Snurrfian röstar på hemlig som jag tycker för det lite lätt för sig genom att rösta på bollen_utan att egentligen har något att misstänka henne för.

Jag tror inte jag blir klokare, hemligs röst känns som Mammas påpekar tunn. Det är möjligt att hemlig alibiröstade igår såklart, men det krävs nog mer än en tunn röst för att hon ska bli mest misstänkt hos mig. Fios röst känns underligare och underligare. Hon lägger igen en röst på någon hon igår tänkt ändra röst från om hon fått fler röstern, men hoppas att ingen hakar på hennes röst? :confused:

Fråga: drar självmordbombaren med sig en god även om den lynchas eller bara om den självdetonerar? Tjänar lyan på att få självmordsbombaren lynchad snarare än detonerar den själv?

Mistimed röstar på Lenis
Se #190
Jag tycker hon verkar hålla sig aktiv utan att verkligen leta efter onda, att hon verkar vilja släta över Cirkus röst på Hedinn, och att det möjligen kan tyda på att hon sitter i lyan med Hedinn (som jag ju också har som en av mina mer misstänkta at the moment, så det bidrar till rösten).

Har snabbläst ikapp efter att ha varit upptagen hela eftermiddagen och kvällen. Det jag spontant reagerar mest på är hemligs röst på bollen. Bollen verkade ju mer intresserad av att leka nu när hon blev kvar, så jag förstår inte heller röstmotiveringen.

I övrigt funderar jag kring fio, men vet att hon ofta inte skriver så vansinnigt mycket i början på lekarna oavsett roll så vet inte om det säger något. Men motiveringen till rösten på Q var ju lite annorlunda än vad hon sagt sig misstänka innan, men vet inte om det tyder på ondska.

Hedinn röstar på hemlig

Jag tror inte jag blir klokare, hemligs röst känns som Mammas påpekar tunn. Det är möjligt att hemlig alibiröstade igår såklart, men det krävs nog mer än en tunn röst för att hon ska bli mest misstänkt hos mig. Fios röst känns underligare och underligare. Hon lägger igen en röst på någon hon igår tänkt ändra röst från om hon fått fler röstern, men hoppas att ingen hakar på hennes röst? :confused:

Fråga: drar självmordbombaren med sig en god även om den lynchas eller bara om den självdetonerar? Tjänar lyan på att få självmordsbombaren lynchad snarare än detonerar den själv?

Mistimed röstar på Lenis
Se #190
Jag tycker hon verkar hålla sig aktiv utan att verkligen leta efter onda, att hon verkar vilja släta över Cirkus röst på Hedinn, och att det möjligen kan tyda på att hon sitter i lyan med Hedinn (som jag ju också har som en av mina mer misstänkta at the moment, så det bidrar till rösten).
Hur menar du att Lenis försöker släta över cirkus röst på mig?

Ferrari röstar på Hemlig
Då hennes röst på Bollen känns för lätt. Vem som helst som lekt kan förstå hur uppgiven man kan bli efter att alltid åka tidigt. Tror inte att en ulv skulle skriva en sån sak. Inte ens som psykopat. Då är det bättre att bara glida med diskret och åka ut den vägen, inte skriva att man vill åka ut.

Nu börjar det trilla in röster. Tycker att fios och hemligs röster är skumma, eller snarare motiveringarna eftersom det är de som inte stämmer, men när flera röstar blir jag nervös, är det onda som ser en enkel väg eller goda som ser skumma saker i deras agerande? Och även om det inte hänt jättemycket när de röstade (fler trillade ju in efter att de röstat), så hade det ändå hänt en del? Så de hade ju inte behövt lägga så svaga röster, det var ju inte som tidigt dag ett.

Gabby_Ossi röstar på Hedinn

Då det känns som att hon inte kommer med så mycket eget utan hakar på samma som andra redan skrivit.

jag sitter ju som bekant hos vänner ikväll och har försökt smygläsa leken lite där det funnits tillfälle

Jag känner mig högst tveksam till fios motivering att rösta på mig för andra dagen utan andra tankar om någon annan . Jag vill ju inte misstänka någon bara för att den röstar på mig - men just nu så känns det som jag kan ha haft rätt i mina tankar om att hon kan ha lite skumheter för sig
Jag är inte övertygad om att hemlig är ond - iaf inte där jag riktar mina blickar idag
quarter4ever röstar på fio
för hennes minst sagt tunna teori utan substans

Varför är en andraröst skum? Vore det bättre om alla "BOP"ade bland alla som inte ännu fått en röst, och sedan går det till lottning (alt röstfifflaren/borgmästaren i denna lek), och alla fått varsin röst i första lynchen? Att lägga en andraröst, vad är det för skumt i det?
Jag svarade på det redan igår när @Mistimed frågade samma sak:

Jag tycker personligen att det är skumt att våga lägga en andra röst utan något "riktigt" att gå på, jag kan förstå det för att rädda sig själv men som i Gabbys fall tycker jag att det känns skumt.
För mig känns det skumt att lägga en andra röst på något som mest kändes BOP artat, det får mig att tänka på antingen ulvkollegor som försöker skapa sig alibi, eller en ulv som försöker passa på att rösta ut en god med lite "oj då hoppsan" i första dl. Nu vet vi att Idahoe var ulv, vilket gör att jag funderar över om @Gabby_Ossi skulle kunna vara en kollega. Men tack för att du tog upp det, jag hade helt glömt bort mina funderingar runt Gabby till idag. Det borde jag titta lite närmare på också.

Gah, och vem är skummast då? Fio som röstar på en hon inte vill ska åka (förklädd bop) eller hemlig som röstar efter uppgivenhwt? Tycker nog fio är skummast. Därför

Mammas röstar på fio

Nu börjar det trilla in röster. Tycker att fios och hemligs röster är skumma, eller snarare motiveringarna eftersom det är de som inte stämmer, men när flera röstar blir jag nervös, är det onda som ser en enkel väg eller goda som ser skumma saker i deras agerande? Och även om det inte hänt jättemycket när de röstade (fler trillade ju in efter att de röstat), så hade det ändå hänt en del? Så de hade ju inte behövt lägga så svaga röster, det var ju inte som tidigt dag ett.

För min del hamnade rösten på Hemlig för att jag tycker det är det skummaste som hänt. Eftersom jag bara skummat igenom leken snabbt så fick jag helt enkelt gå efter det jag reagerade mest på.

Jag svarade på det redan igår när @Mistimed frågade samma sak:

För mig känns det skumt att lägga en andra röst på något som mest kändes BOP artat, det får mig att tänka på antingen ulvkollegor som försöker skapa sig alibi, eller en ulv som försöker passa på att rösta ut en god med lite "oj då hoppsan" i första dl. Nu vet vi att Idahoe var ulv, vilket gör att jag funderar över om @Gabby_Ossi skulle kunna vara en kollega. Men tack för att du tog upp det, jag hade helt glömt bort mina funderingar runt Gabby till idag. Det borde jag titta lite närmare på också.

Jag håller inte med, tänker mer att hellre en "bop" genom mig än att onda med ond agenda får öppet spelplan att styra spelet som de vill.

Hur menar du att Lenis försöker släta över cirkus röst på mig?

Det var i hennes inlägg #162, copy paste:ar hela stycket där hon nämnde Cirkus och dig:

"Goda cirkus la en röst på hedinn men visste ju inte så mkt och det kändes som en typisk DL1-röst. Hedinn å sin sida missade DL men säger att hon nog röstat på bollen vilket isf hade lett till att vi haft en annan ute igår, beroende på ev extraröst. Behöver se mer av henne för att få nån uppfattning, ser det inte som speciellt varken ont/gott att råka missa en DL."

Tyckte att meningen om Cirkus möjligen kändes lite överslätande "Goda cirkus (men som ju inte visste så mycket), kändes som en typisk DL1-röst." det skavde lite när jag läste. Det följs ju också av ett stycke om dig som inte säger så mycket alls.
Det i kombination med att det känns som att du flyger under radarn gör att jag tänker att ni kanske sitter i lyan ihop.
Lägg till att jag upplever många av hennes teorier som att hon inte riktigt letar gör att jag väljer det spåret nu.

Också för att jag blev nojjig för att Fio kanske ville bli lynchad, och då ville jag inte hjälpa till...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar