.ex hennes tankar kring Fio och DD känns relevanta. Ju mer jag läser hennes inlägg desto mer substans tycker jag de har, typ?

Fio
Jag noterar att Fio röstar på Q nu också medan jag skriver. Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta.
Yes en Ulv! Grymt! å jag som tänkte ändra röst i sista sekund för jag tyckte idahoe verkade så god :o sicken tur att jag tänkte att leken får ha sin gång :D
Här tyckte jag också det var lite udda när "ulv" fick en stor bokstav. :cautious: :p
Med en ulv ute tror jag inte två stycken i lyan skulle "träta" såhär, därför tror jag inte Fio och Q är i lyan tillsammans. Frågan är om båda är goda, eller om en är ond och i så fall vem?

bollen__
Jag såg bollens röst igår men hann inte riktigt reda ut den. Det VAR en udda röstmotivering. Men reaktionen när hon trodde hon skulle lynchas vet jag inte om det nödvändigtvis säger att hon är ond? Tyckte hon mest verkade uppgiven.

Nu har jag äntligen hunnit läsa leken och försökt sammanställa lite tankar om alla, men det som skrivits medan jag skrivit har jag bara skumläst:

Lenis var väldigt osynlig första dagen, men har teoriat lite mer nu, inget som sticker ut i mina ögon

Mammas hakade kanske upp sig lite på bollen__ igår, men jag kan förstå resonemanget. Verkar ha kommit igång med teoriandet medans jag skriver, och kommer med i mina ögon vettiga påpekanden, vad det nu kan sägas betyda för en så rutinerad spelare

quarter4ever tuffar i mina ögon på i vanlig q-stil, inget som gör att jag vågar gissa på var jag har henne :p

Gabby_Ossi plockade helt klart plusspoäng med andrarösten på Idahoe. Hon skulle ju kunna ha sett hur bra Habina klarade sig i förra leken och vilja ha en upprepning, men jag håller det inte för troligt.

Mistimed reagerade jag ju lite på att hon slarvläst igår, men tror inte det egentligen säger något, och i övrigt teoriar hon på flitigt.

Snurrfian har inte skrivit särskilt mycket, men har annonserat om tidsbrist, och det har jag full respekt för. Hon klagade lite på Gabbys andraröst, men där är jag böjd att hålla med Mistimed (var det väl?) att det blir en väldigt intetsägande lynch om alla fegar och lägger förstaröster.

fio har så vitt jag sett inte kommit med annat än att q krånglar till det, något hon baserade sin röst på igår och tycks stå fast vid idag utan att utveckla. Med tanke på hur q kan krångla till det oavsett roll så känns det lite klent, speciellt när hon inte tar upp någon annan alls.

bollen__ hängde jag inte riktigt med i hennes resonemang igår, men det behöver inte säga något om hennes roll. cirkus påpekade att hennes uttalade önskan att ha lynchats skulle kunna komma från en psykopat/bombare, men om det stämt kunde väl Idahoe ha röständrat till henne?

hemlig skrev en röstmotivering som jag inte riktigt hängde med på igår, och verkar sedan försvara sig med att rösten var på en ulv samtidigt som hon säger att motiveringen var felaktig? Röstar nu på bollen__ för att hon skulle vara psykopat. Har som vanligt svårt att placera hemlig

Hedinn har inte skrivit mycket, och missade att rösta. Det lilla hon skrivit är typiskt klara upp missförstånd ala Hedinn, inget som säger något om hennes roll i mina ögon

Ferrari har skrivit typ ingenting? Röstade på mig lite out of the blue för att jag fortfarande inte litar på q. Känns lite glidande?

Och eftersom jag hatar att vara sent ute (och jag skriver så långsamt att allt under en halvtimme innan DL känns sent) så vill jag ändå rösta nu. Även om det inte finns någon jag känner mig ett dugg säker på så tycker jag det är fio och Ferrari som smugit mest, och av dem kan Ferrari kanske ursäktas med att inte ha varit inne. fio däremot har bevisligen hunnit in och skriva men har på två dagar så vitt jag sett endast lyckat komma med teorin att q "krånglar". För det första tycker jag det är konstigt att rösta på q två gånger i rad för något som är typiskt q, och för det andra tycker jag hon borde ha kunnat prestera någon mer tanke om hon nu verkligen letar onda?

Derring-Do röstar på fio

(Även om det kanske finns en viss ironi i att jag röstar på någon delvis för att hon tycker q är skum :o)

Så du kvarstår vid rösten som du lade med reservation för att du ändrar den om den du röstar på får fler röster? Har du exempel på oväsentligheter som är ovanliga för Q? (Är de fler idag än igår när du lade rösten, för då bör hon knappast ha hunnit vara "krånglig" som du uttrykte det, och jag uppfattade dina inlägg när du blev ifrågasatt efter rösten som att det mest var en förklädd BP?) Jag tycker ju som sagt att vissa saker i Q är märkliga, men förstår verkligen inte dina misstankar, så om du har möjlighet att utveckla vore jag tacksam. :)

Edit: menar såklart att vissa saker i Qs inlägg är märkliga, inte vissa saker i Q! :p

Äsch inget som jag hoppas någon hänger på... Men det händer inget här och jag har inget mer men någon måste ju börja annars kommer alla röster fem i tolv liksom.

Jag tror inte att @bollen__ sitter i en lya tillsammans med @quarter4ever och @Mammas men det gör mig inte klokare om någon av dem är ond eller om det är så att alla tre är goda.

@hemlig tycker jag gör det väldigt lätt för sig genom att rösta på bollen_, och egentligen vara hänvisa till att hon verkar ha gett upp.

En snabb reflektion är att många har skrivit sammanställningar om i princip samma saker så det känns lite som en upprepning hela tiden.

Förstår inte riktigt din röst @hemlig idag? Nog för att Bollen betedde sig skumt igår men inte på ett ulvigt sätt. Känns inte som en ulv skulle sticka fram hakan på det sättet.

@Mistimed verkar gräva genuint, även igår. Däremot så tyckte jag hennes röst på mig var konstig. Men å andra sidan var det fler som röstade på andra för att de "gled med". Så trots att hon röstade på mig så får jag inga ondvibbar. Just med tanke på hur flitigt hon grävt.

@quarter4ever känns som sig själv ^^ . Finns aldrig någon mall för hur Q skriver och gör.

@Lenis tycker jag precis som mistimed att hon gräver ordentligt och verkligen försöker hitta ondingar.

Och att gabbi inte står överst på misstankelistan köper jag, men ser inte varför en tidig röst inte skulle kunna vara en alibiröst? Eller inte alibi eftersom det i mina ögon inte ger alibi, men varför skulle en ulv låta bli att rösta på en kollega så tidigt? Ser inte varför detta skulle sätta hemlig åt det godare hållet.
Sitter ju hos goda vänner så det blir lite snabbt svar i samband med ett toabesök :angel:
Jag skriver ju samma sak själv egentligen att det kan vara en alibiröst ? Och att man inte kan vara säker. Var det så otydligt ? Neutral betyder för mig att jag inre kan placera nån som vare sig god eller ond

Äsch inget som jag hoppas någon hänger på... Men det händer inget här och jag har inget mer men någon måste ju börja annars kommer alla röster fem i tolv liksom.

Så det är eg att tolka som en förklädd bop, eftersom du hoppas att ingen hänger på? Tycker det hänt el del iaf, även om inte så många röstat än har det ju kommit en del teorier? För mig känns det som du gör väldigt lätt för dig nu.

Jag tror inte att @bollen__ sitter i en lya tillsammans med @quarter4ever och @Mammas men det gör mig inte klokare om någon av dem är ond eller om det är så att alla tre är goda.

@hemlig tycker jag gör det väldigt lätt för sig genom att rösta på bollen_, och egentligen vara hänvisa till att hon verkar ha gett upp.
Det hjälper väl föga att jag skriver att du har helt rätt? Sitter inte i lyran ihop med bollen och mammas;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar